Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17223)
- úlovky (svět) (2159)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42968)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39042) (3 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13501) (3 dnes)
- zbraně (2567)
- lidé (4648)
- fotopast (15474)
- myslivecké umění (4819)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7003)
- ptactvo v přírodě (19992)
- hmyz v přírodě (7014)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15511)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24435)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Sezóna 2014/2015
vloženo: 26.3.2015 11:33
autor: Jan Mikula
úlovky (svět)
Dnes ráno " LOVU ZDAR "
vloženo: 26.4.2019 06:11
autor: Michal / admin /
trofeje
Trofej jelena
vloženo: 1.4.2016 11:56
autor: Radek
zvěř v přírodě
...
vloženo: 9.3.2012 09:05
autor: Marek Drha
zbraně
Bixa Ant.Sodia Ferlach 16/9,3×72R
vloženo: 23.6.2017 08:45
autor: Igor Filo
fotopast
čuník
vloženo: 8.6.2013 08:13
autor: micinka
myslivecké umění
obraz.. akryl (30x40cm)
vloženo: 9.4.2019 16:42
autor: Marek Horňák
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Dva dvojáci
S jedním zítra může zákazník lovit ten druhý je zatím rozpracovaný. Oba dvojáky jsou v ráži .30-.30 Winvložil: gunmaster
vloženo: 19.9.2013 18:36
zobrazeno: 9404x
hodnocení: 6 hlasů
vloženo: 19.9.2013 18:36
zobrazeno: 9404x
hodnocení: 6 hlasů
Komentáře:
31.10.2013 19:59 vložil Pavel Novotný
Pane Konstanz, nevím jak jste přišel na to, že tu "motáte ergonomii pažby tropických dvojáků", nevím jak jste na to přišel, že by zmiňovaní výrobci byly jen výrobci "tropických" dvojáku. Pokud nemáte možnost si z takové zbraně vystřelit, tak si alespoň zkuste o tom něco aspoň nastudovat nebo se podívat na jejich prezentaci na internetu, ať vidíte, že to není o výrobě dvojáků od .375H&H, ale i zcela běžné ráže, včetně přípravy na "střelbu s optickým zaměřovačem".
Pane Konstanz, nevím jak jste přišel na to, že tu "motáte ergonomii pažby tropických dvojáků", nevím jak jste na to přišel, že by zmiňovaní výrobci byly jen výrobci "tropických" dvojáku. Pokud nemáte možnost si z takové zbraně vystřelit, tak si alespoň zkuste o tom něco aspoň nastudovat nebo se podívat na jejich prezentaci na internetu, ať vidíte, že to není o výrobě dvojáků od .375H&H, ale i zcela běžné ráže, včetně přípravy na "střelbu s optickým zaměřovačem".
31.10.2013 12:21 vložil Milan Vrána
Nějak jsem nepochopil, proč tady motáte ergonomii pažby tropických dvojáků, které jsou primárně určené a taky stavěné pro střelbu přes otevřená mířidla. Proto rovná pažba, proto nižší hřbet. Tato pažba tolik (zbytečně) diskutovaná, je evidentně vyrobená pro střelbu s optickým zaměřovačem. Dle mého soudu je povedená a kdo trochu střílí ví, že pořádný "pistolgrip" je fajn věc co se pevného úchopu zpocenou dlaní týče.
Nějak jsem nepochopil, proč tady motáte ergonomii pažby tropických dvojáků, které jsou primárně určené a taky stavěné pro střelbu přes otevřená mířidla. Proto rovná pažba, proto nižší hřbet. Tato pažba tolik (zbytečně) diskutovaná, je evidentně vyrobená pro střelbu s optickým zaměřovačem. Dle mého soudu je povedená a kdo trochu střílí ví, že pořádný "pistolgrip" je fajn věc co se pevného úchopu zpocenou dlaní týče.
29.9.2013 21:28 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...ale kdepak, pane kolego Macháčku...léty jsem se dopracoval pouze k jedné brokovnici, která mně sedí...a tou je ZP 45 16/16 z roku 48, ještě s úderníkovými maticemi, a s anglickou pažbou bez lícnice. A ZP čka jsou moje srdeční záležitost, jelikož jak říkám...kdo nemá ZP, není Brňák :-) A mám taky kopii výkresu, podepsanou Karlem Pišteckým (ZP=Zbrojovka Pištecký.) A taky jsem držel v ruce pár obojetnic a dvojáků na baskuli ZP, co staví můj dvorní puškař pan mistr Zdeněk Ryšánek. Na ZP mně nešahejte...ale skončím tím co jste napsal a máte asi pravdu..někomu se líbí blondýnky, někomu to vepřové s knedlíkem...a má to tak být. Asi se dotyčnému tahle flinta líbí, tak mu ji přejme.
...ale kdepak, pane kolego Macháčku...léty jsem se dopracoval pouze k jedné brokovnici, která mně sedí...a tou je ZP 45 16/16 z roku 48, ještě s úderníkovými maticemi, a s anglickou pažbou bez lícnice. A ZP čka jsou moje srdeční záležitost, jelikož jak říkám...kdo nemá ZP, není Brňák :-) A mám taky kopii výkresu, podepsanou Karlem Pišteckým (ZP=Zbrojovka Pištecký.) A taky jsem držel v ruce pár obojetnic a dvojáků na baskuli ZP, co staví můj dvorní puškař pan mistr Zdeněk Ryšánek. Na ZP mně nešahejte...ale skončím tím co jste napsal a máte asi pravdu..někomu se líbí blondýnky, někomu to vepřové s knedlíkem...a má to tak být. Asi se dotyčnému tahle flinta líbí, tak mu ji přejme.
28.9.2013 22:59 vložil Daniel Donaťák
To Ivo Macháček. Nechápu jak může někdo napsat, že kdyby použil pažbu Westley Richards,tak že by musel mít krk jako žirafa ? Od čeho tu máme potom ty pažbaře ?? Každý správný pažbař si tě změří a podle toho ti udělá i pažbu. A nebo si myslíš, že se to valí všechno jedna velikost a je to ?
To Ivo Macháček. Nechápu jak může někdo napsat, že kdyby použil pažbu Westley Richards,tak že by musel mít krk jako žirafa ? Od čeho tu máme potom ty pažbaře ?? Každý správný pažbař si tě změří a podle toho ti udělá i pažbu. A nebo si myslíš, že se to valí všechno jedna velikost a je to ?
28.9.2013 10:22 vložil Pavel Novotný
Vážený pane Macháček, děkuji za Váš postřeh. Ovšem nedá mi to, abych na něj opět nezareagoval. Váš příspěvek považuji za velice podnětný, jelikož jste již vlastníkem stejné zbraně, resp. pažby. Rád bych se Vás proto zeptal, zda máte i jiné lovecké zkušenosti s jinými pažbami (ne jen - držel v ruce nebo dal pár ran na střelnici) nebo se Vaše zkušenosti zakládají jenom na tomto jediném dvojáku – pažbě? Pokud máte jen tuto jednu zkušenost, tak tu, při vší úctě, jen teoretizujete. Jak jsem zde již uvedl, nemám nejmenší pochybnost o tvrzení, že konkrétnímu zákazníkovi tato pažba „sedí“, dokáže ji přesně zalícit na stejné místo. Šlo mi spíš o to, nakolik je takováto střelba s tímto tvarem pažby pohotová, manipulace s touto zbraní pohodlná, spolehlivá, atd. - nejen v klidu u kávy u výrobce, ale především v praxi – při lovu, a to v porovnání s jinými osvědčenými konstrukcemi. Myslím, že se shodneme, že to můžete pouze posoudit pokud s tím máte zkušenosti a máte na výběr z více možností, která je ta vhodnější. Nejde jen o výrobce W. Richard, které ho jsem uvedl jako příklad, tento obdobný tvar pažby mají všichni přední výrobci, ale i komerční jako je Blaser, Krieghoff, Merkel, apod.. Pokud máme zůstat v našich končinách, tak se stačí podívat na stránky jiných puškařů (úmyslně zde neuvádím konkrétněji, abych nebyl s nimi spojován), kteří na svých stránkách prezentují, jak lze vyrobit elegantní a hlavně LOVECKY funkční pažbu na identickou zbraň. Jinak, na okraj. Zabývat se myšlenkou, že by zbraň v ráži 30-30 Win měla/mohla mít nějaký výraznější zpětný ráz i při „standardním“ tvaru pažby, tak v tom případě je něco špatně, a to v konstrukci pažby. P.S. V Keni je zákal lovu volně žijících živočichů od roku (myslím) 1977.
Vážený pane Macháček, děkuji za Váš postřeh. Ovšem nedá mi to, abych na něj opět nezareagoval. Váš příspěvek považuji za velice podnětný, jelikož jste již vlastníkem stejné zbraně, resp. pažby. Rád bych se Vás proto zeptal, zda máte i jiné lovecké zkušenosti s jinými pažbami (ne jen - držel v ruce nebo dal pár ran na střelnici) nebo se Vaše zkušenosti zakládají jenom na tomto jediném dvojáku – pažbě? Pokud máte jen tuto jednu zkušenost, tak tu, při vší úctě, jen teoretizujete. Jak jsem zde již uvedl, nemám nejmenší pochybnost o tvrzení, že konkrétnímu zákazníkovi tato pažba „sedí“, dokáže ji přesně zalícit na stejné místo. Šlo mi spíš o to, nakolik je takováto střelba s tímto tvarem pažby pohotová, manipulace s touto zbraní pohodlná, spolehlivá, atd. - nejen v klidu u kávy u výrobce, ale především v praxi – při lovu, a to v porovnání s jinými osvědčenými konstrukcemi. Myslím, že se shodneme, že to můžete pouze posoudit pokud s tím máte zkušenosti a máte na výběr z více možností, která je ta vhodnější. Nejde jen o výrobce W. Richard, které ho jsem uvedl jako příklad, tento obdobný tvar pažby mají všichni přední výrobci, ale i komerční jako je Blaser, Krieghoff, Merkel, apod.. Pokud máme zůstat v našich končinách, tak se stačí podívat na stránky jiných puškařů (úmyslně zde neuvádím konkrétněji, abych nebyl s nimi spojován), kteří na svých stránkách prezentují, jak lze vyrobit elegantní a hlavně LOVECKY funkční pažbu na identickou zbraň. Jinak, na okraj. Zabývat se myšlenkou, že by zbraň v ráži 30-30 Win měla/mohla mít nějaký výraznější zpětný ráz i při „standardním“ tvaru pažby, tak v tom případě je něco špatně, a to v konstrukci pažby. P.S. V Keni je zákal lovu volně žijících živočichů od roku (myslím) 1977.
27.9.2013 21:26 vložil Ivo Macháček
Vážený pane Novotný,nemůžu se nevyjádřit k pažbě na dvoják,o které se tady dohadujete,zdali je vhodná nebo ne.Protože identický dvoják se stejnou pažbou vlastním,tak musím dát plnně za pravdu panu Becherovi,který má s tímto druhem zbraně určitě zkušenosti.Pokud budu mít dvoják nějaké "tropiké" ráže a budu střílet přes otevřená miřidla někde v Keni,jistě bude vhodnější pažba zraně Westley Richards,kterou jste operoval.Jelikož ráže 30-30Win k této ráži a tím i způsobu lovu nepatří a já s ní lovím převážně přes optiku nebo kolimátor,tak Vám musím říci,že pažba o které se tady bavíme je narosto ideální,protože pokud zbraň založím do ramene,okamžitě mám celé zorné pole optiky v oku.Pokud by jste použil pažbu zbraně Westley Richards musel by jste mít krk natáhnutý jako žirafa,aby jste měl v oku celé zorné pole optiky.Je pravda,že zbraň je těžší,ale zároveň to snižuje zpětný ráz zbraně,jak uvedl pan Becher.Určitě souhlasím,že každý má právo na svúj názor,ovšem těžko se kvalifikovaně hodnotí práce puškaře pokud zbraň člověk nemá v ruce.K vyjádření pana MvDr.se nebudu vyjadřovat,protože je asi zvyklý na zbraně renomovaných výrobců,což ZP nesplňuje.
Vážený pane Novotný,nemůžu se nevyjádřit k pažbě na dvoják,o které se tady dohadujete,zdali je vhodná nebo ne.Protože identický dvoják se stejnou pažbou vlastním,tak musím dát plnně za pravdu panu Becherovi,který má s tímto druhem zbraně určitě zkušenosti.Pokud budu mít dvoják nějaké "tropiké" ráže a budu střílet přes otevřená miřidla někde v Keni,jistě bude vhodnější pažba zraně Westley Richards,kterou jste operoval.Jelikož ráže 30-30Win k této ráži a tím i způsobu lovu nepatří a já s ní lovím převážně přes optiku nebo kolimátor,tak Vám musím říci,že pažba o které se tady bavíme je narosto ideální,protože pokud zbraň založím do ramene,okamžitě mám celé zorné pole optiky v oku.Pokud by jste použil pažbu zbraně Westley Richards musel by jste mít krk natáhnutý jako žirafa,aby jste měl v oku celé zorné pole optiky.Je pravda,že zbraň je těžší,ale zároveň to snižuje zpětný ráz zbraně,jak uvedl pan Becher.Určitě souhlasím,že každý má právo na svúj názor,ovšem těžko se kvalifikovaně hodnotí práce puškaře pokud zbraň člověk nemá v ruce.K vyjádření pana MvDr.se nebudu vyjadřovat,protože je asi zvyklý na zbraně renomovaných výrobců,což ZP nesplňuje.
27.9.2013 15:26 vložil Pavel Novotný
Vážený pane Becher, nevím o tom, jestli tu někdo plácá, asi jste si pořádná nepřečetl diskuzi, vedeme tu „odborné debaty“ :-) nad tím, jak se pozná kvalifikovaná osoba – „pan“ puškař, tj. jestli tím, že nad prací přemýšlí nebo jen bezmyšlenkovitě udělá, co se mu kdo řekne.
Vážený pane Becher, nevím o tom, jestli tu někdo plácá, asi jste si pořádná nepřečetl diskuzi, vedeme tu „odborné debaty“ :-) nad tím, jak se pozná kvalifikovaná osoba – „pan“ puškař, tj. jestli tím, že nad prací přemýšlí nebo jen bezmyšlenkovitě udělá, co se mu kdo řekne.
26.9.2013 22:03 vložil Honza Becher
Co to tady plácáte? Když si to někdo objednal, zaplatil, líbí se mu to a je s tím spokojenej, tak co to tady chlapi melete za moudra? Je na tom vidět že ten kdo tu "kytaru" dělal, tak je šikovnej a basta. Můj osobní pocit z kulového dvojáku na baskulích ZP je takovej, že ta flinta je těžká na předek, tuhle jsem nedržel, jestli tomu ale tak je, tak tahle pažba tu flintu může dovážit. Pak zasejc to ale bude těžký jako kráva, zasejc ale to bude míň kopat - neb fyzika je neúprosná - hmotnost, rychlost. No má to svý pro a proti. Mě se třeba líbí blondýny s velkejma vočima:-) Někomu zasejc plnej talíř knedlíků s vepřovým a se zelím:-) Je to těžký na tom světě...:-)
Co to tady plácáte? Když si to někdo objednal, zaplatil, líbí se mu to a je s tím spokojenej, tak co to tady chlapi melete za moudra? Je na tom vidět že ten kdo tu "kytaru" dělal, tak je šikovnej a basta. Můj osobní pocit z kulového dvojáku na baskulích ZP je takovej, že ta flinta je těžká na předek, tuhle jsem nedržel, jestli tomu ale tak je, tak tahle pažba tu flintu může dovážit. Pak zasejc to ale bude těžký jako kráva, zasejc ale to bude míň kopat - neb fyzika je neúprosná - hmotnost, rychlost. No má to svý pro a proti. Mě se třeba líbí blondýny s velkejma vočima:-) Někomu zasejc plnej talíř knedlíků s vepřovým a se zelím:-) Je to těžký na tom světě...:-)
23.9.2013 17:57 vložil Pavel Novotný
Vážený pane „gunmaster“, sice netuším, kolik jste toho osobně odlovil z dvojáků, zejména pak v situacích, kdy je třeba rychlá reakce se zbraní, a kdy i sebemenší „zadrhnutí“ zbraně o nábojový pás, oblečení, apod. může znamenat fatální následky pro lovce, anebo jste jen teoretik vyrábějící/opravující zbraně. V každém případě neznám světového a osvědčeného výrobce dvojáků, který by vyráběl „takový to“ tvar pažby ke dvojákům. Abychom si rozuměli, nechci zpochybňovat Vaši práci, jako takovou a i věřím, že to Vašemu zákazníkovi plně vyhovuje, je spokojen a pažba lze přesně zalícit na stejné místo. U jiné zbraně, než dvojáku, žádný problém. V případě však dvojáku, pokud má být určen ke svému původnímu účelu, je opravdu tento tvar nevyhovující. V tomto případě nejde jen o estetiku věci, ale i o maximální použitelnost zbraně k zamýšlenému účelu. Nevím kolik dvojáků od předních světových výrobců, Vám skutečně prošlo rukama a mohl se s nimi osobně seznámit a kolik z nich jste i vyzkoušel při střelbě, každopádně z nějakého důvodu ani u jednoho z nich takovýto tvar pažby nenajdete. Předpokládám však, že moc jich nebylo, jelikož v opačném případě byste pochopil, proč tomu tak je. Což by Vám i umožnilo zákazníkovi při výběru pažby i dát něco navíc, tj. odborně poradit a vysvětlit mu třeba, co je v daném případě vhodné. Takže buďte laskav a tu „lidskou hloupost“ si nechte pro sebe, protože řezat hezky do dřeva je jen jedna strana věci, tím sebe deklasujete na pouhého řezbáře.
Vážený pane „gunmaster“, sice netuším, kolik jste toho osobně odlovil z dvojáků, zejména pak v situacích, kdy je třeba rychlá reakce se zbraní, a kdy i sebemenší „zadrhnutí“ zbraně o nábojový pás, oblečení, apod. může znamenat fatální následky pro lovce, anebo jste jen teoretik vyrábějící/opravující zbraně. V každém případě neznám světového a osvědčeného výrobce dvojáků, který by vyráběl „takový to“ tvar pažby ke dvojákům. Abychom si rozuměli, nechci zpochybňovat Vaši práci, jako takovou a i věřím, že to Vašemu zákazníkovi plně vyhovuje, je spokojen a pažba lze přesně zalícit na stejné místo. U jiné zbraně, než dvojáku, žádný problém. V případě však dvojáku, pokud má být určen ke svému původnímu účelu, je opravdu tento tvar nevyhovující. V tomto případě nejde jen o estetiku věci, ale i o maximální použitelnost zbraně k zamýšlenému účelu. Nevím kolik dvojáků od předních světových výrobců, Vám skutečně prošlo rukama a mohl se s nimi osobně seznámit a kolik z nich jste i vyzkoušel při střelbě, každopádně z nějakého důvodu ani u jednoho z nich takovýto tvar pažby nenajdete. Předpokládám však, že moc jich nebylo, jelikož v opačném případě byste pochopil, proč tomu tak je. Což by Vám i umožnilo zákazníkovi při výběru pažby i dát něco navíc, tj. odborně poradit a vysvětlit mu třeba, co je v daném případě vhodné. Takže buďte laskav a tu „lidskou hloupost“ si nechte pro sebe, protože řezat hezky do dřeva je jen jedna strana věci, tím sebe deklasujete na pouhého řezbáře.
23.9.2013 14:13 vložil gunmaster
Jak to tak čtu tak se mi potvrzuje, že nejhorší vlastnost je lidská hloupost. Nechápu jak může někdo posuzovat pažbu jestli sedí a jaká je s ní manipulace podle obrázku, hřebík z pažby nikde netrčí takže nevím kde by měla pažby drhnou nebo trčet od jiných pažeb, protože se může stát že i Blaser se vám chytne za kabát. Zákazník byl na 2 zkouškách a líbil se mu jak tvar tak zpracování a hlavně RYCHLé NAHOZENÍ a pokaždé do stejného místa z čehož plyne, že zákazník je spokojený.
Jak to tak čtu tak se mi potvrzuje, že nejhorší vlastnost je lidská hloupost. Nechápu jak může někdo posuzovat pažbu jestli sedí a jaká je s ní manipulace podle obrázku, hřebík z pažby nikde netrčí takže nevím kde by měla pažby drhnou nebo trčet od jiných pažeb, protože se může stát že i Blaser se vám chytne za kabát. Zákazník byl na 2 zkouškách a líbil se mu jak tvar tak zpracování a hlavně RYCHLé NAHOZENÍ a pokaždé do stejného místa z čehož plyne, že zákazník je spokojený.
22.9.2013 11:01 vložil Pavel Novotný
Pane Procházka, pokud si můj příspěvek přečtete ještě jednou a pomalu, tak tam nenajde nic o tom, že bych jakkoliv a kohokoliv hodnotil vkus. Ten nechávám zcela stranou, to ať si každý posoudí sám. Já jsem OBECNĚ reagoval na Vaší poznámku, že: „Ten kdo platí má vždy! pravdu.“ S tím se samozřejmě nemohu zcela ztotožnit. Proto jsem i poznamenal, že s tímto argumentem u všech nepochodíte. Vezmeme-li to ale konkrétně k dané zbrani, tak jednou věcí je její řemeslné zpracování, k tomu jsem se rovněž nevyjadřoval, jelikož jsem zbraň nedržel v ruce (z toho, co lze poznat z pouhé fotografie, ale je třeba říci, že pokud jde pouze o povrchovou úpravu, tak ta vypadá opravdu dobře). Druhá věc je diskutovaný tvar pažby o kterém tu již byla řeč a která je, podle mého názoru, k dané zbrani - dvojáku zcela nevhodná. Je třeba vycházet z toho, k jakému způsobu lovu je takový dvoják především určen, asi se shodneme, že to primárně není na relativně „pomalou“ střelbu z posedu. Při tomto tvaru pažby, který by byl třeba vhodný pro opakovací kulovnici, bude při porovnání s pažbami jiných výrobců horší (pomalejší) manipulace. Vezměte si třeba zde na jiné fotografii pažbu komerčního Blazeru S2 (který se rozhodně nedá považovat klasického výrobce dvojáků), to je tvar pažby, který k dvojáku patří, nikde zbytečně nic nevyčnívá, nepřesahuje, nikde se Vám nic nezadrhne, když třeba bude zbraň rychle sundavat z ramene a o to zbraně, kde se předpokládá potřeba rychlého výstřelu jde.
Pane Procházka, pokud si můj příspěvek přečtete ještě jednou a pomalu, tak tam nenajde nic o tom, že bych jakkoliv a kohokoliv hodnotil vkus. Ten nechávám zcela stranou, to ať si každý posoudí sám. Já jsem OBECNĚ reagoval na Vaší poznámku, že: „Ten kdo platí má vždy! pravdu.“ S tím se samozřejmě nemohu zcela ztotožnit. Proto jsem i poznamenal, že s tímto argumentem u všech nepochodíte. Vezmeme-li to ale konkrétně k dané zbrani, tak jednou věcí je její řemeslné zpracování, k tomu jsem se rovněž nevyjadřoval, jelikož jsem zbraň nedržel v ruce (z toho, co lze poznat z pouhé fotografie, ale je třeba říci, že pokud jde pouze o povrchovou úpravu, tak ta vypadá opravdu dobře). Druhá věc je diskutovaný tvar pažby o kterém tu již byla řeč a která je, podle mého názoru, k dané zbrani - dvojáku zcela nevhodná. Je třeba vycházet z toho, k jakému způsobu lovu je takový dvoják především určen, asi se shodneme, že to primárně není na relativně „pomalou“ střelbu z posedu. Při tomto tvaru pažby, který by byl třeba vhodný pro opakovací kulovnici, bude při porovnání s pažbami jiných výrobců horší (pomalejší) manipulace. Vezměte si třeba zde na jiné fotografii pažbu komerčního Blazeru S2 (který se rozhodně nedá považovat klasického výrobce dvojáků), to je tvar pažby, který k dvojáku patří, nikde zbytečně nic nevyčnívá, nepřesahuje, nikde se Vám nic nezadrhne, když třeba bude zbraň rychle sundavat z ramene a o to zbraně, kde se předpokládá potřeba rychlého výstřelu jde.
21.9.2013 23:25 vložil Ondřej Procházka
Pavel Novotný: Nerozlišujete patlaninu a vkus. Tohle samozřejmě není z řemeslného hlediska (o které tu asi jde) patlanina, prostě se vám to jenom nelíbí. No a? Nehrajme si tu na správňáky a ty druhý;).
Pavel Novotný: Nerozlišujete patlaninu a vkus. Tohle samozřejmě není z řemeslného hlediska (o které tu asi jde) patlanina, prostě se vám to jenom nelíbí. No a? Nehrajme si tu na správňáky a ty druhý;).
21.9.2013 22:39 vložil Pavel Novotný
No pane Procházka, nemáte tak úplně v tomto případě pravdu. Ano, vždy najdete dost lidí, kteří Vám za Vaše peníze udělají kdejaké potěšení, ale je řada firem, jednotlivců (z různých oborů činností), kteří by se pod ledacos tzv. nepodepsali. Prostě by Vás slušně odmítli s tím, že si to máte nechat udělat jinde, jelikož jsou profesionálové a lidovou tvořivost neprovozují. Důvodem by bylo, že si nějakou patlaninou nepokazí x-let budované jméno, čímž by ztratili víc, než získali na jedné, dvou zakázkách.
No pane Procházka, nemáte tak úplně v tomto případě pravdu. Ano, vždy najdete dost lidí, kteří Vám za Vaše peníze udělají kdejaké potěšení, ale je řada firem, jednotlivců (z různých oborů činností), kteří by se pod ledacos tzv. nepodepsali. Prostě by Vás slušně odmítli s tím, že si to máte nechat udělat jinde, jelikož jsou profesionálové a lidovou tvořivost neprovozují. Důvodem by bylo, že si nějakou patlaninou nepokazí x-let budované jméno, čímž by ztratili víc, než získali na jedné, dvou zakázkách.
21.9.2013 18:22 vložil Ondřej Procházka
Ten kdo platí má vždy! pravdu. Takže jestli to tak zadavatel chce...není to naše starost. Řemeslně se mi to líbí.
Ten kdo platí má vždy! pravdu. Takže jestli to tak zadavatel chce...není to naše starost. Řemeslně se mi to líbí.
21.9.2013 13:25 vložil Pavel Novotný
Přesně jak píše pan MVDr. Chalupník, toto opravdu není vhodná pažba pro dvoják, mimo jiné to kazí celkový dojem. Jak by měla vypadat osvědčená pažba pro dvoják, po desítky let "konstrukčně" ověřená, je patrné třeba zde: http://www.westleyrichards.com/new-guns/double-rifles/sidelock
Přesně jak píše pan MVDr. Chalupník, toto opravdu není vhodná pažba pro dvoják, mimo jiné to kazí celkový dojem. Jak by měla vypadat osvědčená pažba pro dvoják, po desítky let "konstrukčně" ověřená, je patrné třeba zde: http://www.westleyrichards.com/new-guns/double-rifles/sidelock
20.9.2013 21:53 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...tak se podívejte na nějakej starej dvoják z Lověny třeba, když si nedovedete jinou pažbu ke dvojáku představit, kolego. Tohle je jak lopata na sázení pecnů chleba do pece, s tou baskulí od hammerlesky to vypadá strašně. (Já myslel že ta horní flinta Lancaster má zmáčklé komory v lisu na zkušebně, když neprošla..a ona je to rytina.) No, když se to někomu líbí a zaplatí to...ještě že máme volbu. (Jinak samozřejmě svůj názor nikomu nevnucuju.)
...tak se podívejte na nějakej starej dvoják z Lověny třeba, když si nedovedete jinou pažbu ke dvojáku představit, kolego. Tohle je jak lopata na sázení pecnů chleba do pece, s tou baskulí od hammerlesky to vypadá strašně. (Já myslel že ta horní flinta Lancaster má zmáčklé komory v lisu na zkušebně, když neprošla..a ona je to rytina.) No, když se to někomu líbí a zaplatí to...ještě že máme volbu. (Jinak samozřejmě svůj názor nikomu nevnucuju.)
19.9.2013 20:42 vložil Radim Kubánek
Po pravdě tu spodní bych též asi nemusel, Ale jak už tu bylo řečeno není pro mě. Tak každý má jiný vkus. Ale jikak moc pěkný.
Po pravdě tu spodní bych též asi nemusel, Ale jak už tu bylo řečeno není pro mě. Tak každý má jiný vkus. Ale jikak moc pěkný.
19.9.2013 19:16 vložil gunmaster
No na dvoják si neumím představit jinou. Ale štěstí ,že dvoják není pro vás, jsem rád když se zákazníkovi práce líbí :)
No na dvoják si neumím představit jinou. Ale štěstí ,že dvoják není pro vás, jsem rád když se zákazníkovi práce líbí :)
19.9.2013 19:01 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...no...upřímně řečeno tenhle typ pažby bych si k ZP nevybral.
...no...upřímně řečeno tenhle typ pažby bych si k ZP nevybral.
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.