Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17238)
- úlovky (svět) (2160)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42972)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39092) (2 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13513)
- zbraně (2567)
- lidé (4665)
- fotopast (15517)
- myslivecké umění (4830)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7022)
- ptactvo v přírodě (20017) (1 dnes)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15516)
- myslivecké stavby (3927)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24463)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Miláček
vloženo: 13.9.2015 13:04
autor: Václav Hlaváček
úlovky (svět)
Buvol kaferský-splněný africký sen
vloženo: 4.1.2012 19:06
autor: Josef Langmajer
trofeje
Rarita k pětačtyřicatinám
vloženo: 1.10.2016 12:47
autor: Stanislav Schaffer
zvěř v přírodě
Bachyně
vloženo: 26.4.2016 19:18
autor: Martin Žatka
zbraně
Luxus!
vloženo: 20.2.2012 16:53
autor: Michal Jaroš
fotopast
...
vloženo: 13.2.2015 10:38
autor: Miroslav Svoboda
myslivecké umění
*farbiar*
vloženo: 15.3.2014 16:10
autor: Marek Horňák
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Namibia - lov geparda
Úspešný lov gepardov na jednej z našich troch partnerských fariem v Namibii.vložil: mirojevo
vloženo: 25.5.2014 19:32
zobrazeno: 5732x
hodnocení: 7 hlasů
vloženo: 25.5.2014 19:32
zobrazeno: 5732x
hodnocení: 7 hlasů
Komentáře:
9.7.2014 22:43 vložil mirojevo
Kôli týmto diskusiám pridávam tieto fotky :-)
Kôli týmto diskusiám pridávam tieto fotky :-)
3.7.2014 20:47 vložil Jiří Lengyel,starší
Nejsem znalec africké fauny,ale z toho co ví,gepard je ohrožený druh,proto jsem děkoval panu Křivánkovi,ktrý napsal to pdstatné,no,a abych neupadl v podezření,že (Draven)lov gepardů schvaluji a v takovém množství,opravuji svůj kladný bod,(uklikl jsem se),za záporný!
Nejsem znalec africké fauny,ale z toho co ví,gepard je ohrožený druh,proto jsem děkoval panu Křivánkovi,ktrý napsal to pdstatné,no,a abych neupadl v podezření,že (Draven)lov gepardů schvaluji a v takovém množství,opravuji svůj kladný bod,(uklikl jsem se),za záporný!
17.6.2014 12:40 vložil Pavel Novotný
Pane Křivánek, konečně se na něčem shodneme, a to že problém je v tom že se likviduje přirozený biotop, v tom máte naprostou pravdu. To se ale dostáváme k jinému problému, a to v "regulaci" místní lidské populace a s tím spojené potřeby je někde ubytovat a nakrmit, tj. třeba chovat více dobytka, pěstovat více kukuřice, atd., atd.. Vámi navrhované řešení - pořízení pasteveckých psů je s prominutím jen takový "experiment", který se zkouší na pár farmách, ale chtěl bych vidět, jak si každý místní farmář investuje do tohoto řešení, když daleko levnější a pohodlnější je chytnout do sklopce a pak zastřelit... Uvědomte si, že tam se hospodaří na farmách o tisících, či desetitisících hektarech. Stáda skotu jsou ponechány po nějakou dobu svému "osudu". Při vší úctě, zapomeňte na to, co znáte od nás, tam to prostě funguje vše jinak, to je totiž Afrika :). Jinak když už jsme u otázky, co gepard preferuje ke "svačině", tak nevěřte všemu, co se kde píše. Gepard je poměrně chytrá kočka, která se nebude honit za antilopou, když poměrně snadno strhne tele, tuto dovednost si na tolik osvojí, že se tam vrací jako do spižírny. Doloženo stopaři, fotopastmi.
Pane Křivánek, konečně se na něčem shodneme, a to že problém je v tom že se likviduje přirozený biotop, v tom máte naprostou pravdu. To se ale dostáváme k jinému problému, a to v "regulaci" místní lidské populace a s tím spojené potřeby je někde ubytovat a nakrmit, tj. třeba chovat více dobytka, pěstovat více kukuřice, atd., atd.. Vámi navrhované řešení - pořízení pasteveckých psů je s prominutím jen takový "experiment", který se zkouší na pár farmách, ale chtěl bych vidět, jak si každý místní farmář investuje do tohoto řešení, když daleko levnější a pohodlnější je chytnout do sklopce a pak zastřelit... Uvědomte si, že tam se hospodaří na farmách o tisících, či desetitisících hektarech. Stáda skotu jsou ponechány po nějakou dobu svému "osudu". Při vší úctě, zapomeňte na to, co znáte od nás, tam to prostě funguje vše jinak, to je totiž Afrika :). Jinak když už jsme u otázky, co gepard preferuje ke "svačině", tak nevěřte všemu, co se kde píše. Gepard je poměrně chytrá kočka, která se nebude honit za antilopou, když poměrně snadno strhne tele, tuto dovednost si na tolik osvojí, že se tam vrací jako do spižírny. Doloženo stopaři, fotopastmi.
17.6.2014 00:43 vložil Jiří Křivánek
Pane Novotný, ve vší úctě, vůbec jste nepochopil, stejně jako p. Kouba, meritum věci. Můj příspěvek v žádném případě neměl za účel někomu něco radit, natož Namibijcům, kteří se s daným problémem vyrovnají po svém. Vznikl jako odezva na příspěvek P. Vilšera, který se zmínil o canned hunting. Zřejmě proto, že je tam „tolik gepardů“ ohrožujících stáda hospodářských zvířat, že si je farmáři musejí chovat, vypouštět a lovit, což se mi vzhledem k tomuto druhu zdá pochybné. Podobně zvláštní se mi zdá názor, že bychom měli (podobně jako naši předci) zlikvidovat nějaký druh jako konkurenta anebo jen z lovecké vášně, a pak se s velkým úsilím snažit o obnovení jeho populace. Nic víc, nic míň. A až zase někdy pojedete do Afriky, zkuste se trochu více zajímat o biologii geparda, možná sám zjistíte, že problémy s gepardy, o nichž píšete, nejsou ani tak problémem gepardů, ale samotného člověka - farmáře, který úspěšně omezuje jejich životní prostor a likviduje jejich přirozený biotop. Pak se nemůže divit, že nastávají problémy v jeho koexistenci s člověkem.
Pane Novotný, ve vší úctě, vůbec jste nepochopil, stejně jako p. Kouba, meritum věci. Můj příspěvek v žádném případě neměl za účel někomu něco radit, natož Namibijcům, kteří se s daným problémem vyrovnají po svém. Vznikl jako odezva na příspěvek P. Vilšera, který se zmínil o canned hunting. Zřejmě proto, že je tam „tolik gepardů“ ohrožujících stáda hospodářských zvířat, že si je farmáři musejí chovat, vypouštět a lovit, což se mi vzhledem k tomuto druhu zdá pochybné. Podobně zvláštní se mi zdá názor, že bychom měli (podobně jako naši předci) zlikvidovat nějaký druh jako konkurenta anebo jen z lovecké vášně, a pak se s velkým úsilím snažit o obnovení jeho populace. Nic víc, nic míň. A až zase někdy pojedete do Afriky, zkuste se trochu více zajímat o biologii geparda, možná sám zjistíte, že problémy s gepardy, o nichž píšete, nejsou ani tak problémem gepardů, ale samotného člověka - farmáře, který úspěšně omezuje jejich životní prostor a likviduje jejich přirozený biotop. Pak se nemůže divit, že nastávají problémy v jeho koexistenci s člověkem.
16.6.2014 22:21 vložil Pavel Novotný
Pane Křivánek, zcela na rovinu, v mém příspěvku není ani náznak toho, že bych mnou popisovanou "regulaci" gepardů schvaloval, jen popisuji, co je mi známo. Dívám se však na to trochu jinak, než člověk, který tam (zřejmě jako vy) nikdy nebyl a neví o tom zhola nic, max. co si vyčte na internetu, a to někdy z tendenčních zdrojů. Vaše "rady", jak to mají dělat, jsou pro ně stejně úsměvné, jako kdyby sem některý z Namibijců přijel a radil Vám, abyste nelovil lišku obecnou, jelikož oni ji považují za velice vzácné zvíře, kterých v Namibii ve volné přírodě žije asi jako u nás těch gepardů. Obdobné to máte se slony, máte oblasti, kde pytláci hubí slony po stovkách a jinde jsou přemnožení a dělají velké škody, během pár minut zničí úrodu. Jak myslíte, že se asi na ně místní domorodci dívají, když je defacto ohrožují na existenci? Problém je bohužel někde jinde, a to v množící se populaci a ubývání životního prostoru divokých zvířat. Proto Vám i bez ostychu farmář řekne, že farmaření spolu se slonem, lvem či hyenou prostě nejde dohromady. My, resp. naši předci ale nebyli jiní, taky jsme tu zvířata, která nás ohrožovala na existenci prostě vyhubili a nyní se je snažíme vrátit. Proto si přednášku o tom, jak tam mají co dělat s klidem ušetřete.
Pane Křivánek, zcela na rovinu, v mém příspěvku není ani náznak toho, že bych mnou popisovanou "regulaci" gepardů schvaloval, jen popisuji, co je mi známo. Dívám se však na to trochu jinak, než člověk, který tam (zřejmě jako vy) nikdy nebyl a neví o tom zhola nic, max. co si vyčte na internetu, a to někdy z tendenčních zdrojů. Vaše "rady", jak to mají dělat, jsou pro ně stejně úsměvné, jako kdyby sem některý z Namibijců přijel a radil Vám, abyste nelovil lišku obecnou, jelikož oni ji považují za velice vzácné zvíře, kterých v Namibii ve volné přírodě žije asi jako u nás těch gepardů. Obdobné to máte se slony, máte oblasti, kde pytláci hubí slony po stovkách a jinde jsou přemnožení a dělají velké škody, během pár minut zničí úrodu. Jak myslíte, že se asi na ně místní domorodci dívají, když je defacto ohrožují na existenci? Problém je bohužel někde jinde, a to v množící se populaci a ubývání životního prostoru divokých zvířat. Proto Vám i bez ostychu farmář řekne, že farmaření spolu se slonem, lvem či hyenou prostě nejde dohromady. My, resp. naši předci ale nebyli jiní, taky jsme tu zvířata, která nás ohrožovala na existenci prostě vyhubili a nyní se je snažíme vrátit. Proto si přednášku o tom, jak tam mají co dělat s klidem ušetřete.
16.6.2014 15:31 vložil Josef Kouba
Gepardy jsem v Africe počítat nebyl, ale situace může být obdobná jako s medvědy na Slovensku. Počty se velmi různí, podle toho, kdo je zrovna "počítá". A nejúsměvnější je, když země, která předmětné zvířátko nemá, radí zemi s jeho výskytem, jak to má dělat...
Gepardy jsem v Africe počítat nebyl, ale situace může být obdobná jako s medvědy na Slovensku. Počty se velmi různí, podle toho, kdo je zrovna "počítá". A nejúsměvnější je, když země, která předmětné zvířátko nemá, radí zemi s jeho výskytem, jak to má dělat...
16.6.2014 00:17 vložil Jiří Křivánek
Vážený pane Novotný! Nevím, co Vás na mém příspěvku tak pobavilo. Pro chov zvířete a jeho rozmnožování v zajetí je úplně jedno, zda je v Čechách, nebo v Africe. Jako každá velká kočkovitá šelma v Africe i gepard působí škody na domácím zvířectvu. Jednoznačně ale dává přednost zvěři divoké, což bylo prokázáno i rozbory trusu. Analýza gepardích exkrementů ukázala, že jen pět procent z nich zaútočilo na zvířata chovaná na farmách. Někdy na dobytek útočí. Avšak tvrzení, že všichni gepardi zabíjejí hospodářská zvířata, aby se nasytili, není odůvodněné. To, že si občas vyberou daň na kozách, ovcích, případně telatech je zřejmé, ale také je třeba se zamyslet nad tím, proč. Rovněž je ale zřejmé, že existují i jiné možnosti ochrany stád před šelmami. V posledních zhruba deseti letech probíhá v Namibii program Fondu na ochranu gepardů (CCF), který zde odchovává a nabízí psy, pocházející z Turecka. Je to metoda kontroly predátorů bez toho, že by byli zabíjeni. Používání jsou anatolští pastevečtí psi (kangalové), kteří jsou známí svou silou a schopností odolávat extrémním teplotám. Tito psi, nazývaní „strážci dobytka“, pocházejí z primitivního typu anglického mastifa. Největší z nich váží 70 kg a hlídají stáda před vlky, medvědy a šakaly v jejich oblasti. Pocházejí z horkého a suchého podnebí, ale přežijí i v nejdrsnějších podmínkách v Namibii. Psi chrání stádo tak, že farmáři nemusejí predátory zabíjet. Farmářům, pokud mají tyto psy, se ztráty jejich dobytka snižují o 80 až 100%, ať už je predátor jakýkoli. Nutnost obstarat si novou potravu vyplývá u geparda z jeho etologie. Jelikož vzhledem ke svému specifickému způsobu lovu loví ve dne, často o svoji kořist přichází, neboť mu ji silnější predátoři seberou. Proto se po ulovení kusu se snaží co nejrychleji a co nejvíce nasytit a z výše uvedeného důvodu se k úlovku již nevrací. Gepardi si proto občas dělají kořist z domácích zvířat, což vede ke konfliktu s lidmi a zpravidla k zastřelení geparda. Nepochybuji o tom, že zastřelit geparda je nejjednodušší, nota bene, když lze lov ještě zpeněžit. Nikdo nemá patent na rozum, tedy ani já. Svůj názor však na danou věc mohu napsat. A když už jste, pane Novotný, zmínil naše předky, tak se podívejte, jak v minulosti dopadli medvědi, vlci, rysi nebo losi. Myslíte si, že bylo správné je zcela vyhubit? Druhy, které byly původní a do naší přírody patřily. Velké šelmy byly člověkem vyhubeny především proto, že občas ohrožovaly stáda jeho hospodářských zvířat. Vše ve jménu ochrany majetku a bez ohledu na to, že to bude mít, podobně jako většina neuvážených zásahů do přírody, svůj negativní dopad. Dávno předtím, než byl zastřelen poslední vlk, došlo k přemnožení jelení zvěře a tím pádem i k dalším obrovským škodám na lesních porostech a posléze i na hospodářských plodinách. Někdy na listinách či památnících čteme v různých obměnách: „Co stvořil Bůh, to chraň a opatruj, toť myslivče buď první zákon tvůj.“ Kéž by nás tato slova stále naplňovala úctou a odpovědností ke všemu živému, včetně gepardů.
Vážený pane Novotný! Nevím, co Vás na mém příspěvku tak pobavilo. Pro chov zvířete a jeho rozmnožování v zajetí je úplně jedno, zda je v Čechách, nebo v Africe. Jako každá velká kočkovitá šelma v Africe i gepard působí škody na domácím zvířectvu. Jednoznačně ale dává přednost zvěři divoké, což bylo prokázáno i rozbory trusu. Analýza gepardích exkrementů ukázala, že jen pět procent z nich zaútočilo na zvířata chovaná na farmách. Někdy na dobytek útočí. Avšak tvrzení, že všichni gepardi zabíjejí hospodářská zvířata, aby se nasytili, není odůvodněné. To, že si občas vyberou daň na kozách, ovcích, případně telatech je zřejmé, ale také je třeba se zamyslet nad tím, proč. Rovněž je ale zřejmé, že existují i jiné možnosti ochrany stád před šelmami. V posledních zhruba deseti letech probíhá v Namibii program Fondu na ochranu gepardů (CCF), který zde odchovává a nabízí psy, pocházející z Turecka. Je to metoda kontroly predátorů bez toho, že by byli zabíjeni. Používání jsou anatolští pastevečtí psi (kangalové), kteří jsou známí svou silou a schopností odolávat extrémním teplotám. Tito psi, nazývaní „strážci dobytka“, pocházejí z primitivního typu anglického mastifa. Největší z nich váží 70 kg a hlídají stáda před vlky, medvědy a šakaly v jejich oblasti. Pocházejí z horkého a suchého podnebí, ale přežijí i v nejdrsnějších podmínkách v Namibii. Psi chrání stádo tak, že farmáři nemusejí predátory zabíjet. Farmářům, pokud mají tyto psy, se ztráty jejich dobytka snižují o 80 až 100%, ať už je predátor jakýkoli. Nutnost obstarat si novou potravu vyplývá u geparda z jeho etologie. Jelikož vzhledem ke svému specifickému způsobu lovu loví ve dne, často o svoji kořist přichází, neboť mu ji silnější predátoři seberou. Proto se po ulovení kusu se snaží co nejrychleji a co nejvíce nasytit a z výše uvedeného důvodu se k úlovku již nevrací. Gepardi si proto občas dělají kořist z domácích zvířat, což vede ke konfliktu s lidmi a zpravidla k zastřelení geparda. Nepochybuji o tom, že zastřelit geparda je nejjednodušší, nota bene, když lze lov ještě zpeněžit. Nikdo nemá patent na rozum, tedy ani já. Svůj názor však na danou věc mohu napsat. A když už jste, pane Novotný, zmínil naše předky, tak se podívejte, jak v minulosti dopadli medvědi, vlci, rysi nebo losi. Myslíte si, že bylo správné je zcela vyhubit? Druhy, které byly původní a do naší přírody patřily. Velké šelmy byly člověkem vyhubeny především proto, že občas ohrožovaly stáda jeho hospodářských zvířat. Vše ve jménu ochrany majetku a bez ohledu na to, že to bude mít, podobně jako většina neuvážených zásahů do přírody, svůj negativní dopad. Dávno předtím, než byl zastřelen poslední vlk, došlo k přemnožení jelení zvěře a tím pádem i k dalším obrovským škodám na lesních porostech a posléze i na hospodářských plodinách. Někdy na listinách či památnících čteme v různých obměnách: „Co stvořil Bůh, to chraň a opatruj, toť myslivče buď první zákon tvůj.“ Kéž by nás tato slova stále naplňovala úctou a odpovědností ke všemu živému, včetně gepardů.
12.6.2014 15:04 vložil Pavel Novotný
Pane Křivánek, je trochu úsměvné číst Váš příspěvek, kdy srovnáváte odchov levhartů v ZOO v Praze a v jejich místních podmínkách, ale to nechme být. Nevím, kolikrát jste např. byl v té Namibii, ale tam tuto kočku místní farmáři považují za největší škodnou, jelikož potřebuje každý den čerstvé maso, na rozdíl třeba od levharta, a telata jsou snadná kořist..... Tráví je tam, chytají do pastí. Těžko je tam soudit, když neznáme, resp. vy neznáte jejich místní podmínky v kterých žijí, ale určitě by si dali od Vás poradit. Zrovna tak, jako by si dali poradit naši předci, co mají dělat např. s medvědy a vlky u nás.
Pane Křivánek, je trochu úsměvné číst Váš příspěvek, kdy srovnáváte odchov levhartů v ZOO v Praze a v jejich místních podmínkách, ale to nechme být. Nevím, kolikrát jste např. byl v té Namibii, ale tam tuto kočku místní farmáři považují za největší škodnou, jelikož potřebuje každý den čerstvé maso, na rozdíl třeba od levharta, a telata jsou snadná kořist..... Tráví je tam, chytají do pastí. Těžko je tam soudit, když neznáme, resp. vy neznáte jejich místní podmínky v kterých žijí, ale určitě by si dali od Vás poradit. Zrovna tak, jako by si dali poradit naši předci, co mají dělat např. s medvědy a vlky u nás.
5.6.2014 21:42 vložil Jiří Lengyel,starší
Pane Křivánek-díky
Pane Křivánek-díky
5.6.2014 15:22 vložil Jiří Křivánek
Dobrý den! Podle obrázku i textu se jedná o gepardy, nikoliv o levharty jak píšete. V žádném případě nechci rozporovat, co píšete o tzv. canned hunting. V Namibii je exkluzivní lov geparda možný! Je to jediná země Afriky, která tuto kočkovitou šelmu loví. V tomhle druhu podnikání se točí obrovské částky a platí tady, že risk je zisk. V některých parcích a rezervacích chybí ploty a tak se občas loví i ve státních parcích a lovec se tak ani nemusí dozvědět, že pytlačí. Nedostatek peněz nedovoluje strážcům parku ohlídat celý park anebo rezervaci. Některé rezervace mají rozlohu více jak poloviny celé naší republiky. Na některých místech se loví legálně ve státních parcích a rezervacích pod dohledem strážců. Rozmnožování gepardů v zajetí je velmi problematické a těžké. Totéž platí i v Africe. Pražské ZOO se podařilo odchovat geparda poprvé až po dvaceti letech chovu!. Zvířata pro canned hunting jsou proto často jako mláďata odchytávána a odebírána ve volné přírodě, čímž se stavy geparda ještě více snižují. Gepard má totiž ještě jednu smůlu – jeho mláďata zabíjejí lvi, levharti, hyeny, psi hyenovití i paviáni. Udává se, že ve volné přírodě se věku jednoho roku dožije pouze 5% mláďat!!! Proto by mělo větši smysl chovat gepardy na farmách pro zvýšení jejich stavů, nikoliv pro lov, který snad ani není lovem, ale jakousi „řezničinou.“ Ale jak se říká – „proti gustu, žádný dišputát.“
Dobrý den! Podle obrázku i textu se jedná o gepardy, nikoliv o levharty jak píšete. V žádném případě nechci rozporovat, co píšete o tzv. canned hunting. V Namibii je exkluzivní lov geparda možný! Je to jediná země Afriky, která tuto kočkovitou šelmu loví. V tomhle druhu podnikání se točí obrovské částky a platí tady, že risk je zisk. V některých parcích a rezervacích chybí ploty a tak se občas loví i ve státních parcích a lovec se tak ani nemusí dozvědět, že pytlačí. Nedostatek peněz nedovoluje strážcům parku ohlídat celý park anebo rezervaci. Některé rezervace mají rozlohu více jak poloviny celé naší republiky. Na některých místech se loví legálně ve státních parcích a rezervacích pod dohledem strážců. Rozmnožování gepardů v zajetí je velmi problematické a těžké. Totéž platí i v Africe. Pražské ZOO se podařilo odchovat geparda poprvé až po dvaceti letech chovu!. Zvířata pro canned hunting jsou proto často jako mláďata odchytávána a odebírána ve volné přírodě, čímž se stavy geparda ještě více snižují. Gepard má totiž ještě jednu smůlu – jeho mláďata zabíjejí lvi, levharti, hyeny, psi hyenovití i paviáni. Udává se, že ve volné přírodě se věku jednoho roku dožije pouze 5% mláďat!!! Proto by mělo větši smysl chovat gepardy na farmách pro zvýšení jejich stavů, nikoliv pro lov, který snad ani není lovem, ale jakousi „řezničinou.“ Ale jak se říká – „proti gustu, žádný dišputát.“
4.6.2014 16:50 vložil Jiří Křivánek
Tohle úžasné zvíře je kriticky ohroženo a v moha zemích je již vyhuben. Po celé Africe zbývají již jen malá a silně fragmentovaná území, na kterých geparda najdeme. Podle IUCN žije v jižní Africe více jak 4500 gepardů a ve východní cca 2500. V severozápadní Africe zbývá pravděpodobně méně než 250 zvířat a a poddruh A. j. heckii je uveden jako kriticky ohrožený. Celkově v Africe žije něco přes 7 000 zvířat. Vzhledem k její velikosti smutné, že? Nevím, co k této fotografii dodat. Lovu zdar asi ne.
Tohle úžasné zvíře je kriticky ohroženo a v moha zemích je již vyhuben. Po celé Africe zbývají již jen malá a silně fragmentovaná území, na kterých geparda najdeme. Podle IUCN žije v jižní Africe více jak 4500 gepardů a ve východní cca 2500. V severozápadní Africe zbývá pravděpodobně méně než 250 zvířat a a poddruh A. j. heckii je uveden jako kriticky ohrožený. Celkově v Africe žije něco přes 7 000 zvířat. Vzhledem k její velikosti smutné, že? Nevím, co k této fotografii dodat. Lovu zdar asi ne.
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.