Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17236)
- úlovky (svět) (2160) (1 dnes)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42969)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39070) (4 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13510)
- zbraně (2567)
- lidé (4662)
- fotopast (15491)
- myslivecké umění (4826) (1 dnes)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7010) (3 dnes)
- ptactvo v přírodě (20007) (3 dnes)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15512)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24449) (3 dnes)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Kral 2019
vloženo: 20.6.2020 15:44
autor: Jiri Krampera
úlovky (svět)
Lovu zdar!
vloženo: 20.9.2019 06:14
autor: NH
trofeje
životní srnec
vloženo: 22.5.2017 19:26
autor: Zuzana wimmerova
zvěř v přírodě
Oboustranné překvapení
vloženo: 13.5.2018 06:12
autor: Josef Vršan
zbraně
Kompletní repase "zetky",moje práce.
vloženo: 29.3.2020 15:06
autor: Stanislav Satoria
fotopast
vlk na uhynutom jelnovi
vloženo: 8.3.2013 14:33
autor: Lukáš Rusko
myslivecké umění
Portrét
vloženo: 7.4.2012 09:29
autor: Mgr. Ondřej Bělka
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Kamarádovi včerejší lišky
Včera kamarád, Vít rendl z Milešova pokřtil svoji novou R8 a to raritou, kdy se mu povedlo náhodně ulovit dvě lišky na jednu kulovou ránu. Jsou to jeho úplně první ulovené lišky. Blahopřeji, omluvte kvalitu fotografie a jejich uložení.vložil: Pepa Mares
vloženo: 5.4.2012 18:51
zobrazeno: 4328x
hodnocení: 14 hlasů
vloženo: 5.4.2012 18:51
zobrazeno: 4328x
hodnocení: 14 hlasů
Komentáře:
11.4.2012 12:16 vložil Roman Hlávka
Smutná prezentace. Jinak, lovu zdar.
Smutná prezentace. Jinak, lovu zdar.
10.4.2012 13:04 vložil Patrik Dvořák
Chlapi zemědělci berou nemalé dotace a měli by mít nařízené zákonem tyto podmínky vytvářet, zatím to je tak, že dotace jim jen pomáhají vytvářet zisk. Nevidímjedinej důvod, proč by to měd dělat někdo jinej za ně, ono mají techniku a vše potřebné, prostě je potřeba jim to nařídit, ať si pěstují na 100ha řepku,ale 5-10%plochy bude biopás.Pokud to nebude daný zákonem , nehneme se. Tady u nás se ze zemědělci nedá komunikovat a navíc vlastní hodně ha a je tudíž o hubu se sněma hádat.
Chlapi zemědělci berou nemalé dotace a měli by mít nařízené zákonem tyto podmínky vytvářet, zatím to je tak, že dotace jim jen pomáhají vytvářet zisk. Nevidímjedinej důvod, proč by to měd dělat někdo jinej za ně, ono mají techniku a vše potřebné, prostě je potřeba jim to nařídit, ať si pěstují na 100ha řepku,ale 5-10%plochy bude biopás.Pokud to nebude daný zákonem , nehneme se. Tady u nás se ze zemědělci nedá komunikovat a navíc vlastní hodně ha a je tudíž o hubu se sněma hádat.
10.4.2012 01:46 vložil Jiří Wenzl
Pane Havrane, o problémech se zemědělci, resp. firmou Neoklas a.s., která hospodaří na většině pozemků, vím. Problém spočívá v tom, že není v zájmu této velkoplošně hospodařící firmy, aby byly její hony (až 200 ha veliké) rozčleňovány biokoridory, biocentry (remízky),mokřady, extezívními sady, biopásy atd. Ztěžuje ho hospodaření jejich vysoce výkonnou (širokozáběrovou) technikou. Byl jsem u toho, když Dr. Marada při náhodném setkání s ředitelem oné firmy řešil přejíždění zemědělské techniky přes biopás resp. čertvě vysazený biokoridor. Často je příčinou sporů místní neznalost situace ze strany traktoristů, neb jsou odjinud, a nikdo jim nedal informaci o potřebě respektovat aktivity Dr. Marady (viz rozorání biopásu). Co se týče myslivců - v době, kdy se Dr. Marada chystal realizovat tzv. Územní systémy ekologické stability krajiny (plány nečinně ležely na obecním úřadě již řadu let), tak oslovil místní MS Šardice ( jehož je spolu se svým bratrem Mirkem členem), ovšem bez úspěchu. Teprve poté započal (od r. 2007) realizovat své představy na vlastní pěst. Mimochodem - jeho kolegové myslivci svoji nechuť podložili argumentem, že vytváření nových, přírodě blízkých, biotopů poslouží především liškám - a někteří vytrvalci ho z přemnožení lišek obviňují dodnes. Jelikož jsem do honitby MS Šardice jezdil od roku 1972 ještě jako honec se svým strýcem-myslivcem, pamatuju si tehdejší výřady čítající na ploše cca 1800 ha v počtu 800 zajíců. Už v té době mě tato typicky polní honiba s nebývala velkými hony orné půdy zaujala, a sleduji pozorně tamější vývoj krajiny a stavy drobné zvěře (mám to z Kyjova jen 10-12 km). A ještě poznámka - to, že půlka vesnice (to přehání) s Dr. Maradou nemluví se dá vysvětlit prachobyčejnou lidskou závistí. Jemu se totiž daří. A to navzdory překážkám, mnohdy předsudkům, které musí při svém bohulibém díle překonávat. A já mu fandím - jako lesák vím, že až příští generace oceňují tento druh trpělivé práce. Pan Dr. Marada si staví pomník - dnes do něj lidé kopou, zítra k němu budou nosit věnce.
Pane Havrane, o problémech se zemědělci, resp. firmou Neoklas a.s., která hospodaří na většině pozemků, vím. Problém spočívá v tom, že není v zájmu této velkoplošně hospodařící firmy, aby byly její hony (až 200 ha veliké) rozčleňovány biokoridory, biocentry (remízky),mokřady, extezívními sady, biopásy atd. Ztěžuje ho hospodaření jejich vysoce výkonnou (širokozáběrovou) technikou. Byl jsem u toho, když Dr. Marada při náhodném setkání s ředitelem oné firmy řešil přejíždění zemědělské techniky přes biopás resp. čertvě vysazený biokoridor. Často je příčinou sporů místní neznalost situace ze strany traktoristů, neb jsou odjinud, a nikdo jim nedal informaci o potřebě respektovat aktivity Dr. Marady (viz rozorání biopásu). Co se týče myslivců - v době, kdy se Dr. Marada chystal realizovat tzv. Územní systémy ekologické stability krajiny (plány nečinně ležely na obecním úřadě již řadu let), tak oslovil místní MS Šardice ( jehož je spolu se svým bratrem Mirkem členem), ovšem bez úspěchu. Teprve poté započal (od r. 2007) realizovat své představy na vlastní pěst. Mimochodem - jeho kolegové myslivci svoji nechuť podložili argumentem, že vytváření nových, přírodě blízkých, biotopů poslouží především liškám - a někteří vytrvalci ho z přemnožení lišek obviňují dodnes. Jelikož jsem do honitby MS Šardice jezdil od roku 1972 ještě jako honec se svým strýcem-myslivcem, pamatuju si tehdejší výřady čítající na ploše cca 1800 ha v počtu 800 zajíců. Už v té době mě tato typicky polní honiba s nebývala velkými hony orné půdy zaujala, a sleduji pozorně tamější vývoj krajiny a stavy drobné zvěře (mám to z Kyjova jen 10-12 km). A ještě poznámka - to, že půlka vesnice (to přehání) s Dr. Maradou nemluví se dá vysvětlit prachobyčejnou lidskou závistí. Jemu se totiž daří. A to navzdory překážkám, mnohdy předsudkům, které musí při svém bohulibém díle překonávat. A já mu fandím - jako lesák vím, že až příští generace oceňují tento druh trpělivé práce. Pan Dr. Marada si staví pomník - dnes do něj lidé kopou, zítra k němu budou nosit věnce.
9.4.2012 21:48 vložil František Havran
Jen tak naokraj, nepřišlo mi, že p.Marada vychází se zemědělci v dobrém. O přínosu jeho práce pro krajinu a drobnou zvěř se bavit nebudem, je to pecka, a to co se stane z "řepkové pouště" po jeho akci je něco neuvěřitelně krásného. Jistě si vzpomenete na snímek z jeho prezentace, jak budoval ten mokřad uprostřed velkého pole. V prezentai měl 2 snímky - před akcí a taky jak to tam vypadalo potom, no nádhera. To co udělal, zasluhuje hluboké smeknutí.. Ale způsob, s jakým jedná, když, cituji jeho slova :"Zemědělci se se mnou nebaví, místní myslivci ode mě dali ruce pryč, protože se bojí zemědělců, tím pádem půlka vesnice se mnou nemluví"... To nepovažuji za moc "dobré vycházení"... Každopádně, je to jedna z cest !
Jen tak naokraj, nepřišlo mi, že p.Marada vychází se zemědělci v dobrém. O přínosu jeho práce pro krajinu a drobnou zvěř se bavit nebudem, je to pecka, a to co se stane z "řepkové pouště" po jeho akci je něco neuvěřitelně krásného. Jistě si vzpomenete na snímek z jeho prezentace, jak budoval ten mokřad uprostřed velkého pole. V prezentai měl 2 snímky - před akcí a taky jak to tam vypadalo potom, no nádhera. To co udělal, zasluhuje hluboké smeknutí.. Ale způsob, s jakým jedná, když, cituji jeho slova :"Zemědělci se se mnou nebaví, místní myslivci ode mě dali ruce pryč, protože se bojí zemědělců, tím pádem půlka vesnice se mnou nemluví"... To nepovažuji za moc "dobré vycházení"... Každopádně, je to jedna z cest !
9.4.2012 14:44 vložil Jiří Wenzl
Pane Havrane, já samozřejmě vzal v úvahu celý text, a polemizoval jsem o příčinách úbytku a možnostech zlepšení podmínek pro žívot drobné zvěře. Na Vaši metaforu jsem reagoval rovněž metaforou - samozřejmě, že nepředpokládám, že k diskusi s Dr.Ing. Maradou jste se dostavil se zbraní v ruce, nýbrž s pádnými argumenty.
Pane Havrane, já samozřejmě vzal v úvahu celý text, a polemizoval jsem o příčinách úbytku a možnostech zlepšení podmínek pro žívot drobné zvěře. Na Vaši metaforu jsem reagoval rovněž metaforou - samozřejmě, že nepředpokládám, že k diskusi s Dr.Ing. Maradou jste se dostavil se zbraní v ruce, nýbrž s pádnými argumenty.
9.4.2012 11:25 vložil František Havran
Pane Wenzl, zkuste jednou nevypichovat z kontextu metafory a jednotlivé věty a chápat text jako CELEK. Protože celý můj text má absoltuně jiný význam, než jedna věta, Vámi vybraná... Nikdy bych se na nikoho neodvážil namířit. NIKDY !!! Mimochodem - p. Maradu jsem měl rovněž tu čest poslouchat a s ním diskutovat...
Pane Wenzl, zkuste jednou nevypichovat z kontextu metafory a jednotlivé věty a chápat text jako CELEK. Protože celý můj text má absoltuně jiný význam, než jedna věta, Vámi vybraná... Nikdy bych se na nikoho neodvážil namířit. NIKDY !!! Mimochodem - p. Maradu jsem měl rovněž tu čest poslouchat a s ním diskutovat...
9.4.2012 01:04 vložil Jiří Wenzl
Cituji: ... "až se budou lovit zemědělci, fajn"... - konec citátu. Pane Havrane - se zemědělci není třeba komunikovat pouze skrze zaměřovací kříž puškového dalekohledu. Vězte, že časy se mění, a že lze zlepšovat životní prostředí drobné zvěře polních honiteb mírovým prostředky - viz články Dr.Ing. Marady v časopise Myslivost, s nabídkami na absolvování kurzu, aby myslivci věděli "jak na to" (já jsem ho absolvoval předloni). Ano - před sto a více lety si mohl myslivec dovolit ovlivnit stavy drobné zvěře pouze redukcí predátorů - životní prostředí, bez jedů, techniky, s pestrou nabídkou drobných polí atd. bylo z hlediska jejího chovu optimální. Tak obrovské změny v neprospěch drobné zvěře v relatívně krátké době jsou ve srovnáním s predací lišky pro drobnou zvěř natolik významné, že bych si je dovolil srovnat s rozdílem, jaký pro měststské obyvatelstvo představuje silné zemětřesení versus drobná kriminalita. A teď se můžete smát..
Cituji: ... "až se budou lovit zemědělci, fajn"... - konec citátu. Pane Havrane - se zemědělci není třeba komunikovat pouze skrze zaměřovací kříž puškového dalekohledu. Vězte, že časy se mění, a že lze zlepšovat životní prostředí drobné zvěře polních honiteb mírovým prostředky - viz články Dr.Ing. Marady v časopise Myslivost, s nabídkami na absolvování kurzu, aby myslivci věděli "jak na to" (já jsem ho absolvoval předloni). Ano - před sto a více lety si mohl myslivec dovolit ovlivnit stavy drobné zvěře pouze redukcí predátorů - životní prostředí, bez jedů, techniky, s pestrou nabídkou drobných polí atd. bylo z hlediska jejího chovu optimální. Tak obrovské změny v neprospěch drobné zvěře v relatívně krátké době jsou ve srovnáním s predací lišky pro drobnou zvěř natolik významné, že bych si je dovolil srovnat s rozdílem, jaký pro měststské obyvatelstvo představuje silné zemětřesení versus drobná kriminalita. A teď se můžete smát..
8.4.2012 21:19 vložil František Havran
Patriku, nemá cenu vysvětlovat, že liška je jedna z mála věcí, která škodí drobné zvěři a dá se redukovat. Pořád ti tu bude plno lidí tvrdit, že liška žere hraboše a podobné kecy...Jistě, žere, ale pokud potřebuje nakrmit 10 liščat, tak nevím, kde by musela lovit, aby je z těch hrabošů nakrmila. Pak začnou argumentovat prasatama a zemědělcema. Až se budou lovit zemědělci, fajn. Do té doby lovím lišku (prase u nás v honitbě když přejde jednou za čas, je z toho národní povstání, takže tady já příčinu nehledám).. Já už nepovažuju za rozumné se o tomto tady s některými lidmi bavit a jenom se jejich ochranářskému názoru na neškodnost lišek směju. Viděl jsem své...Eriko, a všichni kdo argumentuje tím, že co se dá sežrat myslivec hájí - směju se Vašim názorům... Osobně kdybych měl hájit to, co dávám do mražáku, tak si tam nechám jezevce, protože z jednoho jezevce mám víc masa, než z koroptve, která se neloví a tím pádem nejí ... Přeju ti vidět, jak liška zatočí s koroptví rodinkou. Ale jo, podle tebe vlastně liška žere myši a na stavy drobné nemá vliv.. Bohužel já se snažím vytvářet podmínky tomu poslednímu zbytku koroptví, které se neloví a proto jezevce, který se dá sníst likviduju stejně jak tu lišku. Argument - "hájím co se dá sežrat" je agrument "pro argument"... Lišku dnes nevyhubíš ani kdybys chtěla, zato liška s koroptvema zatočí. Takže si chraň(te) lišky a já si tam dál budu udržovat ty dvě hejnka koroptví, které se mimochodem díky naší (i mojí) péči zvětšují. A vcelku se těším, až se se synem jednou půjdu podívat na koroptve. A půjdu do volné přírody a né na GOOGLE...
Patriku, nemá cenu vysvětlovat, že liška je jedna z mála věcí, která škodí drobné zvěři a dá se redukovat. Pořád ti tu bude plno lidí tvrdit, že liška žere hraboše a podobné kecy...Jistě, žere, ale pokud potřebuje nakrmit 10 liščat, tak nevím, kde by musela lovit, aby je z těch hrabošů nakrmila. Pak začnou argumentovat prasatama a zemědělcema. Až se budou lovit zemědělci, fajn. Do té doby lovím lišku (prase u nás v honitbě když přejde jednou za čas, je z toho národní povstání, takže tady já příčinu nehledám).. Já už nepovažuju za rozumné se o tomto tady s některými lidmi bavit a jenom se jejich ochranářskému názoru na neškodnost lišek směju. Viděl jsem své...Eriko, a všichni kdo argumentuje tím, že co se dá sežrat myslivec hájí - směju se Vašim názorům... Osobně kdybych měl hájit to, co dávám do mražáku, tak si tam nechám jezevce, protože z jednoho jezevce mám víc masa, než z koroptve, která se neloví a tím pádem nejí ... Přeju ti vidět, jak liška zatočí s koroptví rodinkou. Ale jo, podle tebe vlastně liška žere myši a na stavy drobné nemá vliv.. Bohužel já se snažím vytvářet podmínky tomu poslednímu zbytku koroptví, které se neloví a proto jezevce, který se dá sníst likviduju stejně jak tu lišku. Argument - "hájím co se dá sežrat" je agrument "pro argument"... Lišku dnes nevyhubíš ani kdybys chtěla, zato liška s koroptvema zatočí. Takže si chraň(te) lišky a já si tam dál budu udržovat ty dvě hejnka koroptví, které se mimochodem díky naší (i mojí) péči zvětšují. A vcelku se těším, až se se synem jednou půjdu podívat na koroptve. A půjdu do volné přírody a né na GOOGLE...
8.4.2012 20:51 vložil Patrik Dvořák
Eriko zdravím, víte jednou je to škodná ,tak je to škodná, věřte mi nebo ne, já jsem jen jedinkrát měl v tomto období chycenou lišku ve sklopci a je pravda , že jsme ji nepustili.Prolezli jsme tenkrát revír křížem krážem a noru jsme nenašli, věřte nebylo mi z toho dobře.Víte já sám jsem měl v r2005 170ks škodný a každý rok se to pohybuje kolem 80-100 +zbytek MS a věřte, že jen tvré tlumení škodný nám pomáhá udržet drobnou na slušných stavech, jiné možnosti nemáme, jak to ovlivnit.Lišek se lovilo fakt hodně,ale ta doba je pryč a to je dobře.Je mi jedno, co si kdo myslí, je to naše povinnost chránit to co zbývá za jakoukoliv cenu.No a pokud se to někomu nelíbí , já s tím nic nenadělám.
Eriko zdravím, víte jednou je to škodná ,tak je to škodná, věřte mi nebo ne, já jsem jen jedinkrát měl v tomto období chycenou lišku ve sklopci a je pravda , že jsme ji nepustili.Prolezli jsme tenkrát revír křížem krážem a noru jsme nenašli, věřte nebylo mi z toho dobře.Víte já sám jsem měl v r2005 170ks škodný a každý rok se to pohybuje kolem 80-100 +zbytek MS a věřte, že jen tvré tlumení škodný nám pomáhá udržet drobnou na slušných stavech, jiné možnosti nemáme, jak to ovlivnit.Lišek se lovilo fakt hodně,ale ta doba je pryč a to je dobře.Je mi jedno, co si kdo myslí, je to naše povinnost chránit to co zbývá za jakoukoliv cenu.No a pokud se to někomu nelíbí , já s tím nic nenadělám.
8.4.2012 07:06 vložil Erika Doležalová
Michal Nácovský - nemyslela jsem to konkrétně na vaši honitbu, ale spíš jako obecný dotaz, protože liška se likviduje všemi možnými způsoby v kteroukoli dobu (bez ohledu na to, zda je plná, kojí, nese plnou mordu myší..) zatímco divočáky si každý opečovává jako svátost, přestože působí obrovské škody nejen na ostatní zvěři, ale i v krajině a na plodinách. Přesto kdyby sem někdo umístil snímek plné nebo kojící bachyně (a k tomu třeba ještě přidal řádku "pyžamáků") tak ho tady sežerou zaživa. A to je to, co mi vadí víc, než nějaké norování. Myslivec by měl být vůči VEŠKERÉ zvěři fér, ne likvidovat to, co nemůže dát do mrazáku a chránit to, co se tam dát dá. U nás drobnou máme a ve slušných stavech a k tomu máme i ty lišky a taky jich není zrovna málo. Ano, lovit lišky je potřeba, ale nemusí to být zakaždou cenu a jakkoli-kdykoli..
Michal Nácovský - nemyslela jsem to konkrétně na vaši honitbu, ale spíš jako obecný dotaz, protože liška se likviduje všemi možnými způsoby v kteroukoli dobu (bez ohledu na to, zda je plná, kojí, nese plnou mordu myší..) zatímco divočáky si každý opečovává jako svátost, přestože působí obrovské škody nejen na ostatní zvěři, ale i v krajině a na plodinách. Přesto kdyby sem někdo umístil snímek plné nebo kojící bachyně (a k tomu třeba ještě přidal řádku "pyžamáků") tak ho tady sežerou zaživa. A to je to, co mi vadí víc, než nějaké norování. Myslivec by měl být vůči VEŠKERÉ zvěři fér, ne likvidovat to, co nemůže dát do mrazáku a chránit to, co se tam dát dá. U nás drobnou máme a ve slušných stavech a k tomu máme i ty lišky a taky jich není zrovna málo. Ano, lovit lišky je potřeba, ale nemusí to být zakaždou cenu a jakkoli-kdykoli..
7.4.2012 10:22 vložil michal nácovský
Erika Doležalová-"v některých názorech plně souhlasim.Já v mém článku také psal že to není jen liška která dělá škody.Ale v našem případě to važně není zvěř černá.
Erika Doležalová-"v některých názorech plně souhlasim.Já v mém článku také psal že to není jen liška která dělá škody.Ale v našem případě to važně není zvěř černá.
7.4.2012 09:32 vložil Michal Šimončík
Kdo považuje za nutné v toto období lovit lišky, tak norujte, a ne trápit mladý tím, že jim odstřelím rodiče někde na čekanej na louce a liščata pojdou hlady. V přírode se určitě děje, že predátor chytne nějakou samici od mláďat, ale určitě je neloví cíleně a loví pro hlad. Proč tedy podporovat utrpění zvěře?? Prase škodí daleko víc jak liška, sebere mladý na který narazí, hnízda vybere... ale to by bylo něco, střelit bachyní od pyžamáků.. že??
Kdo považuje za nutné v toto období lovit lišky, tak norujte, a ne trápit mladý tím, že jim odstřelím rodiče někde na čekanej na louce a liščata pojdou hlady. V přírode se určitě děje, že predátor chytne nějakou samici od mláďat, ale určitě je neloví cíleně a loví pro hlad. Proč tedy podporovat utrpění zvěře?? Prase škodí daleko víc jak liška, sebere mladý na který narazí, hnízda vybere... ale to by bylo něco, střelit bachyní od pyžamáků.. že??
7.4.2012 08:25 vložil Pavel Procházka
Lovu zdar a bod.
Lovu zdar a bod.
7.4.2012 07:53 vložil Erika Doležalová
Patrik Dvořák - "když přemnožená liška chytne zaječku, tak její mláďata asi taky nedorostou, ne?" Trochu si o liškách a zajících něco nastudujte! Zatímco liščata jsou na matce závislá poměrně dlouho ("jen" 5-6 týdnů je kojí..), malý zajíc se bez své matky obejde už od věku jednoho týdne! Michal Nácovský - "Kde chovají a dále chovat chtějí drobnou zvěř tak se lišky lovit musí! Bez ohledu na ročni období." A co zvěř černá? Ta škody dělá na drobné taky (a i na srnčatech, zem.plodinách..) a plné nebo vodící bachny a mini-pruhatá selátka nikdo neloví. PROČ???!!!
Patrik Dvořák - "když přemnožená liška chytne zaječku, tak její mláďata asi taky nedorostou, ne?" Trochu si o liškách a zajících něco nastudujte! Zatímco liščata jsou na matce závislá poměrně dlouho ("jen" 5-6 týdnů je kojí..), malý zajíc se bez své matky obejde už od věku jednoho týdne! Michal Nácovský - "Kde chovají a dále chovat chtějí drobnou zvěř tak se lišky lovit musí! Bez ohledu na ročni období." A co zvěř černá? Ta škody dělá na drobné taky (a i na srnčatech, zem.plodinách..) a plné nebo vodící bachny a mini-pruhatá selátka nikdo neloví. PROČ???!!!
6.4.2012 21:11 vložil Bohumil Koláč
Norování je nebezpečné hlavně pro psa, zvláště, když narazí na jezevce. Doporučuju do nory hodit plechovku s cyklonem B, jako učinný prostředek na hubení, pokud jde čistě o regulaci. Zdá se vám to ujeté? Mě taky :)
Norování je nebezpečné hlavně pro psa, zvláště, když narazí na jezevce. Doporučuju do nory hodit plechovku s cyklonem B, jako učinný prostředek na hubení, pokud jde čistě o regulaci. Zdá se vám to ujeté? Mě taky :)
6.4.2012 20:18 vložil michal nácovský
Plně souhlasím s Patrikem.Kde chovají a dále chovat chtějí drobnou zvěř tak se lišky lovit musí! Bez ohledu na ročni období. Není to samozřejmě jen liška která delá škody na drobné. Prostě stavy lišek se musí udržovat na únosné míře. Jinak Pepo LOVU ZDAR
Plně souhlasím s Patrikem.Kde chovají a dále chovat chtějí drobnou zvěř tak se lišky lovit musí! Bez ohledu na ročni období. Není to samozřejmě jen liška která delá škody na drobné. Prostě stavy lišek se musí udržovat na únosné míře. Jinak Pepo LOVU ZDAR
6.4.2012 19:33 vložil Patrik Dvořák
Souhlasím,ale to je osud, nebo prostě příroda,když přemnožená liška chytne zaječku, tak její mláďata asi taky nedorostou, ne??? Já bych to neřešil, je to už daný.Řešte větší průsery co se dějí, např zemědělci a jejich jedy, brány,sekačky, to je průser ,ale do toho nikdo nejde. Jinak lovu zdar
Souhlasím,ale to je osud, nebo prostě příroda,když přemnožená liška chytne zaječku, tak její mláďata asi taky nedorostou, ne??? Já bych to neřešil, je to už daný.Řešte větší průsery co se dějí, např zemědělci a jejich jedy, brány,sekačky, to je průser ,ale do toho nikdo nejde. Jinak lovu zdar
6.4.2012 17:00 vložil Robin Daňa
Trochu jsem Vás nepochopil pane Vlach!!!
Trochu jsem Vás nepochopil pane Vlach!!!
6.4.2012 16:53 vložil Michal Šimončík
Robine, jestli se podíváš níže, tak tam je má otázka, jak dopadla liščata... autor mi ale bohužel neodpověděl,, já uznávám na jaře lov norováním, ale bez veřejného prezentování výsledku a neuznávám lov samotných lišek v tomto opbdobí, protože liščata pak pojdou hlady... a to je tedy nemyslivecké...
Robine, jestli se podíváš níže, tak tam je má otázka, jak dopadla liščata... autor mi ale bohužel neodpověděl,, já uznávám na jaře lov norováním, ale bez veřejného prezentování výsledku a neuznávám lov samotných lišek v tomto opbdobí, protože liščata pak pojdou hlady... a to je tedy nemyslivecké...
6.4.2012 16:32 vložil Marek Vlach
Robin Daňa : Takový rys by ty liščata taky určitě vynoroval !?
Robin Daňa : Takový rys by ty liščata taky určitě vynoroval !?
6.4.2012 16:17 vložil Robin Daňa
Nevím, zdi-li je vhodné u této fotografie řešit srnce!!! Trochu mě ale zaráží, že když kolega myslivec vložil fotku vynorované lišky s liščaty, tak se tam strhla taková obrovská bebata, ale že by ti rádoby ochránci ( každý ví o kom píši ) poukázali na to, že tyto sřelené lišky můžou mít někde v noře liščata, které zdechnou na hlad, to už né. Jasně " co oči nevidí, to srdce nebolí " Jinak přeji LOVU ZDAR !!
Nevím, zdi-li je vhodné u této fotografie řešit srnce!!! Trochu mě ale zaráží, že když kolega myslivec vložil fotku vynorované lišky s liščaty, tak se tam strhla taková obrovská bebata, ale že by ti rádoby ochránci ( každý ví o kom píši ) poukázali na to, že tyto sřelené lišky můžou mít někde v noře liščata, které zdechnou na hlad, to už né. Jasně " co oči nevidí, to srdce nebolí " Jinak přeji LOVU ZDAR !!
6.4.2012 16:00 vložil Petr Volš
J.Strejc : Nevím, v jakém žijete bludu, ale genetika má pro základ parožení u srnců - chcete-li samců, podíl cca 5%! Tedy pro dobré a silné srnce je potřeba především dobrých srn! Co je ovšem daleko významnější je vyvážený poměr pohlaví - k tomu je potřeba kvalitní sčítání, které je v ČR zajíavou iluzí.
J.Strejc : Nevím, v jakém žijete bludu, ale genetika má pro základ parožení u srnců - chcete-li samců, podíl cca 5%! Tedy pro dobré a silné srnce je potřeba především dobrých srn! Co je ovšem daleko významnější je vyvážený poměr pohlaví - k tomu je potřeba kvalitní sčítání, které je v ČR zajíavou iluzí.
6.4.2012 14:58 vložil Josef Strejc
Základ parožení u srnčí i jiné zvěře je především genetika,když v revíru nebude kvalitní samčí zvěř,tak nám ani dostatek mléka nepomůže.LOVU-Pepa
Základ parožení u srnčí i jiné zvěře je především genetika,když v revíru nebude kvalitní samčí zvěř,tak nám ani dostatek mléka nepomůže.LOVU-Pepa
6.4.2012 14:42 vložil Erika Doležalová
Pavle, tak snad nejsou všichni takoví bl*ci aby lovili jen podle toho, co má srnec na hlavě, ne?
Pavle, tak snad nejsou všichni takoví bl*ci aby lovili jen podle toho, co má srnec na hlavě, ne?
6.4.2012 10:59 vložil Zemánek Michal
V poho,každý se může splést.Zvlášť,když píše a světlo mu jen zajištuje v místnosti monitor.To jsou překlepy jedna báseň.
V poho,každý se může splést.Zvlášť,když píše a světlo mu jen zajištuje v místnosti monitor.To jsou překlepy jedna báseň.
6.4.2012 10:01 vložil Jiří Lengyel,starší
To se tedy musím kát,na moji smůlu, na mém PC je Ř vedle Č, mám na čtení brýle,pane Zemánek,vícekrát to neudělám.....
To se tedy musím kát,na moji smůlu, na mém PC je Ř vedle Č, mám na čtení brýle,pane Zemánek,vícekrát to neudělám.....
6.4.2012 08:04 vložil Zemánek Michal
Pro p.Lengyela Paličkáčů!
Pro p.Lengyela Paličkáčů!
5.4.2012 23:25 vložil Pavel Beran
jojo, Lovu zdar, už aby tady byla ta 11-ti měsíční mláďátka, který měli třeba jen smůlu na málo mléčnou mámu a proto nenasadili v prvním roce dobré paroží, třebaže geneticky mají na lepší a ti krutí myslivci je hned musí zastřelit, protože se nehodí k chovu - škoda toho skrytého potenciálu, ale co naděláš, dětma nezatopíš :-)
jojo, Lovu zdar, už aby tady byla ta 11-ti měsíční mláďátka, který měli třeba jen smůlu na málo mléčnou mámu a proto nenasadili v prvním roce dobré paroží, třebaže geneticky mají na lepší a ti krutí myslivci je hned musí zastřelit, protože se nehodí k chovu - škoda toho skrytého potenciálu, ale co naděláš, dětma nezatopíš :-)
5.4.2012 23:15 vložil Jan Rezek
Lovu zdar.chválim!
Lovu zdar.chválim!
5.4.2012 20:23 vložil Jiří Lengyel,starší
Už aby byl 16.květen,to budeme vidět místo lišek záplavu paličkářů a budeme se chválit jak pozvedneme chov srnčí zvěře,já Vám řeknu......
Už aby byl 16.květen,to budeme vidět místo lišek záplavu paličkářů a budeme se chválit jak pozvedneme chov srnčí zvěře,já Vám řeknu......
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.