ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

osmerák 2.7.2013
osmerák 2.7.2013
vloženo: 4.7.2013 11:13
autor: Petr Bárta

úlovky (svět)

Barevná Kanada
Barevná Kanada
vloženo: 23.2.2015 08:08
autor: Děda z lesa

trofeje

Super srnec
Super srnec
vloženo: 27.6.2018 18:12
autor: jiří pečenka

zvěř v přírodě

Liška
Liška
vloženo: 23.1.2014 05:12
autor: Josef Vršan

zbraně

Sestřičky
Sestřičky
vloženo: 6.10.2013 15:58
autor: Jan Frank

fotopast

Na újedi 2
Na újedi 2
vloženo: 26.10.2017 19:11
autor: Jiří Netík

myslivecké umění

nové
nové
vloženo: 22.1.2015 19:08
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 236505 fotek (4 dnes)
  • 8132 videí (1 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 9190 inzerátů (6 dnes)
  • 289 diskuzí (0 dnes)
  • 752974 komentářů fotek (51 dnes)
  • 12959 komentářů videí (0 dnes)
  • 3319168 hlasování fotek (126 dnes)
  • 56709 hlasování videí (0 dnes)
  • 38236 registrovaných uživatelů
    3 dnes nových, 15 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Ranní čekaná u nor

vložil: Tomáš Palík
vloženo: 3.3.2012 16:54
zobrazeno: 3419x
hodnocení: 17 hlasů



Komentáře:

5.3.2012 18:56 vložil Pavel Procházka
Lovu zdar, kdo chová drobnou zvěř musí lovit lišky po celý rok, hlavně, když máte kousek lesní honitbu, kde mají srnčí, prasata a dančí, tak tam nikdo na lišku na čekané nezmáčkne, protože z toho není maso.Samozřejmě souhlasím s panem Kráčmarem, ale každý na to může mít jiný názor.
5.3.2012 08:46 vložil Stanislav CHuchvalec
Souhlasím s vámi pana Kráčmar .Myslet si že se to stihne ve zbytku roku je naivní .Když se to někomu nelíbí , tak ho nikdo nenutí aby to také dělal.Ale nemusí hned druhé kritizovat .
4.3.2012 21:06 vložil Roman Karasek
Souhlasím s panem Donaťákem.Jezdím s traktorem a seču od jara do zimy.Přes veškerou snahu,několik čerstvě nakladených srnčat zaseču.Na druhý den jsou pryč.Lišky chodí po řádcích ještě za slunka.Na živé srnčata,hledající matky chodí s oblibou černá.
4.3.2012 16:21 vložil Daniel Donaťák
Jakube,svým komentářem jsem nemyslel zrovna tebe. Jinak bych byl rád,kdyby mi někdo procentuálně doložil,kolik toho liška uloví (myšleno,zajícu,srnčího) a kolik toho svým potomkům natahá již mrtvého. Ono totiž z jara,když začínají zemědělci séci své louky,mají lišky na rozsekaná srnčata a zajíčky úplný ráj. To vůbec nemusí lovit,jen hledat a sbírat. A pak že jsou tam kosti od srčího a zajíců. O komunikacích ani nemluvě. Kdo zná chování lišky ví, že zdravého zajíce neuloví,srnčí tak samo. Liška je tvor chytrý a tak samo jako člověk i pohodlný. Naco bude vydávat energii na náročný lov,když ujde pár kilometrů kolem silnice a vždy tam něco mrtvého najde. Není se tedy čemu divit,že často člověk vidí, přejetou lišku u krajnice. Ta tam za účelem "stopnutí auta" určitě nešla. Ale tohle je pro mnohé těžké pochopit.
4.3.2012 13:22 vložil Jakub Hrobár
Nesvádím ubytek drobné jen na lišky, daleko vícě to má za vinu velkoplošné zemědělství postřiky a záplavy které byli. Ale zase viděl jsem co i liška dokáže do nory natahat a i když intezivně lišky lovíme tak nějak dramaticky jejich stavy neklesají. Někde jsem čet že je optimální pár lišek na 1000ha honitby :) a když se u nás uloví na ploše ke 3000ha něco ke 100 liškám ročně a stavy pořád zůstavají. Samozřejmě jsem názoru že liška do ekosystému a přírody patří je to nádherná zvěř.
4.3.2012 12:26 vložil Martin Křížek
Lovu zdar!!!
4.3.2012 12:19 vložil Daniel Donaťák
Tomáši,pokud jsi ji tak obeznal, jak píšeš,v tom případě klobouk dolů a lovu zdar. Ve většině případů to však bývá tak,jak už jsem se tady zmiňoval. Jednou ranou třeba 6 kusů. Jinak podle některých komentářů jde vidět,že mnozí nemají o biologii lišky velké vědomosti a veškeré úbytky drobné svádějí zrovna na tohoto krásného predátora.
4.3.2012 11:58 vložil Tomáš Palík
Děkuji za zajímavé ohlasy, ani sem nepočítal že rozpoutám takovou debatu. Osobně s lovem lišek v tomto období také příliš nesouhlasím a věšinou už mívám flintu ve skříni. Ale tato fena se usídlila v jedné s posledních lokalit kde je jeste par bažantu a jeste ke všemu přímo pod mou zahradou. Chodil sem na ni s prestavkami od puli ledna, ale snehu bylo málo, ještě ke všemu je to tam jižní s vah se šileným terénem tak tam nebyl skoro vubec. Prišla mi po šesté za dobrého svetla tak sem videl že je stále ještě plná. Takže jedna rána celou situaci rychle vyřešila. I začátkem unora už mohou být lišky plné jen to není tak videt. A pokud de o norování liščat a jejich odstrel u nor, tak to nijak neodsuzuji, liška delá na drobné velké škody, ale niky sem na to nebyl. Nejlepší je odbýt si to v zimě, nevadí mi sedet v tech mrazech co byli, ale někdy to prostě jinak nejde. Myslivosti zdar.
4.3.2012 01:18 vložil Jakub Hrobár
Dobře ale liška obecně udělá největší škody v době kdy má mladé pokud je nevynoruju mužu se se zajíčky a bažanty rozloučit, souhlasím že je nemorální střelit fenu a mladé nechat pochcípat to jsem napsal ale pokud ji střelím u nory a nasledně liščata vynoruji to už je jiná situace :) samozřejmě mužem mít každí jiný názor na toto což naprosto respektuji pane Donaťáku a nerad bych tu vyvolával nějakou hádku :) jakých už tak je tu dost :) ale u nás by to asi bez toho nešlo :) samozřejmně lovíme lišky intezivně i při kankování ale pořád je to asi málo :) nehledě jaké škody zpusobí na drobné přemnožeí dravci :)
4.3.2012 00:36 vložil Jiří Zemen
Lovu zdar! Cekal bych tam 365 dni v roce! At si jdou pak vsici vyndavat kousky srnciho a zajicu. V lesich at jsou lisaci hajeni!!!!! Ale ne v polich, v chovu zajicu a bazantu....
4.3.2012 00:04 vložil Daniel Donaťák
Jakube,ale vždyť já nikde nepsal že nenorovat. Jde jen o to,kdy norovat. A dle mého je humánnější,lovit "škodnou" na újedišti i když lov u nor je také efektivní. Ale zase ,je to otázkou kdy. Jasně že pro mnohé je tento lov nejefektivnější v této době,kdy zastřelí ocucanou fenu a liščata zdechnou hlady a bez práce. Proto v tom vidím tu lidskou zvrhlost.
3.3.2012 23:08 vložil Jakub Hrobár
A zapomněl jsem Lovu Zdar Tomáši :)
3.3.2012 23:05 vložil Jakub Hrobár
Ikdyž s panem Donaťákem spoustu názoru sdílím tady nesouhlasím každý rok norujeme a to z důvodu toho, že lišky by nám zlikvidovali už všechnu drobnou proto norníky máme, nejsem zastáncem střelit ted lišku bez toho abych věděl kde má liščata ale někde jinak něž norovat nejde a za zvrhlost to teda nepovažuji, norovalo se vždy a nevidím na tom nic špatného a řekněte mi co je humálnějšího lovit na újedišti něž u nor ?
3.3.2012 22:21 vložil Jiří Lengyel,starší
I já se přidávám....
3.3.2012 22:06 vložil Daniel Donaťák
Já od té doby co navštěvuji tento web. se už nedivím ničemu. Copak člověk musí chovat psy,aby s něma noroval liščata? Stačí norovat dospělé lišky v příhodném čase,kdy se sníží tímto lovem jejich stavy a člověk přírodě neublíží. A už vůbec nejlepším způsobem tlumení je čekaná,kombinovaná s vábením,popřípadě založení újediště. Na to jsou ale mnozí leniví a tak si nechají kvůli lišce dokaličit psa,což je následně spojeno s návštěvou veterináře a finančními výlohami.
3.3.2012 21:06 vložil Stanislav CHuchvalec
Když to tu čtu tak se přestávám divit proč má dobu hájení straka a vrána.Nechápu proč teda ty psi chováte.
3.3.2012 20:41 vložil Honza Becher
...všechno je věc názoru. Zvrhlost je podle mě, načnout si večer k TV Plzeň a ráno po probuzení jí vylejt do dřezu!!!
3.3.2012 20:40 vložil Stanislav Mokrý
Lovu zdar!! Jinak v minulém týdnu byla na Vysočině vynorovaná liška s malými (2-3 dny starými) liščaty. Po zkušenostech můžu říct, že ve věku liščat může být až 2-měsíční rozdíl.
3.3.2012 20:05 vložil Daniel Donaťák
Čerpám z vlastních zkušeností a poznatků získané v přírodě.I když vlastním a chovám norníky, norovat liščata jsem nikdy nebyl a ani nikdy nebudu,protože to považuji za stejnou zvrhlost jako lov u nor v tomto "kritickém" čase.
3.3.2012 18:55 vložil Pavel Procházka
Lovu zdar.
3.3.2012 18:41 vložil Daniel Donaťák
Jestli lišky nemajů mladé,tak jak píšeš,tak asi žiješ na jiné planetě.
3.3.2012 17:24 vložil Petr Bábík
lovu zdar a pane Donaťák lišky mladé nemajů eště ale tedkaj chce to nechat v klidu nory a lišky a jak budu liščata tak uřadovat dle etiky s našima čtyřnohýma pomocníkama
3.3.2012 16:59 vložil Daniel Donaťák
V této době čekat u nor, je u mne zvrhlost.

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.