Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17237) (2 dnes)
- úlovky (svět) (2159)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42968)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39066) (3 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13510) (1 dnes)
- zbraně (2567)
- lidé (4660) (3 dnes)
- fotopast (15491) (3 dnes)
- myslivecké umění (4825)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7007)
- ptactvo v přírodě (20002) (4 dnes)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15512)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24444)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Z nástřelu
vloženo: 1.3.2012 11:35
autor: chasse
úlovky (svět)
Jelen Polsko
vloženo: 16.2.2012 20:01
autor: Svatoslav Ščudla
trofeje
moje tvorba
vloženo: 9.4.2013 12:53
autor: Miloslav Šlapanský
zvěř v přírodě
Je trochu vidět
vloženo: 14.1.2020 09:02
autor: Děda z lesa
zbraně
Hirsch III.
vloženo: 19.4.2015 10:27
autor: Karel Obrtál
fotopast
prekvapenie 4...
vloženo: 6.10.2020 15:19
autor: pali1
myslivecké umění
velikonoce
vloženo: 17.4.2012 07:41
autor: Svatoslav Ščudla
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Kňour - vydařené šoulání
bodové hodnocení: 107 CICvěk: 7 let
vložil: Radek
vloženo: 17.1.2018 16:00
zobrazeno: 23139x
hodnocení: 32 hlasů
vloženo: 17.1.2018 16:00
zobrazeno: 23139x
hodnocení: 32 hlasů
Komentáře:
26.6.2018 16:49 vložil Venca
Tento myslivec kance NAŠOULAL - což je něco, co není úplně lehké, pokud nepoužíváte termo nebo noktovizor, jak všichni víme. Co se týče lovcova maskovacího oděvu, je vkusný a hodí se do českého lesa, obzvláště mimo vegetační období. Zda-li je to myslivecké, či není? Podíval jsem se do současného Penza myslivosti - tedy aktuální a oficiální učebnice pro myslivce. Cituji, odstavec Myslivecké odívání: "NA LOVY OSAMĚLÉ SE V SOUČASNOSTI POUŽÍVAJÍ I TZV. KAMUFLÁŽNÍ ODĚVY S VYUŽITÍM BAREV PROSTŘEDÍ LOVU." Sám chodím v zeleném, maskáčů mám dost v práci. Ale sprostě někoho odsuzovat, ještě hulvátsky a buransky, i když nedělá nic proti ničemu, naopak se mu zadařil pěkný úlovek - to je ta PRAVÁ REKLAMA, která naší myslivosti škodí. Pokud vytýkat něco ohledně tradic, tak absenci úlomku, to ostuda je.
Tento myslivec kance NAŠOULAL - což je něco, co není úplně lehké, pokud nepoužíváte termo nebo noktovizor, jak všichni víme. Co se týče lovcova maskovacího oděvu, je vkusný a hodí se do českého lesa, obzvláště mimo vegetační období. Zda-li je to myslivecké, či není? Podíval jsem se do současného Penza myslivosti - tedy aktuální a oficiální učebnice pro myslivce. Cituji, odstavec Myslivecké odívání: "NA LOVY OSAMĚLÉ SE V SOUČASNOSTI POUŽÍVAJÍ I TZV. KAMUFLÁŽNÍ ODĚVY S VYUŽITÍM BAREV PROSTŘEDÍ LOVU." Sám chodím v zeleném, maskáčů mám dost v práci. Ale sprostě někoho odsuzovat, ještě hulvátsky a buransky, i když nedělá nic proti ničemu, naopak se mu zadařil pěkný úlovek - to je ta PRAVÁ REKLAMA, která naší myslivosti škodí. Pokud vytýkat něco ohledně tradic, tak absenci úlomku, to ostuda je.
1.3.2018 09:03 vložil Ellhenický Petr
Mnoho povyku pro nic a pokud se do toho zatáhnou i česko-slovenské vztahy a různé napadání, tak to jde jako vždy do kopru. Souhlasím s názory praktiků a ne rychlokvašek, že na indivindy lovu může každý chodit v čem chce a cítí se dobře. Na společných lovech jsem proti maskáčů a různým camo. Musel jsem se usmát když Daklskopov píše, že takový obleček nemá ani si ho nehodlá použít. Kdo Pavla zná, tak si ani v tom nedovede představit. V bažantnici na VIP honu přijelo několik lovců v takových oblečcích a do postavy Pavla jim chybělo několik cm do výšky, zato do šířky byly asi stejní. Vzhledem k tomu, že bylo mezi honci dost myslivců,tak se tomu rovněž pousmáli, protože dotyční vypadali jako pomalovaní tučňáci. Ale proti gustu žádný dišputát,jak říkávala babička.
Mnoho povyku pro nic a pokud se do toho zatáhnou i česko-slovenské vztahy a různé napadání, tak to jde jako vždy do kopru. Souhlasím s názory praktiků a ne rychlokvašek, že na indivindy lovu může každý chodit v čem chce a cítí se dobře. Na společných lovech jsem proti maskáčů a různým camo. Musel jsem se usmát když Daklskopov píše, že takový obleček nemá ani si ho nehodlá použít. Kdo Pavla zná, tak si ani v tom nedovede představit. V bažantnici na VIP honu přijelo několik lovců v takových oblečcích a do postavy Pavla jim chybělo několik cm do výšky, zato do šířky byly asi stejní. Vzhledem k tomu, že bylo mezi honci dost myslivců,tak se tomu rovněž pousmáli, protože dotyční vypadali jako pomalovaní tučňáci. Ale proti gustu žádný dišputát,jak říkávala babička.
26.1.2018 07:41 vložil Honza
Lovu zdar Radku!
Lovu zdar Radku!
25.1.2018 16:02 vložil Miroslav Kisiel
Žijte si spokojeně...
Žijte si spokojeně...
25.1.2018 09:51 vložil Pavel Malý
Myslím že to pan Kisiel ve svém posledním příspěvku napsal dostatečně jasně. Opravdový problém je ve slonovi, opicích a kozorozích. Krom ortodoxní zelené proti které nic nemám, pouze mám problém s tím fanatismem, se pan Kisiel přidal k zavádění další tradice a to závist. Ostatně když už se oháníte tradicemi, tak tradiční pozdrav myslivců je Lovu zdar, obzváště pak pokud kolega úspěšně ulovil zvěř. Na to píšete že Lovu zdar přejete pouze známým je jednoznačný prohřešek proti mysliveckým tradicím kterými se zde stále oháníte. I tak na vás nikdo neútočí a nemá potřebu vás hanit. Je však dobré se rozhodnout zda chcete ortodoxně dodržovat všecky tradice a nebo jen ty které se vám hodí. Myslím že je na zvážení každého jaké tradice se rozhodne dodržovat, nehledě na to že zelená není jediná barva myslivců a kolega na fotce se neudělal žádný prohřešek proti tradicím. To že se vám jeho oblečení nelíbí je třeba respektovat stejně tak jako to že se Radkovi pravděpodobně toto oblečení líbí. Jinou kapitolou jsou společné lovy, ale to není tento případ. Stejně tak jako svět není černobílý.
Myslím že to pan Kisiel ve svém posledním příspěvku napsal dostatečně jasně. Opravdový problém je ve slonovi, opicích a kozorozích. Krom ortodoxní zelené proti které nic nemám, pouze mám problém s tím fanatismem, se pan Kisiel přidal k zavádění další tradice a to závist. Ostatně když už se oháníte tradicemi, tak tradiční pozdrav myslivců je Lovu zdar, obzváště pak pokud kolega úspěšně ulovil zvěř. Na to píšete že Lovu zdar přejete pouze známým je jednoznačný prohřešek proti mysliveckým tradicím kterými se zde stále oháníte. I tak na vás nikdo neútočí a nemá potřebu vás hanit. Je však dobré se rozhodnout zda chcete ortodoxně dodržovat všecky tradice a nebo jen ty které se vám hodí. Myslím že je na zvážení každého jaké tradice se rozhodne dodržovat, nehledě na to že zelená není jediná barva myslivců a kolega na fotce se neudělal žádný prohřešek proti tradicím. To že se vám jeho oblečení nelíbí je třeba respektovat stejně tak jako to že se Radkovi pravděpodobně toto oblečení líbí. Jinou kapitolou jsou společné lovy, ale to není tento případ. Stejně tak jako svět není černobílý.
25.1.2018 09:45 vložil dakslkopov
A snad na závěr - Myslivecké odívání.Zelená barva patří k lovu již odedávna.Je výbornou krycí v přírodě,obdobné i některé odstíny šedé nebo hnědé barvy.Čeští myslivci chodili již v 16 století v šedém či zeleném barchánovém kabátci. Na lovy osamělé se v současnosti používají i tzv.kamuflážní oděvy s využitím barev z prostředí lovu. Pokrývka hlavy - nejčastěji jde o klobouk zelené barvy.V zimě se nosívá čepice či beranice.Čepicí se nemyslí kachní zobák!!!! Tolik PENZUM znalostí z Myslivosti XIII.vydání
A snad na závěr - Myslivecké odívání.Zelená barva patří k lovu již odedávna.Je výbornou krycí v přírodě,obdobné i některé odstíny šedé nebo hnědé barvy.Čeští myslivci chodili již v 16 století v šedém či zeleném barchánovém kabátci. Na lovy osamělé se v současnosti používají i tzv.kamuflážní oděvy s využitím barev z prostředí lovu. Pokrývka hlavy - nejčastěji jde o klobouk zelené barvy.V zimě se nosívá čepice či beranice.Čepicí se nemyslí kachní zobák!!!! Tolik PENZUM znalostí z Myslivosti XIII.vydání
24.1.2018 16:28 vložil dakslkopov
Čeština je jeden z mála jazyků,která slovem " Myslivost " činí rozdíl mezi bezohledným lovem a lovem ukázněným,doplňovaným chovem zvěře. Prof.PhDr.J.M.Komárek 1941. Mě osobně, oblečení v této barvě při lovu individuálním nevadí.Nikdy bych ho já osobně nenosil a ani doma ho nemám.Každého věc.Ovšem na akcích společných ctím barvu zelenou,hnědou.Dnes je velký výběr pěkného teplého,nešustivého a hodně pohodlného oblečení.A ještě poprosím,rozlišujte lovce,střelce a myslivce.
Čeština je jeden z mála jazyků,která slovem " Myslivost " činí rozdíl mezi bezohledným lovem a lovem ukázněným,doplňovaným chovem zvěře. Prof.PhDr.J.M.Komárek 1941. Mě osobně, oblečení v této barvě při lovu individuálním nevadí.Nikdy bych ho já osobně nenosil a ani doma ho nemám.Každého věc.Ovšem na akcích společných ctím barvu zelenou,hnědou.Dnes je velký výběr pěkného teplého,nešustivého a hodně pohodlného oblečení.A ještě poprosím,rozlišujte lovce,střelce a myslivce.
24.1.2018 16:26 vložil Miroslav Kisiel
Dovolím si ještě podotknout, že souhlasím plně s názorem p.Rainera ohledně téma kretén v zeleném či camo. Do této diskuse jsem taky nevstupoval abych hodnotil charakter lovce nebo úlovek, ale pouze ohodnotil zneuctění těch kteří to mají zakořeněné v srdci a berou oděv jako samozřejmost. Možná se lovec mezi slony, opicemi a kozorohy na zastávce v ČR jen nestihl převléct. (Kozoroha bych mu možná i záviděl, to máte pravdu.) A ještě jednou k Slovákům, mám mezi nimi taky spoustu známých a věřím, že i přátel,ale bohužel to díky národnostně rozdílnému myšlení občas mezi námi zaskřípe a vyléčí to až vychlazená borovička!
Dovolím si ještě podotknout, že souhlasím plně s názorem p.Rainera ohledně téma kretén v zeleném či camo. Do této diskuse jsem taky nevstupoval abych hodnotil charakter lovce nebo úlovek, ale pouze ohodnotil zneuctění těch kteří to mají zakořeněné v srdci a berou oděv jako samozřejmost. Možná se lovec mezi slony, opicemi a kozorohy na zastávce v ČR jen nestihl převléct. (Kozoroha bych mu možná i záviděl, to máte pravdu.) A ještě jednou k Slovákům, mám mezi nimi taky spoustu známých a věřím, že i přátel,ale bohužel to díky národnostně rozdílnému myšlení občas mezi námi zaskřípe a vyléčí to až vychlazená borovička!
24.1.2018 15:38 vložil Miroslav Kisiel
Paní Jezíková si opět vybrala z mého komentáře jen to co se jí hodí do krámu! Téma šašek nebo strašák je pro mě uzavřená věc. V prvních komentářích jsem psal že teplo a pohodlí nezajistí Vaše barvy, ale materiál, stejně jako lovecké úspěchy zajistí hlavně odhodlanost a hlava na svém místě! Několikrát jsem zopakoval, že si máte nosit co chcete (i když to postrádá špetku úrovně) a já budu takovým dokazovat, že to jde naštěstí ještě pořád i v moderních a kvalitních materiálech důstojných barev! Ohledně nepopřání Lovu zdar asi tolik, že já nemám potřebu komentovat tisícům zdejším uživatelům jejich lovecké úspěchy i když jim je upřímně přeji. Popřeji pouze známým, nebo občas lidem o kterých jsem si za ty roky na těchto stránkách udělal takové mínění abych si je mohl vážit (p.Vršan, p.Donaťák, p.Kouba atd.) i když oni na mne můžou mít jiný názor. Paní Jezíkova je pro mě díky prvotním útokům na téma korán ztělesněná ubohost a takovým se já rozhodně omlouvat nebudu! Na (S)lováky jsem taky nijak neutočil, pouze zmínil své vlastní zkušenosti odkud se do ČR tlačí ty patvary a to až po útocích zdejší přechytralé milejdy! Další zmíněná záležitost - Závist! Já? (smích...) Co dál?
Paní Jezíková si opět vybrala z mého komentáře jen to co se jí hodí do krámu! Téma šašek nebo strašák je pro mě uzavřená věc. V prvních komentářích jsem psal že teplo a pohodlí nezajistí Vaše barvy, ale materiál, stejně jako lovecké úspěchy zajistí hlavně odhodlanost a hlava na svém místě! Několikrát jsem zopakoval, že si máte nosit co chcete (i když to postrádá špetku úrovně) a já budu takovým dokazovat, že to jde naštěstí ještě pořád i v moderních a kvalitních materiálech důstojných barev! Ohledně nepopřání Lovu zdar asi tolik, že já nemám potřebu komentovat tisícům zdejším uživatelům jejich lovecké úspěchy i když jim je upřímně přeji. Popřeji pouze známým, nebo občas lidem o kterých jsem si za ty roky na těchto stránkách udělal takové mínění abych si je mohl vážit (p.Vršan, p.Donaťák, p.Kouba atd.) i když oni na mne můžou mít jiný názor. Paní Jezíkova je pro mě díky prvotním útokům na téma korán ztělesněná ubohost a takovým se já rozhodně omlouvat nebudu! Na (S)lováky jsem taky nijak neutočil, pouze zmínil své vlastní zkušenosti odkud se do ČR tlačí ty patvary a to až po útocích zdejší přechytralé milejdy! Další zmíněná záležitost - Závist! Já? (smích...) Co dál?
24.1.2018 10:35 vložil Rainer
Dobrý den paní Ježíková, to jsme se nepochopili. Charakter myslivce je velmi důležitý, ale netahal bych ho do diskuse ohledně oblečení. Jak jsem napsal, kretén může být v camo i v zeleném, proto je to pro mě v této diskusi irelevantní. Z fotky pana Radka nepoznáme co je to za člověka, proto bych se nikdy nepustil do spekulací ohledně charakteru takto oblečeného myslivce. Ohledně klobouku se ptáte proč zelený, ale moje otázka zněla proč klobouk? Vždyť přeci máme praktičtější pokrývky hlavy. Tak bychom přece logicky měli kulturu nošení klobouku opustit. A přesto se stále (troufám si tvrdit většinově) dodržuje. Vy se tedy ptáte, proč zatvrzele nosíme zelenou a já zase, proč zatvrzele nosíme klobouk. Z toho vyplývá, že pro mě ta otázka nedává smysl. Pro mě je důvodem tradice, asi jsem příliš velká konzerva. Jinak pokud se mám vrátit zpátky, tak odsudek na adresu slovenských myslivců bylo naprosté faux pas. Sám mám mezi slovenskými myslivci švagra (oblast Súlova) :-)
Dobrý den paní Ježíková, to jsme se nepochopili. Charakter myslivce je velmi důležitý, ale netahal bych ho do diskuse ohledně oblečení. Jak jsem napsal, kretén může být v camo i v zeleném, proto je to pro mě v této diskusi irelevantní. Z fotky pana Radka nepoznáme co je to za člověka, proto bych se nikdy nepustil do spekulací ohledně charakteru takto oblečeného myslivce. Ohledně klobouku se ptáte proč zelený, ale moje otázka zněla proč klobouk? Vždyť přeci máme praktičtější pokrývky hlavy. Tak bychom přece logicky měli kulturu nošení klobouku opustit. A přesto se stále (troufám si tvrdit většinově) dodržuje. Vy se tedy ptáte, proč zatvrzele nosíme zelenou a já zase, proč zatvrzele nosíme klobouk. Z toho vyplývá, že pro mě ta otázka nedává smysl. Pro mě je důvodem tradice, asi jsem příliš velká konzerva. Jinak pokud se mám vrátit zpátky, tak odsudek na adresu slovenských myslivců bylo naprosté faux pas. Sám mám mezi slovenskými myslivci švagra (oblast Súlova) :-)
24.1.2018 10:26 vložil Karel Pávek
Takže za mě tu máme českou myslivost s tím související tradici odívání (kdo dělal zkoušky, měl by vědět, kdo nedělal, případně si nepamatuje, má k tomu odbornou literaturu, která by snad neměla chybět v knihovně žádného myslivce) vs chrakter člověka jako takového, světové trendy, korán a zakončíme to nacizmem. Geniální debata.
Takže za mě tu máme českou myslivost s tím související tradici odívání (kdo dělal zkoušky, měl by vědět, kdo nedělal, případně si nepamatuje, má k tomu odbornou literaturu, která by snad neměla chybět v knihovně žádného myslivce) vs chrakter člověka jako takového, světové trendy, korán a zakončíme to nacizmem. Geniální debata.
24.1.2018 09:47 vložil Pavel Malý
Škatulkování lidí podle jejich vzhledu tu už v historii bylo, blonďaté vlasy a modré oči. A jak to dopadlo? Bacha na to, buďme chytří a poučme se z historie. Pokud chcete nosit do lesa zelené kvádro, klidně ho noste, vypadá to super. Ale proč tu někoho napadáte takhle ošklivě jen proto že si na sebe vzal něco jiného než nosíte? Chcete aby byli lidé dehonestováni jen proto že na sobě nosí něco jiného než je vaše představa? Jak by se vám líbila představa že za 10let tu bude standardní oblečení s potiskem přírody a vám se někdo bude smál že jste zkostnatělí šašci kteří nosí mundůr z první republiky. Nikdo nezesměšňuje myslivce v zeleném, ale tím že takhle hloupě napadáte všecky okolo děláte velmi špatnou službu zelené uniformě. Od mala jsem miloval zelenou, ale když si čtu vaše urážky mám pocit že to posouváte silou do pozice kdy bdue zelená známkou netolerantních jedinců. A to mi vadí, nechci aby na mě někdo takto koukal pro vaši nesnášenlivost. Co si pomyslí neodborná veřejnost která navštíví tyto stránky a přečte si řádky vaší agrese. Potom stačí pár chytráků co neumí pejskařům vysvětlit jaké škody páchají a z pozice zelené síly je stejně nevybíravě napadnou a jsou zde nenávratné škody. Věkový průměr myslivce v ČR je tuším 68 let. Když mladý člověk se začne zabývat myslivostí a nosí oblečení které je prvoplánovitě vyrobeno pro myslivost/lovectví a bude opakovaně nevybíravě napadán, myslíte že výsledkem bude návštěva prvního zeleného krejčovství ještě s několika kamarády které přesvědčí že je lepší si nechat ušít zelené kvádro než sedět v hospodě protože okolo myslivosti jsou samí prima lidi? Ne, mladí lidé se na to vykašlou a půjdou dělat cokoliv jiného kde je nikdo nebude zesměšňovat a urážet. Je mi smutno že z těch příspěvků cítím prvně závit z dobrého úlovku v těsném závěsu následovanou jakousi potřebou vyjímečností. Z vlastní zkušenosti bohužel vím že čím více se toho schovává za tradice tím méně toho ti lidé umí. Tradice jsou fajn a sám je dodržuji v rámci možností, ale extremizmus v jakékoliv formě škodí. Obzvláště pak zoufalost z vlastní situace kterou si tu vybíjíte na kolegách ze Slovenska. Chcete aby byly respektovány vaše argumenty, ale respekt z vaší strany chybí. Škoda a tak se za kolegy mohu jen omluvit a doufat že chybějící odvahu na omluvu nahradí alespoň odvahou o tom přemýšlet.
Škatulkování lidí podle jejich vzhledu tu už v historii bylo, blonďaté vlasy a modré oči. A jak to dopadlo? Bacha na to, buďme chytří a poučme se z historie. Pokud chcete nosit do lesa zelené kvádro, klidně ho noste, vypadá to super. Ale proč tu někoho napadáte takhle ošklivě jen proto že si na sebe vzal něco jiného než nosíte? Chcete aby byli lidé dehonestováni jen proto že na sobě nosí něco jiného než je vaše představa? Jak by se vám líbila představa že za 10let tu bude standardní oblečení s potiskem přírody a vám se někdo bude smál že jste zkostnatělí šašci kteří nosí mundůr z první republiky. Nikdo nezesměšňuje myslivce v zeleném, ale tím že takhle hloupě napadáte všecky okolo děláte velmi špatnou službu zelené uniformě. Od mala jsem miloval zelenou, ale když si čtu vaše urážky mám pocit že to posouváte silou do pozice kdy bdue zelená známkou netolerantních jedinců. A to mi vadí, nechci aby na mě někdo takto koukal pro vaši nesnášenlivost. Co si pomyslí neodborná veřejnost která navštíví tyto stránky a přečte si řádky vaší agrese. Potom stačí pár chytráků co neumí pejskařům vysvětlit jaké škody páchají a z pozice zelené síly je stejně nevybíravě napadnou a jsou zde nenávratné škody. Věkový průměr myslivce v ČR je tuším 68 let. Když mladý člověk se začne zabývat myslivostí a nosí oblečení které je prvoplánovitě vyrobeno pro myslivost/lovectví a bude opakovaně nevybíravě napadán, myslíte že výsledkem bude návštěva prvního zeleného krejčovství ještě s několika kamarády které přesvědčí že je lepší si nechat ušít zelené kvádro než sedět v hospodě protože okolo myslivosti jsou samí prima lidi? Ne, mladí lidé se na to vykašlou a půjdou dělat cokoliv jiného kde je nikdo nebude zesměšňovat a urážet. Je mi smutno že z těch příspěvků cítím prvně závit z dobrého úlovku v těsném závěsu následovanou jakousi potřebou vyjímečností. Z vlastní zkušenosti bohužel vím že čím více se toho schovává za tradice tím méně toho ti lidé umí. Tradice jsou fajn a sám je dodržuji v rámci možností, ale extremizmus v jakékoliv formě škodí. Obzvláště pak zoufalost z vlastní situace kterou si tu vybíjíte na kolegách ze Slovenska. Chcete aby byly respektovány vaše argumenty, ale respekt z vaší strany chybí. Škoda a tak se za kolegy mohu jen omluvit a doufat že chybějící odvahu na omluvu nahradí alespoň odvahou o tom přemýšlet.
24.1.2018 08:27 vložil Rainer
No tak se nám to krásně rozjelo. K myslivosti podle mě patří i kultura odívání. Vedlejší úvahy o charakteru s tímto nemají nic společného. Lidsky kretén může být v zeleném i camo oblečení. Proto je podle mě nesmysl do toho míchat řeči o charakteru. Pro někoho je camo přijatelné a pro někoho ne. Camo je z hlediska maskování určitě daleko lepší než klasická zelená a přesto jej nenosím a nikdy nosit nebudu (ani real tree). Otázka proč zelená je asi stejná jako otázka proč nosí myslivci klobouk? Vždyť jsou daleko praktičtější pokrývky hlavy. A přesto k myslivci patří klobouk (alespoň podle mě). Aby mě někdo nechytal za slovo, když je venku kosa jak v ruským filmu a jdu na čekanou, tak si beru beranici.
No tak se nám to krásně rozjelo. K myslivosti podle mě patří i kultura odívání. Vedlejší úvahy o charakteru s tímto nemají nic společného. Lidsky kretén může být v zeleném i camo oblečení. Proto je podle mě nesmysl do toho míchat řeči o charakteru. Pro někoho je camo přijatelné a pro někoho ne. Camo je z hlediska maskování určitě daleko lepší než klasická zelená a přesto jej nenosím a nikdy nosit nebudu (ani real tree). Otázka proč zelená je asi stejná jako otázka proč nosí myslivci klobouk? Vždyť jsou daleko praktičtější pokrývky hlavy. A přesto k myslivci patří klobouk (alespoň podle mě). Aby mě někdo nechytal za slovo, když je venku kosa jak v ruským filmu a jdu na čekanou, tak si beru beranici.
23.1.2018 20:32 vložil Pavel Malý
Lovu zdar. Tak až nyní jsem to pochopil. Chodíte v ortodoxně zeleném jen proto aby jste všem co vás potkají dal najevo že jste něco víc než obyčejný člověk. A co hůř, ještě k tomu sveřepě nutíte ostatní a když se někdo trhne od stáda, byť v mezích. Je veřejně urážen, nazýván pytlákem a zesměšňován jako strašák. Oháníte se tradičním oblečením a ani neumíte dát Lovu zdar. Mnohem horší než maskovat se za vzory přírody je maskovat se za tradicemi které ani sami neumíme mnohdy dodržovat. Je smutné číst co napíší lidé kteří se skrývají myslivce, ale myslivec není jen o oblečení, ale i o projevu a chování se k přírodě a lidem. Začněte se chovat tak aby jste myslivosti nedělali ostudu a potom kritizujte úspěšné kolegy kterým ani neumíte popřát.
Lovu zdar. Tak až nyní jsem to pochopil. Chodíte v ortodoxně zeleném jen proto aby jste všem co vás potkají dal najevo že jste něco víc než obyčejný člověk. A co hůř, ještě k tomu sveřepě nutíte ostatní a když se někdo trhne od stáda, byť v mezích. Je veřejně urážen, nazýván pytlákem a zesměšňován jako strašák. Oháníte se tradičním oblečením a ani neumíte dát Lovu zdar. Mnohem horší než maskovat se za vzory přírody je maskovat se za tradicemi které ani sami neumíme mnohdy dodržovat. Je smutné číst co napíší lidé kteří se skrývají myslivce, ale myslivec není jen o oblečení, ale i o projevu a chování se k přírodě a lidem. Začněte se chovat tak aby jste myslivosti nedělali ostudu a potom kritizujte úspěšné kolegy kterým ani neumíte popřát.
23.1.2018 18:49 vložil Miroslav Kisiel
Čistě zelená z mého pohledu mimo nějaké úrovně taky proto, aby už od dávných dob (které jste už taky vzpomínala) bylo každému laickému návštěvníkovi přírody na první pohled jasné, že se proti němu objevil člověk který zná krajinu, přírodní zákony, zvěř která v ní žije, co ta zvěř v průběhu svého života potřebuje a v čem ji může tento člověk být nápomocen v případě potřeby! (Samozřejmě ne u všech toto pravidlo platí!) Věřím, že jsem i na něco zapomněl, ale za to se omlouvat nebudu. Co veřejnost zjistí při pohledu na camo, nebo vaše real tree ve kterých veřejnost vidí hlavně různé kuličkáře kteří po sobě střílí? Žalostně málo! Co řekl p.Bromek na adresu některých je jeho věc kterou mu vymlouvat ani omlouvat nebudu! Mrzí mě, že právě ony strašácké vzory, jen z mých zkušeností jsou k nám protlačovány právě od východu. Jsem se slováky dnes a denně tak tak vím o čem píšu.
Čistě zelená z mého pohledu mimo nějaké úrovně taky proto, aby už od dávných dob (které jste už taky vzpomínala) bylo každému laickému návštěvníkovi přírody na první pohled jasné, že se proti němu objevil člověk který zná krajinu, přírodní zákony, zvěř která v ní žije, co ta zvěř v průběhu svého života potřebuje a v čem ji může tento člověk být nápomocen v případě potřeby! (Samozřejmě ne u všech toto pravidlo platí!) Věřím, že jsem i na něco zapomněl, ale za to se omlouvat nebudu. Co veřejnost zjistí při pohledu na camo, nebo vaše real tree ve kterých veřejnost vidí hlavně různé kuličkáře kteří po sobě střílí? Žalostně málo! Co řekl p.Bromek na adresu některých je jeho věc kterou mu vymlouvat ani omlouvat nebudu! Mrzí mě, že právě ony strašácké vzory, jen z mých zkušeností jsou k nám protlačovány právě od východu. Jsem se slováky dnes a denně tak tak vím o čem píšu.
23.1.2018 15:32 vložil Miroslav Kisiel
Pár dnů jsem neměl čas tady kouknout a ejhle, taková přestřelka! Pár lidí jevících se jako normálně "myslících", se dokáže i přes evidentně rozdílné názory nakonec spolu komunikovat na nějaké úrovni, ale p.Jezikova ta je jasná! Ta si bude pořád mlít tu svou o ortodoxním koránu! A takovému člověku by se měl někdo (v tomto případě Peťa Bromek) omlouvat? Shrnuto a podtrženo, Vy všichni jež potřebujete do přírody chodit oděni jak strašidla, ať je tedy po vašem! A já spolu s (naštěstí zatím) většinou budu i nadále takovým dokazovat, že to jde i bez toho a na nějaké úrovni! Jelikož myslivost dostává v té NOVÉ DOBĚ stále víc od laické veřejnosti na frak, tak budu Já spolu se stejně smyšlejícími kolegy snažit aspoň takhle něco zachránit! Asi tolik... (a p.Jezíková, dajtě si zo pár póldeci a dajtě už pokoj...)
Pár dnů jsem neměl čas tady kouknout a ejhle, taková přestřelka! Pár lidí jevících se jako normálně "myslících", se dokáže i přes evidentně rozdílné názory nakonec spolu komunikovat na nějaké úrovni, ale p.Jezikova ta je jasná! Ta si bude pořád mlít tu svou o ortodoxním koránu! A takovému člověku by se měl někdo (v tomto případě Peťa Bromek) omlouvat? Shrnuto a podtrženo, Vy všichni jež potřebujete do přírody chodit oděni jak strašidla, ať je tedy po vašem! A já spolu s (naštěstí zatím) většinou budu i nadále takovým dokazovat, že to jde i bez toho a na nějaké úrovni! Jelikož myslivost dostává v té NOVÉ DOBĚ stále víc od laické veřejnosti na frak, tak budu Já spolu se stejně smyšlejícími kolegy snažit aspoň takhle něco zachránit! Asi tolik... (a p.Jezíková, dajtě si zo pár póldeci a dajtě už pokoj...)
22.1.2018 20:25 vložil ivan strelec
Pán PÁVEK k Vášmu príspevku o 10,20 hod Vy ste pusunuli vašu myslivosť tak, že na prehliadke v Lisej n/ Labem je v kolónke miesto ulovenia u jednotlivej zveri uvedené OBORA. K tomu posunu Vám treba len pogratulovať !
Pán PÁVEK k Vášmu príspevku o 10,20 hod Vy ste pusunuli vašu myslivosť tak, že na prehliadke v Lisej n/ Labem je v kolónke miesto ulovenia u jednotlivej zveri uvedené OBORA. K tomu posunu Vám treba len pogratulovať !
22.1.2018 15:45 vložil Petr Bromek
Anicko to je fajn ze uz si tykame;-)
Anicko to je fajn ze uz si tykame;-)
22.1.2018 14:59 vložil Karel Pávek
Paní Ježíková, když pominu fakt, že vy jste pro mě na tomto fóru ztělesněním sebestřednosti a arogance, tak obvykle odmítám diskutovat s člověkem,, který postrádá schopnost elementární logiky. Ani tentokrát neudělám vyjímku.
Paní Ježíková, když pominu fakt, že vy jste pro mě na tomto fóru ztělesněním sebestřednosti a arogance, tak obvykle odmítám diskutovat s člověkem,, který postrádá schopnost elementární logiky. Ani tentokrát neudělám vyjímku.
22.1.2018 14:52 vložil Karel Pávek
Pro mě je otázkou, co způsobuje ten opravdu zásadní tlak na drobnou. Přetřásáme klasicky dvě možnosti: predátory a zemědělce. Konkrétně u nás v polní honitbě necelých 900 ha, kde máme stále to štěstí, že si pár zajíců ulovíme; i když loni asi naposledy: uloveno 6 lišek (dle stop jsou neustále v pohybu a stále ve stejných areálech) a 8 kun. K tomu snad nekonečné množství motáků, jestřábů a nutrií (můžete do zásypů dávat cokoli a v jakémkoli množství, bažant si snad nezobne). Tlak ze strany zemědělců (rychlost techniky a nadužívání chemie, zejména glyfosátu), kde má ale kolega v honitbě 80 ha, kde se chemie de facto nepoužívá, před sečením vždy máme informace a pečlivě vyháníme a početní stavy drobné jsou stejné jako na druhém konci honitby, kde hospodaří opravdu odlišně. Z mého pohledu by k tomuto stavu měla ty drobná být podstatně hojnější. Loni jsem začal trávit výrazně víc času v honitbě i přes den a obávám se, že MOŽNÁ tím nejvýraznějším tlakem budou čoklaři. Honitba oblíčena 4 vesnicema, kde v každé vyrostly 1-3 satelity. Minimálně 2/3 nových si pořídilo psa. Ideálně maďara anebo výmaráka. Ti statečnější samozřejmě dva, protože jednomu by bylo smutno. Den co den jde o desítky neposlouchajících psů na volno, kteří honí vše, bažanty, zajíce i srnčí. Chodím to pozorovat do tří lokalit, kde byste lidi v keckách prostě nečekal a ta frekvence je opravdu děsivá. Snažím se protlačit na fakultě nějaké peníze na takový výzkum, abychom to zmapovali. Přesto, že "nejsou ani lidi ani peníze" to vypadá dobře a snad bude možnost se tomu věnovat. Trend je zatím bohužel takový, že ještě my se zřejmě dožijeme toho, že o zajíci se bude mluvit jakožto o zvěři z minulosti.
Pro mě je otázkou, co způsobuje ten opravdu zásadní tlak na drobnou. Přetřásáme klasicky dvě možnosti: predátory a zemědělce. Konkrétně u nás v polní honitbě necelých 900 ha, kde máme stále to štěstí, že si pár zajíců ulovíme; i když loni asi naposledy: uloveno 6 lišek (dle stop jsou neustále v pohybu a stále ve stejných areálech) a 8 kun. K tomu snad nekonečné množství motáků, jestřábů a nutrií (můžete do zásypů dávat cokoli a v jakémkoli množství, bažant si snad nezobne). Tlak ze strany zemědělců (rychlost techniky a nadužívání chemie, zejména glyfosátu), kde má ale kolega v honitbě 80 ha, kde se chemie de facto nepoužívá, před sečením vždy máme informace a pečlivě vyháníme a početní stavy drobné jsou stejné jako na druhém konci honitby, kde hospodaří opravdu odlišně. Z mého pohledu by k tomuto stavu měla ty drobná být podstatně hojnější. Loni jsem začal trávit výrazně víc času v honitbě i přes den a obávám se, že MOŽNÁ tím nejvýraznějším tlakem budou čoklaři. Honitba oblíčena 4 vesnicema, kde v každé vyrostly 1-3 satelity. Minimálně 2/3 nových si pořídilo psa. Ideálně maďara anebo výmaráka. Ti statečnější samozřejmě dva, protože jednomu by bylo smutno. Den co den jde o desítky neposlouchajících psů na volno, kteří honí vše, bažanty, zajíce i srnčí. Chodím to pozorovat do tří lokalit, kde byste lidi v keckách prostě nečekal a ta frekvence je opravdu děsivá. Snažím se protlačit na fakultě nějaké peníze na takový výzkum, abychom to zmapovali. Přesto, že "nejsou ani lidi ani peníze" to vypadá dobře a snad bude možnost se tomu věnovat. Trend je zatím bohužel takový, že ještě my se zřejmě dožijeme toho, že o zajíci se bude mluvit jakožto o zvěři z minulosti.
22.1.2018 14:46 vložil Petr Bromek
pani Anna.. kde jste dělala lovecky listek?
pani Anna.. kde jste dělala lovecky listek?
22.1.2018 12:27 vložil Karel Pávek
Pane Zmeškale, to jsme se nepochopili. Nikdo na nikoho nekřičí. Chtěl jsem říci, že člověk v maskáčích, je člověk v maskáčích. Člověk v maskáčích s flintou, je myslivec v maskáčích. Nic jiného;-) Opět - ja s vámi v zásadě souhlasím, ale nechce se mi tu s vámi přít, že lišky před módou camo nebyly loveny, protože to prostě nešlo. Šlo a stále jde a jde to i v tradičním mysliveckém oblečení. To podsouvání, že ve vás vidím pytláka raději přejdu, je to nedůstojné pro nás oba, nemyslíte? Pytláka nevidím ani v kolegovi na fotografii, vidím v něm pouze myslivce, který si neváží vlastních tradic a v diskuzi kolegy (převážne slovenské), kteří tomu tleskají. Ta čepice je prostě něco, co neumím snad ani slušně pojmenovat.
Pane Zmeškale, to jsme se nepochopili. Nikdo na nikoho nekřičí. Chtěl jsem říci, že člověk v maskáčích, je člověk v maskáčích. Člověk v maskáčích s flintou, je myslivec v maskáčích. Nic jiného;-) Opět - ja s vámi v zásadě souhlasím, ale nechce se mi tu s vámi přít, že lišky před módou camo nebyly loveny, protože to prostě nešlo. Šlo a stále jde a jde to i v tradičním mysliveckém oblečení. To podsouvání, že ve vás vidím pytláka raději přejdu, je to nedůstojné pro nás oba, nemyslíte? Pytláka nevidím ani v kolegovi na fotografii, vidím v něm pouze myslivce, který si neváží vlastních tradic a v diskuzi kolegy (převážne slovenské), kteří tomu tleskají. Ta čepice je prostě něco, co neumím snad ani slušně pojmenovat.
22.1.2018 11:16 vložil Karel Pávek
Pane Zmeškale, třeba je jenom chytáte za slovo? Já s tím, co píšete, souhlasím. Camo má podstaně blíž k maskáčům nežli ke klasice - můj subjektivní názor, s kterým samozřejmě nemusíte souhlasit. Víte, on ten internet snese mnoho a tak ani nemám chuť vás přesvědčovat, že lovit lišky na poli, sedíc na batohu, a být u toho oblečen jako myslivec, není skutečně problém. Zároveň však musím uznat, že tu ten sníh zase tolik dní v roce neleží a neumím objektivně vyhodnotit, zda by se mi v maskáčích dařilo lépe. Nevím, jaké by musely být okolnosti, abych si vzal barevného kulicha, oblékl se jako šašek a flintou na rameni na všechny "křičel" ANO, já mám být myslivec.
Pane Zmeškale, třeba je jenom chytáte za slovo? Já s tím, co píšete, souhlasím. Camo má podstaně blíž k maskáčům nežli ke klasice - můj subjektivní názor, s kterým samozřejmě nemusíte souhlasit. Víte, on ten internet snese mnoho a tak ani nemám chuť vás přesvědčovat, že lovit lišky na poli, sedíc na batohu, a být u toho oblečen jako myslivec, není skutečně problém. Zároveň však musím uznat, že tu ten sníh zase tolik dní v roce neleží a neumím objektivně vyhodnotit, zda by se mi v maskáčích dařilo lépe. Nevím, jaké by musely být okolnosti, abych si vzal barevného kulicha, oblékl se jako šašek a flintou na rameni na všechny "křičel" ANO, já mám být myslivec.
22.1.2018 10:32 vložil Lubomír Černý
No, hlásím se také k řadě "huberťáků",takže se mě camo nelíbí a nemyslím,že je v souladu s tradicí naší myslivosti.Nemůžu si pomoci,furt vidím vojáka nějakého speciálního oddílu,notabene s camo flintou nebo amerického lovce.Já rád dřevo s hezkou kresbou,ale to je jen můj názor.Jinak kňour je dobrý,dobrých zbraní a jeho ulovení šoulačkou je jistě adrenalinový a náročný lov,lhostejno s jakým oblečením.Černá beztoho špatně vidí,spoléhá se na jiné smysly.Ke kňourovi přeji Lovu zdar.
No, hlásím se také k řadě "huberťáků",takže se mě camo nelíbí a nemyslím,že je v souladu s tradicí naší myslivosti.Nemůžu si pomoci,furt vidím vojáka nějakého speciálního oddílu,notabene s camo flintou nebo amerického lovce.Já rád dřevo s hezkou kresbou,ale to je jen můj názor.Jinak kňour je dobrý,dobrých zbraní a jeho ulovení šoulačkou je jistě adrenalinový a náročný lov,lhostejno s jakým oblečením.Černá beztoho špatně vidí,spoléhá se na jiné smysly.Ke kňourovi přeji Lovu zdar.
22.1.2018 10:20 vložil Karel Pávek
Netuším, kam slovenští kolegové za posledních 25 let posunuli československou myslivost, ale z této diskuze to nevypadá na nic hezkého. Obhajoba bouchala v maskáčích, prezentace jelena v modrých džínách, na levém boku a který se nemáme starat, zálomok (sic!) za kunu (tady tedy musím připustit neznalost slovenštiny, tak je možné, že v té řeči úlomok neexistuje nebo je to prostě jedno; něco jako v češtině hodinky/holinky), přihlouplé řeči o koránu na mysliveckém fóru apod. Pokud v souvislosti s maskáčema mluvíme o světovém pokroku, o jaké lokalitě mluvíme? Jde o lokality, kde má MYSLIVOST nějakou tradici nebo mluvíme o čistě loveckých lokalitách? Pane Zmeškale: co je to prosím "liščí ochoz"? Vy jste u zkoušek neměl mysliveckou mluvu?
Netuším, kam slovenští kolegové za posledních 25 let posunuli československou myslivost, ale z této diskuze to nevypadá na nic hezkého. Obhajoba bouchala v maskáčích, prezentace jelena v modrých džínách, na levém boku a který se nemáme starat, zálomok (sic!) za kunu (tady tedy musím připustit neznalost slovenštiny, tak je možné, že v té řeči úlomok neexistuje nebo je to prostě jedno; něco jako v češtině hodinky/holinky), přihlouplé řeči o koránu na mysliveckém fóru apod. Pokud v souvislosti s maskáčema mluvíme o světovém pokroku, o jaké lokalitě mluvíme? Jde o lokality, kde má MYSLIVOST nějakou tradici nebo mluvíme o čistě loveckých lokalitách? Pane Zmeškale: co je to prosím "liščí ochoz"? Vy jste u zkoušek neměl mysliveckou mluvu?
22.1.2018 09:45 vložil Petr Bromek
bavite me :-D
bavite me :-D
21.1.2018 13:10 vložil ivan strelec
Petr Bromek - čítať viem aj češtine rozumiem, od vás s ČR sem dorazilo viac špecialít. Kto ako chodí oblečený... ja Vás nehádžem do jedného vreca. Od vás tiež chodia rôzne strašidlá na poľovačky, robievam cez jeleniu ruju doprovody, kadečo som videl aj mysliveckú mluvu počul. Asi toľko pre vysvetlenie.
Petr Bromek - čítať viem aj češtine rozumiem, od vás s ČR sem dorazilo viac špecialít. Kto ako chodí oblečený... ja Vás nehádžem do jedného vreca. Od vás tiež chodia rôzne strašidlá na poľovačky, robievam cez jeleniu ruju doprovody, kadečo som videl aj mysliveckú mluvu počul. Asi toľko pre vysvetlenie.
21.1.2018 12:54 vložil Petr Bromek
pane strelec...nikde se netlacim.
pane strelec...nikde se netlacim.
21.1.2018 12:53 vložil Petr Bromek
umite čist? Některym slovakum! a to ze tam lovim je proto, ze tam mam kamarady..ne maskovane strašidla.
umite čist? Některym slovakum! a to ze tam lovim je proto, ze tam mam kamarady..ne maskovane strašidla.
21.1.2018 11:44 vložil ivan strelec
Nechápem, keď na Slovensku chodíme na poľovačkách odetí v monterkách, prečo sa sem tlačíte ? Lovte si doma ... Petr Bromek hlavne, že máte v názve fota uloveného diviaka, ulovené na Slovensku...
Nechápem, keď na Slovensku chodíme na poľovačkách odetí v monterkách, prečo sa sem tlačíte ? Lovte si doma ... Petr Bromek hlavne, že máte v názve fota uloveného diviaka, ulovené na Slovensku...
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.