ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Jelen 2014
Jelen 2014
vloženo: 7.4.2016 07:27
autor: Michal / admin /

úlovky (svět)

Lov rysa v Lotyšsku
Lov rysa v Lotyšsku
vloženo: 24.1.2019 17:37
autor: Martin Saifrt

trofeje

Moji letošní srnci
Moji letošní srnci
vloženo: 28.8.2012 06:20
autor: Josef Vršan

zvěř v přírodě

Sbohem Moravo
Sbohem Moravo
vloženo: 27.4.2016 23:22
autor: Jiří Netík

zbraně

Nůž rytý na zakázku II.
Nůž rytý na zakázku II.
vloženo: 12.2.2015 14:11
autor: Petra Hanzlíková

fotopast

...
...
vloženo: 23.1.2012 15:53
autor: Josef Cimerman

myslivecké umění

*
*
vloženo: 15.7.2016 20:17
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 236535 fotek (14 dnes)
  • 8133 videí (1 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 9190 inzerátů (5 dnes)
  • 289 diskuzí (0 dnes)
  • 753020 komentářů fotek (25 dnes)
  • 12960 komentářů videí (0 dnes)
  • 3319449 hlasování fotek (120 dnes)
  • 56719 hlasování videí (1 dnes)
  • 38249 registrovaných uživatelů
    2 dnes nových, 6 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Nepravidelný osmerák detail 1

váha: 17 kg
věk: 4 let

vložil: bohumil pokorny
vloženo: 27.5.2014 18:21
zobrazeno: 9011x
hodnocení: 31 hlasů



Komentáře:

31.5.2014 07:38 vložil Jirka
Pane druid, nikdo nemluvil o tom co říkáte, zase jako správný čech otočit, převrátit. Jen jsem si dovolil se zastat autora příspěvku, protože neskutečně degradujete tento web. Dobré srnce a nejen ty už sem nikdo nedává!!! Takže ani raději nekomentovat..
30.5.2014 23:29 vložil druid
kdyby ti rádobi chovatelé 40 let nechovali, tak jsme tady dneska mohli taky lovit jen vlaštovky-co člověk to názor :-).Myslivosti zdar
30.5.2014 21:53 vložil Jirka
jj.. však oba víme už jsme to několikrát probírali a to nemluvím o rádoby chovatelech co 40 let chovají a v honitbě pořád nic.
30.5.2014 17:02 vložil Zaloha Milan
Jirko, jsi zaspal dobu, tady neprojde už ani knoflík, jen se podívej níže. Vždy se najde někdo, kdo lovce bude peskovat za to, že ho nenechal přebarvit, nebo vytlouct :-DDD
30.5.2014 12:41 vložil Jirka
Lovci přeji Lovu zdar. Jinak si nemyslím že jste cokoli způsobil v chovu. A plný souhlas s chasse a spol. Palec nahoru za odvahu, tento web není už o myslivosti. Tady projde jek knoflík a špičák 8let+. Zbytek je závist a tak raději nedávat a máte klid.
30.5.2014 11:15 vložil jiří marek
Vypadá čerstvě vytlučený,bylo by možno nafotit chrup do trofejí?Každopádně souhlas s Erikou,když už lovit,tak až po říji,geny taky něco udělají.Jinak lovu zdar!
30.5.2014 09:33 vložil Petr Stara
Mám stejnou zkušenost jako p. Horáček a určitě to nebylo tím, že bylo hodně příspěvků,ale já si dovolil nesouhlasit s oblíbencema tohoto vebu už jsem to tu jednou psal neměří se zde stejným metrem.
30.5.2014 06:26 vložil Milan Janovský
Pane Horáček myslím,že vám příspěvky nikdo nemaže ale jak příspěvky přibývají tak ten úplně spodní automaticky zmizí jak se posouvají.To není žádná záhada nebo úmysl.
29.5.2014 22:50 vložil Jan Horáček
Skromně si dovolím poznamenat, že výraz nerovný jsem tu použil a to už před příspěvkem Jiřího Horvátha (28.5.), avšak příspěvek byl odstraněn. Stejně tak další můj příspěvek ze včerejšího večera. Oba byly kritické, nikoliv však sprosté či urážející. Víte někdo, proč se tak stalo???
29.5.2014 19:01 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...asi proto, že řešíme podstatu a ne jazykový purismus ala František Palacký v dobách zastydlého Národního obrození. Stejně tak se nikdo neozval, že je zde používán výraz paličkář a ne paličkáč, což propagovali nejmenovaní fundamentalističtí strážci čistoty myslivecké mluvy :-)
29.5.2014 07:59 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...víte, ony jsou totiž vlivy, které nedovedeme popsat. Je to třeba fenomen záchranné selekce, kdy se množí, co je likvidováno. Po válkách se taky rodí nepoměrně víc chlapců a nikdo neví proč...prostě hubíme paličkáře a oni jsou...a když mám být upřímný, už je pitomost na chovatelských přehlídkách nahlížet jako jediné kriterium trofej. Je to těžce nebiologické, je to jen jeden ukazatel zdravotního stavu a kondice. Já paličkáře v kondici nestřelím...
29.5.2014 07:54 vložil Karel Chalupník, MVDr.
Já ze sebe nedělám nějakého znalce, leč starý myslivec už jsem, jak píše kol. Gordon...a přesně jako kol. Chasse jsem opakovaně zmonitoroval paličkáře, který byl druhým rokem velmi slušný srnec. Zajímám se o tuhletu problematiku léta, překládal jsem toporně Raesfelda, a přes Nečase, Koláře, Vacha a Nebeského jsem se dostal do chovu k Pavlovi Schererovi, mám ho v shodou okolností na obvodě. No, aniž bych se chtěl zaštiťovat jeho výroky...ale před týdnem jsem tam seděl s mým kolegou MVDr. Josefem Mlejnkem, publikoval o výživě srnčího do Myslivosti..a Pavel Scherer jednoznačně řekl : 1. stres 2. výživa. To jsou dvě věci rozhodující i trofejové hodnotě, genetika až potom.
29.5.2014 07:20 vložil Jaroslav Mrázek
Otázkou je, kam by šla kvalita srnčí zvěře úplně bez průběrného lovu, byť prováděného tak, jak ho známe ze současnosti. Znám honitbu, kde v její jedné části, kde jsou podmínky na dnešní dobu pro chov srnčí relativně vhodné, provádí pár lidí průběrný lov srnčí zvěře tak, jak asi má vypadat. Loveni jsou jedinci, nesoucí nežádoucí viditelné kvalitativní znaky (hmotnost a paroží) v I. a částečně II. VT. a je udržován optimální početní stav v dané lokalitě. Ale co je podstatné, zvěři je předkládáno kvalitní krmivo, jehož složení je výrobním tajemstvím (snad zatím) dotyčných. Jen jsem byl ubezpečen, že se nejedná o nějaké chemické preparáty. A za pár let této promyšlené a cílevědomé činnosti je kvalita zvěře v této lokalitě diametrálně odlišná od kvality zvěře srnčí v okolí. Takže průběrný lov ano, ale ne sám o sobě. A v naší v uvozovkách kulturní krajině připravit pro zvěř kvalitní životní podmínky už leckde není ani možné. Zvěř je schopna se přizpůsobit horším podmínkám, ale odrazí se to na celkové kvalitě populace.
28.5.2014 23:24 vložil Ron Gordon
Od starých myslivců jsem slyšel obdobný názor jak p. Chalupník, ale tam by bylo třeba vzít v úvahu, kolik srnčí zvěře tehdy bylo a není pravdou, že by se "krmilo", ale jen přikrmovalo a to senem či letninou. Přežívaly jen silné kusy obojího pohlaví a ty byly zárukou silného potomstva. Pak přišla doba "krmení" a začalo přežívat více slabých kusů, které začaly populaci zaneřaďovat slabým potomstvem a dostali jsem se do začarovaného kruhu, stavy jsou několikanásobně vyšší, stále krmíme, stále lovíme paličkáře, ale slabé čiplenky se loví jen zřídka. Dobrý srnec se objeví jen zřídka, ale ani to není tak zcela pravdou, protože spoustu dobrých srnů neprojde chovatelskou přehlídkou. Takže ten průběrný odstřel si tak spíše namlouváme.
28.5.2014 21:44 vložil Zaloha Milan
Pane Chalupník jsem rád, že jsou mezi námi ještě rozumní lidé. Máte pravdu v každém slově. Z jakési setrvačnosti pořád lovíme knoflíky, šetříme šesteráky a výsledkem po 40 ti letech jsou v mnoha honitbách srnci s průměrnou až podprůměrnou kvalitou srnců do 70ti bodů. Přitom se už pár desítek let ví, že je to k ho..u. Už mockrát jsem viděl, že 6cm paličkář ve druhém roce nasadil docela slušného šesteráka. Pokud pořád většina MS bude zastávat názor, že zvěři stačí přikrmování senem a zbytek si najde v lese, tak žádné výsledky mít nebudou, kdo chce trofeje musí dát zvěři více, u parohaté zvěři je to hlavně o výživě. Panu Pokornému přeji lovu zdar a bod za odvahu, aspoň víme, že v ČR dobré srnce máme.
28.5.2014 18:49 vložil Karel Chalupník, MVDr.
..přátelé, myslivost není zootechnika a jak napsal kolega, kterého znám přede mnou, vlivů je víc než ty, které se dají schematicky stěsnat do nějakých tabulek. Průběrný odstřel v téhle dnešní podobě považuju za relikt dob minulých ( i když pravda zaveden Výnosem Reichsjagra v r. 1940, výběrný Ia, Ib...)nikam nevedoucí. Já bych ho asi taky nestřelil, ale ne proto, že bych si myslel že tím zvelebím kvalitu srnčího v honitbě, ale proto, že jako třeba nechodím do lesa v teplákách, tak stejně tak nestřílím mladé šesteráky. Že se to prostě nedělá z jakéhosi bontonu. Můj otec říkával..my jsme stříleli jenom šesteráky a měli jsme je. Vy střílíte paličkáře a máte je taky. Ví někdo o honitbě, kde se cílevědomě prováděným průběrným odstřelem zvedla trofejová kvalita srnčího? Já ne.
28.5.2014 18:19 vložil Jan K.
Přeji Lovu zdar k dobrému srnci!Zajímalo by mě když se takhle přete o chovnosti,kdo z Vás pečlivě přistupuje k průběrnému odstřelu holé zvěře?Nikdy nezáleží na jednom aspektu mít velmi silně geneticky založené jedince samčího pohlaví a na druhé straně slabou či přestárlou holou,vliv nemoci,či tuhá zima to neovlivníme nikdo na matku přírodu jsme krátký všichni.Já bych ho nejspíš také ušetřil,ale kde máme jistotu,že příští rok nasadí to samé,nebo jak již uvedli kolegové předemnou,ho nesrazí auto či nestrhne zdivočelý pes?Proto bych kolegovi nekazil radost z lovu a popřál všechno dobré a lovu zdar!Jestli bude pojeb od hospodáře to se nedovíme,nemáme tu informace s jakými jedinci v daném revíru hospodaří,ale můžeme být rádi,že nám Bohumil umožnil vidět dobrého srnce a jak píše Láďa škoda dobrého člověka!
28.5.2014 17:50 vložil Antonín Komárek
Lovu zdar1*
28.5.2014 17:32 vložil Karel Chalupník, MVDr.
...víte, čeho jsme dosáhli za šedesát let prováděného průběrného odstřelu? Že srnčí je trofejově stejné a váží o třetinu míň. LOVU ZDAR.
28.5.2014 17:20 vložil Jiri Horvath
Pro pana Tomase:Nevim kde jste se docetl ze srnec osmerak se lovi od dvou let.Takovi snad ani neexistuje,Ono ani tak nejde o to jestli je,nebo neni osmerak ale ohmotu kterou ma ma hlave!Osobne je mi vas lito,ale asi vam tam takovych srncu beha nezpocet!!!
28.5.2014 15:32 vložil Laďa Novotný
Škoda Vážení, je jen a pouze dobrého člověka !!!! Rozumbradové, líbí se mě komentáře typu ten chovný, ten měl ještě plodit apod. prd takový srnec se prostě objeví jednou za čas to je celý variabilita této zvěře je pro nás rádoby odborníky nepředstavitelná.
28.5.2014 15:27 vložil Jan Sobol
Takových srnců by bylo kdyby nebyl hlad po trofejích a drželo se chovatelských zásad, jenže to v dnešní době pronajatých honiteb lovcům a bouchalům prostě nejde.
28.5.2014 15:07 vložil Ladislav Stašek
Lovu zdar!Ale ještě měl plodit potomstvo.
28.5.2014 14:41 vložil Jaroslav Mrázek
Nerad přilévám oleje do ohně kolem tohoto srnce. Mám ale dojem, že na leckteré přehlídce by mohl být ohodnocen jako průběrný. A to tam, kde se striktně drží chovatelského modelu srnce šesteráka. Podle mého se ale v tomto případě nejedná o výsadu jako takovou. Pouze, a teď se omlouvám za nemysliveckou mluvu, o splašené perlení na lodyze. Výšku a hmotu paroží má srnec velice dobrou. Za mne osobně je tento srnec vzhledem k popsaným skutečnostem a věku chovný. Každopádně Lovu zdar!
28.5.2014 12:30 vložil Michal Jaroš
Dobrý srnec!!Lovu zdar
28.5.2014 12:28 vložil Michal Fechtner
Pane Plačku, nebo-li pokud revírem prochází veřejná komunikace, střílejme opět vše, protože nikdy nevíme, kdy jej srazí auto. Nesmíte si tak často hladit hlavu.
28.5.2014 12:25 vložil Laďa Novotný
Velice dobrý, srnec Lovu Zdar P. Doležalová, prasárna je když někdo napíše něco podobnýho jako vy.
28.5.2014 12:15 vložil Jakub Grundman
Do chovatelství musí každý dospět!!! Nevěřím tomu,že by u Vás v revíru byl každý třetí,pátý... srnec takto geneticky založen, proto je na snadě co nejdélo takového kvalitního jedince udržet v populaci .Každý holt na rarity a chovnost jako takovou pohlížíme jinak.Ostatní již bylo napsáno.
28.5.2014 12:12 vložil Plaček Jan
Pane Pokorný neberte si to tak jak tady píšou ti kritici kdyby měli možnost a vyšel jim tak polovina co tady kritizuje chovnost a paroží a možná vymyslí ještě něco tak by ho taky flákla.Já to znám taky jsem takového šetřil a za tři dny jsme pro něho jeli ho shrábnout s cesty trefil ho náklaďák tak byl na šrot a paroží rozlámané.Pro mě Dávám LOVU ZDAR.
28.5.2014 09:52 vložil Jiri Horvath
Nezbývá mi než souhlasit s panem Horáčkem,tohle je prasarna!!!!Srnci Lovu Zdar!!!

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.