ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Srnec 22.5.2012
Srnec 22.5.2012
vloženo: 23.5.2012 21:26
autor: Petr Sobek

úlovky (svět)

Magadan 2012
Magadan 2012
vloženo: 16.1.2013 17:58
autor: Sláva Dolníček

trofeje

stříbrný a raritní-detail srnce
stříbrný a raritní-detail srnce
vloženo: 1.4.2012 00:18
autor: Zdeněk Urban

zvěř v přírodě

 studí to !
studí to !
vloženo: 26.1.2013 17:02
autor: Vít Hlavica

zbraně

Kompletní repase "zetky",moje práce.
Kompletní repase "zetky",moje práce.
vloženo: 29.3.2020 15:06
autor: Stanislav Satoria

fotopast

vlk na uhynutom jelnovi
vlk na uhynutom jelnovi
vloženo: 8.3.2013 14:33
autor: Lukáš Rusko

myslivecké umění

 III.
III.
vloženo: 10.12.2019 17:03
autor: Jindřiška Padalíková
Statistika
  • 236499 fotek (13 dnes)
  • 8131 videí (2 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 9192 inzerátů (6 dnes)
  • 289 diskuzí (0 dnes)
  • 752933 komentářů fotek (22 dnes)
  • 12959 komentářů videí (1 dnes)
  • 3319024 hlasování fotek (41 dnes)
  • 56707 hlasování videí (2 dnes)
  • 38233 registrovaných uživatelů
    3 dnes nových, 18 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Nádherné nedělní ráno

Dnes, když jsem usedl v půl čtvrté na žebřík, netušil jsem, že zažiji jeden z nejkrásnějších mysliveckých zážitků. Žebřík je postaven na rozhraní řepky a obilí. Po půl hodině sezení mi z řepky vyšlo lišče, které jsem střelil na 60 m. Po půl hodině vylezla liška, která šla ke střelenému liščeti a tam se zastavila, neváhal jsem a střelil jí. Po delší chvíli opět z řepky vylezla liška, která šla k ostatním střeleným liškám a tak jsem jí střelil. Na nástřelu jsem zjistil, že první bylo lišče, druhá byla stará liška a třetí byl lišák, který nesl v mordě zadní běhy ze srnčete. Střeleno Winchesterem 243. Foto je pořízeno přímo z nástřelu.
vložil: Jiří Slavík
vloženo: 9.6.2013 09:24
zobrazeno: 5587x
hodnocení: 65 hlasů



Komentáře:

11.6.2013 23:17 vložil Josef Strejc
Zdravím Jiří, opravdu bylo nádherné nedělní ráno, protože konečně nepršelo a ktomu ještě takový zážitek a dobrá střelba, opravdu OK. Lovu-Pepa
11.6.2013 08:36 vložil michal burian
Ještě by to chtělo k těm celoročně povolenejm liškám přiřadit kuny, jezevce, krkavcovitý ptáky a veškerou tu verbeš se zahnutym zobákem a uvidíte jak stavy drobný porostou :)... jednou už jsem řekl, že teď bych střílel taky na dospělou, jinak od počátku dubna do konce května pouze noruju
10.6.2013 21:14 vložil Radek Zlatník
Pane Tůmo, lovit lišky je nutnost a né nádhera..
10.6.2013 19:57 vložil Pavel Procházka
Lovu zdar a nenechte se odradit hloupými komentáři. 1*
10.6.2013 19:00 vložil martin zamrzla
lovu zdar jen tak dál
10.6.2013 12:08 vložil Ladislav Stašek
Lovu zdar a pochvala!
10.6.2013 11:38 vložil Zdeněk Zvolánek
Lovu zdar a škodný zmar!
10.6.2013 11:07 vložil Petr Rolinc
Lovu zdar Jirko! Střílel bych taky. Nenech se odradit komentářama :)
10.6.2013 10:21 vložil Jan K.
Spoustu krát jsem viděl lišky myškovat a bezesporu to patří k hlavní potravě této škodné,je to živočich jako každý jiný a má své místo v naší fauně,kdy požírá mršiny a funguje sanitárně to je ku prospěchu.Ale nemá dobu hájení jak všichni víte,takže po celý rok je nežádoucí i v období,kdy se stará o mladé a způsobuje velké škody na zvěři spárkaté tak i drobné.Takže možná neuváženě jsem napsal usmrtit bez milosti a někoho jsem se dotkl,to se omlouvám jsem schopný pustit dobrého srnce,ale liška ať příjde mladá,stará,vypečená:)měla by skončit na pravém boku,dát ji poslední pocty,poděkovat za lovecký zážitek jí a mysliveckým patronům a tak by to mělo být,zvláštní výsady u této zvěře myslivosti škodící by neměly být.Dane vše dobré rozhodně se nemyslím,že jsi ochránce škodné a stavíš se k tlumení škodné jako ostatní a máš pravdu,že všechny škody nenapáchají lišky to je jasné zdar.
9.6.2013 22:13 vložil Petr Roth
Dobrý den, mně zde z některých reakcí připadá, že ohrožený druh je liška a nikoliv zajíc či bažant. Jen zde přidám jednu příhodu, kterou jsem sám zažil. Jednou při večerní čekané, bylo to v období srpen, kdy srnčata jsou již odrostlá, mně přišla srna s dvěmi pěknými srnčaty, když v tom najednou z mlaziny vyběhla velká liška a hned po srně, které se snažila srnčata odehnat, což se jí povedlo, obě srnčata se rozeběhla na různé strany. Poté jsem čekal, co bude dál, když v tom jedno srnče vyběhlo z trávy a schovalo se do již zmiňované mlaziny. Po pár vteřinách se objevila i liška a šla po stopě srnčete jako "ohař". To již jsem chtěl strčit kulovnici do okna, ale lišku jsem pohybem zradil. Možná se to někomu nezdá, ale bylo to opravdu tak. Kdo nikdy neslyšel vřeštit za nocí zajíce a neviděl boj zajíce o život, tak ten by se možná divil, co liška pro svoje liščata dokáže udělat. Myslivosti Zdar! Petr Roth.
9.6.2013 21:39 vložil Daniel Donaťák
Nikdo tady zatím nenapsal,že liška neuloví zajíce,nebo i to srnče. Byla by to velká lež,ale přisuzovat lišce všechny úlovky ze zbytků, které člověk najde u nor,může jen člověk,věci neznalý. A o to tady v podstatě i šlo."Pak,že škodná jako lišky chytají převážně hlodavce opak je pravdou" Liška chytá převážně hlodavce o tom jsem osobně na 100% přesvědčen a tedy, opak není žádnou pravdou. Připlete se ji li do cesty snadná kořist,s jistotou ji neodmítne. A o sbírání mršin,by bylo zbytečné se tu rozepisovat.
9.6.2013 21:24 vložil Jiri Krampera
Lovu Zdar! Jinak musim jen kratce rict k tomu sve... Kdyz mi bylo 17 tak jsem v ramci praxe na SLS-pisek delal individualni praxi na krivoklate a tam jsem pri rani soulacce potkal lisaka jak zrovna morduje cerstve srnce ktere jeste zilo. Strelil jsem ho a to male jsem po ohledani dal zaraz protoze bylo natrzene v slabinach a z toho by se nedostalo. Protoze pisi z telefonu tak bez carek a hacku... Dale po 20 letech jsem na vlastni oci pozoroval zajice 20 metru od kazatelny a najednou ho bafla liska a byly pryc nez jsem stacil zareagovat. Samozrejme ze lisky berou hlavne mysi a mrsinu ale je to predator a hotovo. Zaroven se ale priznam k tomu ze v tomto obdobi je nestrilim protoze mi to svedomi neda a premyslel bych o tom ze zustane plna nora kde mladata uhynou hladem. Nekdo to pochopi a nekdo ne, jen pisi svuj nazor na vec, na myslivost, a na prirodu. Kazdopadne pro ty co lovi s nornikama v nora h take nemam nic proti a preji jim uspech. I liska je podle meho krasna zver - a musi se take lovit! Lovu a lesu Zdar.
9.6.2013 19:56 vložil Roman Poštulka
Přeji LOVU ZDAR! Lovci pochvala za tři přesné rány. Určitě bych se snažil lovit stejně jako pan Jirka, teď už se o sebe tak velká liščata dokážou postarat, ale do té lokality bych se ještě vrátil na čekanou, nebo se psy. Zemědělská technika udělá spoustu škody na zvěři, ale při sečení v tomto období se snažíme pomoct a zvěř různými způsoby vyháníme. I tak podle mě lišky do přírody patří a pro mě je to zvěř jako každá jiná. Ne všechnu škodu na zvěři lze přisuzovat liškám.
9.6.2013 19:03 vložil Jan K.
Zajímalo by mě P.Donaťák co je podložené a co nepodložené:)Z vlastní zkušenosti co jsem našel v okolí nory vyhloubené v pšeničném lánu a kde liščata na svět rozhodně nevzešla,kdy je stará fena jen přemístila,jsem nalezl mrtvolky srnčat.Myslím si,ale je to nepodložená teorie:),že je ulovila dospělá liška pro liščata s největší pravděpodobností.Můžem se tu dohadovat jakým způsobem se lišce dostane do mordy zvěř a kam měla namířeno,v době kdy se stará o potomstvo dělá největší škody na tom se zcela shodnem i bez teorií.Liškám se velmi dobře loví ve vysoké pšenici a toho jsem byl svědkem na vlastní oči kdy byla zalehlá v pšenici a ušák,který běžel ode mne v koleji od mechanizace jí skočil přímo na hlavu,ještě jsem ho dohledal!Mechanizace na polích udělá své to je nesporné,ale lišky nejsou jen o hlodavcích,loví čerstvě narozená srnčata a drobnou zvěř velmi lehce v období kdy se starají o mladé,není potřeba měnit teorie podle příspěvků tak to prostě je.Nevím zda se chcete P.Donaťák zastávat škodné,ale já po ztrátách na srnčí populaci a tak i drobné mám husí kůži a jakmile mi zkříží cestu rezavá má ta potvora smůlu a vězte,že drobné se uleví a Jirkovi palec nahoru a ještě k tomu je to dobrý střelec klobouk dolů a ti co tlumí škodnou ty já obdivuju,liška se zežrat nedá takže není proč závidět těm co na ně chodí jen jim poděkovat lesu lovu a myslivosti obzvlášť zdar.
9.6.2013 18:54 vložil Jiří Slavík
Pro Michala Tumu.Samozrejme s Tebou souhlasim a zazitek to teda byl.
9.6.2013 18:31 vložil Jan Novák
Jirko Lovu zdar. Celkem zbytečná diskuze. Liščata jsou už dost velká a v případě ulovení lišky se o sebe postarají. Není to jako v březnu.Martine Vojtěchu jsou jarní obiloviny a ozimy je třeba rozlišovat...
9.6.2013 18:28 vložil pepa
Lovu zdar.Velice dobrá čekaná.
9.6.2013 18:18 vložil Michal Tůma
Lovu zdar a souhlasím s ,,?''. A pro R. Zlatníka, já mám srřeleno přes 150 lišek, ale jen dvakrát se mě podařilo za čekanou ulovit 3 lišky a vždy, opakuji vždy to byl nezapomenutelný zážitek. Pro někoho to jsou tři lišky, pro tebe možná tři jeleni, ale věřím Jurovi že to byl super zážitek ty ,,silná kávo''...
9.6.2013 18:10 vložil Zbyněk Oliva
Lovu zdar!
9.6.2013 17:25 vložil Lumír Mikeška
Máte velkou pochvalu.Udělal bych to samý.LOVU ZDAR!!!
9.6.2013 17:21 vložil Zbyněk Bulva
Přeji LOVU ZDAR!
9.6.2013 16:24 vložil Jiří Slavík
Vážení, Lovu dík! Kdybych tušil, že se můj příspěvek stane tématem k Vašemu vzájemnému osočování, foto bych jsem nedával. Dnešní poslední střelená liška byla má 79. Tím chci říct, pokud uvidím lišku, kdykoli se jí budu snažit ulovit. Lovu zdar..!
9.6.2013 16:14 vložil Daniel Donaťák
Převraciš tvé teorie,podle ohlasu a komentářů k tvému příspěvku. "Pak,že škodná jako lišky chytají převážně hlodavce opak je pravdou" tímto si chtěl říct, tedy co ?? Tímto si chtěl říct,že ten lišák ty dvě "kýty" ulovil,protože sám nevíš, kde je sebral a hned to komentuješ v neprospěch lišky. Liškou a jejím lovem se zabývám již dlouhé roky,ale nikdy by jsem si neopovážil napsat takto"skutečností nepodložený" komentář.
9.6.2013 16:11 vložil Radek Zlatník
Nadepsat nad fotku se třema zhaslýma liškama "Nádherné nedělní ráno" je hodně silná káva..
9.6.2013 15:48 vložil Milan Vašíček
kolegové, krásný příspěvek se trochu v debatě zvrhnul. Naším společným cílem by měla být péče o zvěř. Jiří ulevil drobné zvěři od tlaku predátorů. Ještě jednou LOVU ZDAR . To proč jsem napsal to co jsem napsal, bylo jen pro to aby jsme nesváděli vše jen na lišky, protože opravdu velké škody napáchá zemědělská technika. Tak ať i další nedělní rána jsou stejně úspěšná.
9.6.2013 15:27 vložil Jan K.
Milý Michale ten Milan patřil Milanu Vašíčkovi a teď pro tebe,ty víš kam měl lišák namířeno s tím kusem v mordě?Já tedy ne třeba nešel od nory,ale k noře co já vím,to už jsou dohady to asi nezjistíme budem se držet toho že měl v mordě to z čeho máme užitek a jestli srnče bylo rosekáno mechanizací nebo uloveno škodnou se asi taky nedozvíme to už je jedno hlavně,že to škodné Jirka spočítal byl na správném místě ve zprávný čas.Největší paseku to asi udělá,když jsou srnčata hned po narození a spíš jen leží v úkrytu a nejsou schopna dostatečného pohybu,jinak si myslím,že odskočí se srnou ta bude vždy na blízku ve stáří 1 měs.budou srnu následovat.A pro Dandoša třeba jsem známá osobnost a nechci,aby znal někdo mou identitu je na tom něco špatného?Někdo má v niku Děda z lesa,viděl jsem Rumcajse apod.a za zlé to nikomu nemám je mi to jedno tak to zkuste respektovat iniciály nejsou důležité jde o obsah sdělení ber to tak,že autor neznámý:)Vždyť je demokracie ne?
9.6.2013 15:05 vložil Daniel Donaťák
To oslovení "pán chytrý" jsem použil proto,protože pod jménem "?" nevím jak mám přispívajícího oslovit. Schovávat svou identitu a psát rozumy, umí totiž každý chytrák. :-)
9.6.2013 14:35 vložil michal burian
Milý pane otazníku, za prvý nejem Milan a za druhý to sám traktorista přiznal, že tři přejel mému strýci ze sousední honitby. Jinak u nás už jsou louky posečený, a pudou na vojtěšky, kde to bude pěknej masakr, protože ze 100ha vyženu pěkný kulový
9.6.2013 14:16 vložil Martin Vojtěch
Přeji lovu zdar! Koukám, jak máte nízké obilí, u nás bych v něm lišku ani neviděl, sotva vidím místy hřbety dančího, srnčímu jen hlavu. Už se těším, až začnou síct louky, ale počasí zatím nepřeje. I když poslední dva dny bylo hezky, tak to snad chvíli vydrží a konečně půjdou traviny dolů.... Ještě jednou lovu zdar! Zajisté to bylo velmi pěkné a vydařené ráno!
9.6.2013 12:48 vložil Jan K.
Často sedávám v kolejích v pšenici,ale srnu ze srnčetem jsem v koleji ještě neviděl,ale pokud tvrdíš Milane,že je přejeli při postřikování tak je to pak možné,chtěl jsem jenom Jirkovi popřát lovu zdar a povzbudit ho a že udělal správnou a záslužnou práci nechci být za chytráka a jestli to tak vypadá se omlouvám,jenom mě mrzí ty ztráty ať je způsobí cokoliv lesu lovu zdar.

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.