Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Kňour
vloženo: 8.12.2024 15:10
autor: Jan Randýsek
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2025
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17260)
- úlovky (svět) (2200)
- trofeje (4698)
- historie (3856)
- zvěř v přírodě (42992)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39188)
- lovecké výstavy (1535)
- lovecký pes (13529)
- zbraně (2571)
- lidé (4669)
- fotopast (15562)
- myslivecké umění (4837)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7036)
- ptactvo v přírodě (20068)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15526)
- myslivecké stavby (3931)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24518)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
ŘÍJE 2012 v Topolčiankách
vloženo: 17.10.2012 09:07
autor: Libor Kříž
úlovky (svět)
Prvý medveď sezóny
vloženo: 17.9.2018 06:58
autor: mirojevo
trofeje
Super srnec
vloženo: 27.6.2018 18:12
autor: jiří pečenka
zvěř v přírodě
Raději nerušit
vloženo: 13.4.2015 08:32
autor: Děda z lesa
zbraně
PRO RADOST.
vloženo: 20.9.2019 02:35
autor: Jaroslav Vlosovský
fotopast
Lynx lynx u Kautského
vloženo: 15.7.2017 21:15
autor: František Bukovský
myslivecké umění
malba na bříze
vloženo: 4.1.2018 12:22
autor: Michaela Píchová
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Odpůrcům norování
Převzatá fotka z našeho okresu. U nás to samé. Myslím, že další komentář netřeba....vložil: Zdeněk Šváb
vloženo: 20.5.2015 07:21
zobrazeno: 4388x
hodnocení: 19 hlasů
vloženo: 20.5.2015 07:21
zobrazeno: 4388x
hodnocení: 19 hlasů
Komentáře:
23.5.2015 20:37 vložil Zdeněk Šváb
Informace se napodruhé podařila umístit do "ostatních"- Zdeněk
Informace se napodruhé podařila umístit do "ostatních"- Zdeněk
23.5.2015 19:41 vložil Zdeněk Šváb
Vážený pane Vápeníku a ostatní, počet procesorů jsem neřešil a jak se na nás myslivce dívá veřejnost, záleží jen na nás samotných, jak se před veřejností prezentujeme a co děláme. Nebudu se dále rozepisovat a jen konstatuji, že u nás problémy s veřejným míněním o naší činnosti zas tak velké nemáme. Na vysvětlení: pokusím se tady "někde" umístit jeden příspěvek, hodnotící naši činnost. Pokud se to podaří, dám informaci. Všechny zdraví Zdeněk
Vážený pane Vápeníku a ostatní, počet procesorů jsem neřešil a jak se na nás myslivce dívá veřejnost, záleží jen na nás samotných, jak se před veřejností prezentujeme a co děláme. Nebudu se dále rozepisovat a jen konstatuji, že u nás problémy s veřejným míněním o naší činnosti zas tak velké nemáme. Na vysvětlení: pokusím se tady "někde" umístit jeden příspěvek, hodnotící naši činnost. Pokud se to podaří, dám informaci. Všechny zdraví Zdeněk
22.5.2015 10:34 vložil Erika Doležalová
Lišek bylo 11 (z toho 3 odrostlá liščata byla ulovena na "malém honě na zajíce" - vídala jsem je v oné lokalitě ještě když stály řepky). Jinak si nemyslím, že by to byla náhoda, že se "prasata sejdou", spíš naopak, ještě před třemi..pěti lety bývala v jednom ze tří čtyř lánů (a to ještě dva tři lončáci nebo jedna bachyňka s pá selaty), dnes jsou v každém a jejich počty se zvyšují. Potvrdit si to při sečení jde jen tehdy, když řepku srazí naráz, jakmile zůstane lán rozsečený, druhý den při dosíkání tam opravdu zpravidla nebývá nic (nebo max. jeden "zapomenutý" lončák), protože prasata mají - co jsem za poslední tři roky vypozorovala - snahu v noci lán opustit (asi vědí proč.. :-( Jo a ještě k Vaší poznámce, že by počty ulovených kusů byly jiné - nebyly, ani kdyby tady těch prasat bylo 300, jelikož z 31 členů nás "cílěně na prasata" chodí tak maximálně tři (a to ještě druzí dva jen sem tam občas.. :-( Ostatní zatím nepochopili, že do obýváku jim nepřijdou..
Lišek bylo 11 (z toho 3 odrostlá liščata byla ulovena na "malém honě na zajíce" - vídala jsem je v oné lokalitě ještě když stály řepky). Jinak si nemyslím, že by to byla náhoda, že se "prasata sejdou", spíš naopak, ještě před třemi..pěti lety bývala v jednom ze tří čtyř lánů (a to ještě dva tři lončáci nebo jedna bachyňka s pá selaty), dnes jsou v každém a jejich počty se zvyšují. Potvrdit si to při sečení jde jen tehdy, když řepku srazí naráz, jakmile zůstane lán rozsečený, druhý den při dosíkání tam opravdu zpravidla nebývá nic (nebo max. jeden "zapomenutý" lončák), protože prasata mají - co jsem za poslední tři roky vypozorovala - snahu v noci lán opustit (asi vědí proč.. :-( Jo a ještě k Vaší poznámce, že by počty ulovených kusů byly jiné - nebyly, ani kdyby tady těch prasat bylo 300, jelikož z 31 členů nás "cílěně na prasata" chodí tak maximálně tři (a to ještě druzí dva jen sem tam občas.. :-( Ostatní zatím nepochopili, že do obýváku jim nepřijdou..
21.5.2015 20:58 vložil Lumír Mikeška
LOVU ZDAR!
LOVU ZDAR!
21.5.2015 19:16 vložil Jan Šváb
Ano to budeme mít honitbu podobnou. Loni uloveno 9 ks černé a 17 lišek. Pokud jste ulovili 5 ks černé. Mohu se zeptat kolik jste ulovili lišek? Samozřejmě, že v zimě jsou honitby, kde mají výřady 20 - 30 ks černé, ale zde zase černou neloví přes jaro a léto, protože jsou to lesní honitby a černá tam není. Jinde zase nemají prasata a mají nastříleno více lišek. Jinak takovéhle rudly prasat při sklizni řepek či kukuřice jsou. Na druhou stranu jsem zažil již několik sklizní a nebyl to malé lány, kde nebyla ani štětina. Dokládá to i počty ulovených kusů v těchto honitbách, že je to náhoda, kdy se prasata v takovém počtu sejdou. Jinak by počty ulovených kusů při 105 ks černé v honitbě, byla určitě jiná.
Ano to budeme mít honitbu podobnou. Loni uloveno 9 ks černé a 17 lišek. Pokud jste ulovili 5 ks černé. Mohu se zeptat kolik jste ulovili lišek? Samozřejmě, že v zimě jsou honitby, kde mají výřady 20 - 30 ks černé, ale zde zase černou neloví přes jaro a léto, protože jsou to lesní honitby a černá tam není. Jinde zase nemají prasata a mají nastříleno více lišek. Jinak takovéhle rudly prasat při sklizni řepek či kukuřice jsou. Na druhou stranu jsem zažil již několik sklizní a nebyl to malé lány, kde nebyla ani štětina. Dokládá to i počty ulovených kusů v těchto honitbách, že je to náhoda, kdy se prasata v takovém počtu sejdou. Jinak by počty ulovených kusů při 105 ks černé v honitbě, byla určitě jiná.
21.5.2015 17:38 vložil Erika Doležalová
No tak statistikou se dnes řídí asi jen "tam nahoře", každý rozumný člověk ví, že jinak jsou to jen čísla, která nic neznamenají. Ale vezměme si skutečnost - jistě že někde můžou být stavy lišek vyšší než prasat, ale rozhodně to nebude platit v průměru. Když vezmu jako příklad třeba naši honitbu (kde černá pouze přechází!). Loni se u nás ulovilo 5 kusů. Dva jsem ulovila jako samotné, třetí pak přišlo spolu se 4mi dalšími. Jedno ulovil kolega taktéž samotné a to poslední další kolega, z tlupy 28 kusů. U rozsečené řepky ráno stálo 21 kusů, z jiného lánu šlo během sklizně 47 kusů (počítala jsem pouze ty, které jsem přímo viděla, dle slov chlapů z mašiny šla další prasata na druhou stranu a prý jich nebylo málo..) Všechny lokality jsou do sebe vzdálené, takže je vyloučeno, aby byla některá prasata započítána dvakrát. Podtrženo a sečteno - 105 divočáků. A to určitě není konečné číslo (jak jsem uvedla, jednu tlupu jsem neviděla a těch lánů řepky zde bylo podstatně víc, tudíž určitě i podstatně víc černé..) Ale ikdyž zůstanu u toho počtu +- 100 kusů - tak rozhodně si nemyslím, že bysme zde měli +- 100 lišek, nebo dokonce ještě víc.. To by potom vycházela v průměru 1 liška na cca 20 ha a potkávali bychom je na každém kroku.. Takže asi tak.
No tak statistikou se dnes řídí asi jen "tam nahoře", každý rozumný člověk ví, že jinak jsou to jen čísla, která nic neznamenají. Ale vezměme si skutečnost - jistě že někde můžou být stavy lišek vyšší než prasat, ale rozhodně to nebude platit v průměru. Když vezmu jako příklad třeba naši honitbu (kde černá pouze přechází!). Loni se u nás ulovilo 5 kusů. Dva jsem ulovila jako samotné, třetí pak přišlo spolu se 4mi dalšími. Jedno ulovil kolega taktéž samotné a to poslední další kolega, z tlupy 28 kusů. U rozsečené řepky ráno stálo 21 kusů, z jiného lánu šlo během sklizně 47 kusů (počítala jsem pouze ty, které jsem přímo viděla, dle slov chlapů z mašiny šla další prasata na druhou stranu a prý jich nebylo málo..) Všechny lokality jsou do sebe vzdálené, takže je vyloučeno, aby byla některá prasata započítána dvakrát. Podtrženo a sečteno - 105 divočáků. A to určitě není konečné číslo (jak jsem uvedla, jednu tlupu jsem neviděla a těch lánů řepky zde bylo podstatně víc, tudíž určitě i podstatně víc černé..) Ale ikdyž zůstanu u toho počtu +- 100 kusů - tak rozhodně si nemyslím, že bysme zde měli +- 100 lišek, nebo dokonce ještě víc.. To by potom vycházela v průměru 1 liška na cca 20 ha a potkávali bychom je na každém kroku.. Takže asi tak.
21.5.2015 12:27 vložil Patrik Dvořák
Člověk je vrcholový predátor a liška nám prostě bere to o co se snažíme, je jasné, že sama liška za nic nemůže, ale co je dnes ze (škodné) možno lovit??? Nic a o to víc nechápu slaboduchý řeči o tom, že teď mají liščátka,když teď doma chytnete potkana, tak ho pustíte??? No kdo jo, je fakt trotl a kdo ne je pokrytec, nejen liška je škodná venku a potkan na dvoře.
Člověk je vrcholový predátor a liška nám prostě bere to o co se snažíme, je jasné, že sama liška za nic nemůže, ale co je dnes ze (škodné) možno lovit??? Nic a o to víc nechápu slaboduchý řeči o tom, že teď mají liščátka,když teď doma chytnete potkana, tak ho pustíte??? No kdo jo, je fakt trotl a kdo ne je pokrytec, nejen liška je škodná venku a potkan na dvoře.
21.5.2015 11:09 vložil Jan Šváb
To rozhodně vážně myslím. Statistiky jsou jedna věc, ale je spousta myslivců, co střelenou lišku narozdíl od prasete, které musí projít prohlídkou, do odstřelu nedají. Další věc jsou lišky přejeté na silnicích, kdy těchto je mnohonásobně více než prasat a také opět se do odstřelu ani do úhynu nedávají. Lišku tlumíme účinně norováním i s liščaty. Selátka od bachyně by snad proboha nikdo nestřílel. I přes tato všechna opatření populace lišky roste. Pokud bych se mýlil, bylo by to jenom dobře hlavně pro drobnou zvěř. O nás ani tak moc nejde - naším posláním je se zvěří dobře hospodařit a vytvářet jí kvalitní podmínky pro přežití, a to znamená i ochranu drobné před pradátory.
To rozhodně vážně myslím. Statistiky jsou jedna věc, ale je spousta myslivců, co střelenou lišku narozdíl od prasete, které musí projít prohlídkou, do odstřelu nedají. Další věc jsou lišky přejeté na silnicích, kdy těchto je mnohonásobně více než prasat a také opět se do odstřelu ani do úhynu nedávají. Lišku tlumíme účinně norováním i s liščaty. Selátka od bachyně by snad proboha nikdo nestřílel. I přes tato všechna opatření populace lišky roste. Pokud bych se mýlil, bylo by to jenom dobře hlavně pro drobnou zvěř. O nás ani tak moc nejde - naším posláním je se zvěří dobře hospodařit a vytvářet jí kvalitní podmínky pro přežití, a to znamená i ochranu drobné před pradátory.
21.5.2015 10:27 vložil Erika Doležalová
Pane Šváb, toto "liška se svými stavy dostává nad černou zvěř a její stavy stoupají" snad nemůžete myslet vážně...
Pane Šváb, toto "liška se svými stavy dostává nad černou zvěř a její stavy stoupají" snad nemůžete myslet vážně...
20.5.2015 23:28 vložil Jan Horáček
Nebyla by nějaká informace k té fotce? Např. kde se vzali ti zajíčci? Lišek ani prasat se při současném způsobu lovu nezbavíme. Takže můžeme klidně lovit a lovit. Prasata zřejmě taky něco seberou, ale určitě ne tolik co liška. Liška proslídí kde co, včetně travin a sadů kolem vsí, kde zaječky často vrhají zajíčata. Tam prasata nepřijdou. Lovu zdar.
Nebyla by nějaká informace k té fotce? Např. kde se vzali ti zajíčci? Lišek ani prasat se při současném způsobu lovu nezbavíme. Takže můžeme klidně lovit a lovit. Prasata zřejmě taky něco seberou, ale určitě ne tolik co liška. Liška proslídí kde co, včetně travin a sadů kolem vsí, kde zaječky často vrhají zajíčata. Tam prasata nepřijdou. Lovu zdar.
20.5.2015 18:47 vložil Jan Šváb
Ano, prasata jistě mají také svou část na úbytku drobné, ale liška se svými stavy dostává nad černou zvěř a její stavy stoupají. Myslím, že hlodavci nepříbývají, ale naopak. Díky zemědělství, kde po postřiku nepřežije myš, se predátoři soustředí na zbytky drobné a je to i vidět při norování anebo na fotopasti u nory, co lišky nosí liščatům - většinou zajíčky. Jinak na tomto se podílejí i ostatní predátoři. Jak již jsem psal - nejdříve zajistit stavy drobné a potom rozumně udržovat predátory, kteří samozřejmě do přírody patří. Naši předci věděli, jak to má být. Můžete oponovat, že bylo jiné zemědělství a kryt, ale i to se dnes vrací. Dokonce je už pravidlem, že skoro každé slušné MS má min. 1 políčko pro zvěř (většinou více), kde by se drobná mohla uchytit, ale predace je mnohonásobně vyšší, než je únosná mez. Pokud se toto nebude řešit, tak je s drobnou amen. Toto se nevyřeší, když se bude škodná hájit a omlouvat. A odpověď na to, zda liška je či není silným predátorem drobné, je být co nejvíce v revíru a pozorovat, co se tam děje.
Ano, prasata jistě mají také svou část na úbytku drobné, ale liška se svými stavy dostává nad černou zvěř a její stavy stoupají. Myslím, že hlodavci nepříbývají, ale naopak. Díky zemědělství, kde po postřiku nepřežije myš, se predátoři soustředí na zbytky drobné a je to i vidět při norování anebo na fotopasti u nory, co lišky nosí liščatům - většinou zajíčky. Jinak na tomto se podílejí i ostatní predátoři. Jak již jsem psal - nejdříve zajistit stavy drobné a potom rozumně udržovat predátory, kteří samozřejmě do přírody patří. Naši předci věděli, jak to má být. Můžete oponovat, že bylo jiné zemědělství a kryt, ale i to se dnes vrací. Dokonce je už pravidlem, že skoro každé slušné MS má min. 1 políčko pro zvěř (většinou více), kde by se drobná mohla uchytit, ale predace je mnohonásobně vyšší, než je únosná mez. Pokud se toto nebude řešit, tak je s drobnou amen. Toto se nevyřeší, když se bude škodná hájit a omlouvat. A odpověď na to, zda liška je či není silným predátorem drobné, je být co nejvíce v revíru a pozorovat, co se tam děje.
20.5.2015 17:14 vložil Lukáš Vápeník
Název "Odpůrcům norování" hovoří za vše. Norujme, usmrcujme slepá liščata, vyhlazujme lišky. Jenže i ta liška má své místo v ekosystému. Třeba jako přirozený predátor hlodavců, kteří v posledních letech působí nemalé škody na čerstvě zalesněných pasekách. A co s těmi ostatními faktory, které mají za příčinu úbytek drobné zvěře? Proto jsem uvedl příklad černé zvěře, která působí škody na drobné zvěři možná větší,než liška. Staří myslivci říkali "Už i vás se loví prasata?" Tak se rozlučte s drobnou zvěří... Myslím, že na tom něco bude.
Název "Odpůrcům norování" hovoří za vše. Norujme, usmrcujme slepá liščata, vyhlazujme lišky. Jenže i ta liška má své místo v ekosystému. Třeba jako přirozený predátor hlodavců, kteří v posledních letech působí nemalé škody na čerstvě zalesněných pasekách. A co s těmi ostatními faktory, které mají za příčinu úbytek drobné zvěře? Proto jsem uvedl příklad černé zvěře, která působí škody na drobné zvěři možná větší,než liška. Staří myslivci říkali "Už i vás se loví prasata?" Tak se rozlučte s drobnou zvěří... Myslím, že na tom něco bude.
20.5.2015 16:58 vložil Lukáš Vápeník
Také jsem psal, že se lišek nezastávám....Hlavní potravou lišky jsou myši a drobní obratlovci. To, že si občas uloví srnče, zajíce, bažanta, či zpěvného ptáka, nepovažuji za až tak zásadní zásah do populací těchto živočichů. Lišky je potřeba lovit. Ale prezetovat lišku jako hlavního likvidátora drobné zvěře je účelové. A prostě to není pravda.
Také jsem psal, že se lišek nezastávám....Hlavní potravou lišky jsou myši a drobní obratlovci. To, že si občas uloví srnče, zajíce, bažanta, či zpěvného ptáka, nepovažuji za až tak zásadní zásah do populací těchto živočichů. Lišky je potřeba lovit. Ale prezetovat lišku jako hlavního likvidátora drobné zvěře je účelové. A prostě to není pravda.
20.5.2015 16:29 vložil Jan Šváb
S tím samozřejmě souhlasím, že i liška se musí něčím živit. Ale.. dle předloženého fota se jedná o malé zajíčky. A pokud má jedna liška - i když třeba od liščat - toto na svědomí, tak nechápu, jak se nějaký myslivec,při dnešních stavech škodné, ještě může lišek zastávat. Myslivost by měla být hlavně o správném hospodaření se zvěří. A pokud nemám co předložit ( drobnou zvěř ) škodné k potravě, tak jí přeci nebudu chránit, šetřit či nedej bože vypouštět, jelikož tímto jen podporuji zhoubu drobné. Pokud by jsme se dostali na 1 lišku na 500 ha, jsem klidně pro, tuto šelmu lovit jen v zimě, ale to si myslím, že nehrozí.
S tím samozřejmě souhlasím, že i liška se musí něčím živit. Ale.. dle předloženého fota se jedná o malé zajíčky. A pokud má jedna liška - i když třeba od liščat - toto na svědomí, tak nechápu, jak se nějaký myslivec,při dnešních stavech škodné, ještě může lišek zastávat. Myslivost by měla být hlavně o správném hospodaření se zvěří. A pokud nemám co předložit ( drobnou zvěř ) škodné k potravě, tak jí přeci nebudu chránit, šetřit či nedej bože vypouštět, jelikož tímto jen podporuji zhoubu drobné. Pokud by jsme se dostali na 1 lišku na 500 ha, jsem klidně pro, tuto šelmu lovit jen v zimě, ale to si myslím, že nehrozí.
20.5.2015 13:45 vložil Martin Hanáček
Lovu zdar! Kdysi se říkalo, že únosný stav je 1 liška na 500ha.Musíte si stanovit priority, co chcete v honitbě mít. Lišku je třeba lovit všemi způsoby po celý rok, zvlášť v dnešní situaci. Drobná už nedokáže odolávat dopravě, velkoplošnému zemědělství, intenzivní turistice...pokud ještě budeme zavírat oči nad škodnou, tak není co řešit. Podotýkám, nejde o hony, ale o zachování zbytků drobné zvěře v revíru. Nejsme v situaci, kdy si můžeme dovolit zavírat oči nad mladými liškami.
Lovu zdar! Kdysi se říkalo, že únosný stav je 1 liška na 500ha.Musíte si stanovit priority, co chcete v honitbě mít. Lišku je třeba lovit všemi způsoby po celý rok, zvlášť v dnešní situaci. Drobná už nedokáže odolávat dopravě, velkoplošnému zemědělství, intenzivní turistice...pokud ještě budeme zavírat oči nad škodnou, tak není co řešit. Podotýkám, nejde o hony, ale o zachování zbytků drobné zvěře v revíru. Nejsme v situaci, kdy si můžeme dovolit zavírat oči nad mladými liškami.
20.5.2015 11:42 vložil M.V.
souhlasím s panem Vápeníkem..
souhlasím s panem Vápeníkem..
20.5.2015 07:56 vložil Martin OPLT
Pane Vápeníku,k Vašemu názoru je škoda jakéhokoliv komentáře...Ještě, že máte Vy těch procesorů dostatek!!
Pane Vápeníku,k Vašemu názoru je škoda jakéhokoliv komentáře...Ještě, že máte Vy těch procesorů dostatek!!
20.5.2015 07:44 vložil Lukáš Vápeník
PS: Neobhajuji lišky, ale podněcuji k zamyšlení, jak se na nás myslivce dívá veřejnost. To jen proty, co mají jeden procesor :-)))
PS: Neobhajuji lišky, ale podněcuji k zamyšlení, jak se na nás myslivce dívá veřejnost. To jen proty, co mají jeden procesor :-)))
20.5.2015 07:35 vložil Lukáš Vápeník
Účelová fotka. I liška se musí něčím živit.....Jsem zvědav, kdy už sem konečně někdy-někdo dá fotku ulovené bachyně s pruhovanými selátky, případně nějakým uloveným řidičem motorového vouzidla.....Protože divoká prasata usmrtí mnohem více "drobné" zvěře, než si pořád chceme připustit, dtto motorová vozidla. Již se těším na ty peprné až vulgární komentáře, jak je na těchto stránkách zvykem. PS: Dane- a je dobojováno (řez do masa)!!! :-)))
Účelová fotka. I liška se musí něčím živit.....Jsem zvědav, kdy už sem konečně někdy-někdo dá fotku ulovené bachyně s pruhovanými selátky, případně nějakým uloveným řidičem motorového vouzidla.....Protože divoká prasata usmrtí mnohem více "drobné" zvěře, než si pořád chceme připustit, dtto motorová vozidla. Již se těším na ty peprné až vulgární komentáře, jak je na těchto stránkách zvykem. PS: Dane- a je dobojováno (řez do masa)!!! :-)))
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.