Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17232)
- úlovky (svět) (2159)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42968)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39058) (3 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13505)
- zbraně (2567)
- lidé (4653)
- fotopast (15482)
- myslivecké umění (4823)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7006)
- ptactvo v přírodě (19993)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15512)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24440)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Kanec zo spoločnej
vloženo: 9.2.2014 17:02
autor: mirojevo
úlovky (svět)
Můj letošní
vloženo: 18.1.2018 12:03
autor: Daniel Donaťák
trofeje
Kamarádův srnec
vloženo: 9.7.2019 06:18
autor: Josef Vršan
zvěř v přírodě
Obnova
vloženo: 11.2.2015 08:39
autor: Děda z lesa
zbraně
K jubileu
vloženo: 10.4.2014 22:35
autor: Karel Obrtál
fotopast
rys
vloženo: 6.2.2019 15:51
autor: Lubomír Černý
myslivecké umění
Pod lonsku urodu srncu
vloženo: 29.1.2018 07:12
autor: martin pavka
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
sikac
tak toto byl ctyr lety sikac ktery do vykupu vazil 70kg-urcite by z neho vyrostlo neco hodne velkeho strelen razi 7,62x54 cca 50m na krk-zustal v ohni ma fena se na nem teprve zaucovalavložil: miroslav petrak
vloženo: 6.3.2011 17:51
zobrazeno: 4615x
hodnocení: 27 hlasů
vloženo: 6.3.2011 17:51
zobrazeno: 4615x
hodnocení: 27 hlasů
Komentáře:
8.3.2011 15:14 vložil Miroslav Vychytil
pokud je ten sika střelen v okolí mariánských lázní tak mě osobně to utvrzuje v mém názoru, že se jedná o křížence siky a evropy, protože vím, že s křížením siky a evropy tam mají problém. z fotografie je to o dohadech, ale co jsem koukal na ostatní vaše siky tak je vidět, že další vaše tři úlovky jsou poměrně stejnavé a jak se říká klasika a když knim dám tohoto siku tak se absolutně vymiká, barvou, výsadami, oboustraně korunovej. po té když vezmu váhu a věk.
pokud je ten sika střelen v okolí mariánských lázní tak mě osobně to utvrzuje v mém názoru, že se jedná o křížence siky a evropy, protože vím, že s křížením siky a evropy tam mají problém. z fotografie je to o dohadech, ale co jsem koukal na ostatní vaše siky tak je vidět, že další vaše tři úlovky jsou poměrně stejnavé a jak se říká klasika a když knim dám tohoto siku tak se absolutně vymiká, barvou, výsadami, oboustraně korunovej. po té když vezmu váhu a věk.
8.3.2011 00:20 vložil Václav Pašek
Trošku z podobného soudku, na Manětínsku prý byl uloven sika s výškou 72 a 74cm. Setkali jste se někdo s takovouhle výškou? Doufám, že se objeví na přehlídce, abych ho mohl přehlédnout.
Trošku z podobného soudku, na Manětínsku prý byl uloven sika s výškou 72 a 74cm. Setkali jste se někdo s takovouhle výškou? Doufám, že se objeví na přehlídce, abych ho mohl přehlédnout.
7.3.2011 19:26 vložil miroslav petrak
dobry den lebku mam taky vyfotografovanou -kam vam ji mam poslat? protoze tady neco nekam posat neni jen tak
dobry den lebku mam taky vyfotografovanou -kam vam ji mam poslat? protoze tady neco nekam posat neni jen tak
7.3.2011 16:07 vložil Jiří Křivánek
Jsem rád, že se trochu rozproudila diskuse okolo této problematiky, která je, i přes svoji aktuálnost, stále opomíjena. Možná by nebylo od věci, aby ti z Vás, kteří máté typické nebo i sporné trofeje z hlediska křížení jelena lesního a siky, jste vložili jejich fotografii na tyto stránky. Myslím si, že bychom neměli zůstávat k tomuto problému lhostejní.
Jsem rád, že se trochu rozproudila diskuse okolo této problematiky, která je, i přes svoji aktuálnost, stále opomíjena. Možná by nebylo od věci, aby ti z Vás, kteří máté typické nebo i sporné trofeje z hlediska křížení jelena lesního a siky, jste vložili jejich fotografii na tyto stránky. Myslím si, že bychom neměli zůstávat k tomuto problému lhostejní.
7.3.2011 15:48 vložil Josef Karaman
LOVU ZDAR!dobrý jelen
LOVU ZDAR!dobrý jelen
7.3.2011 15:09 vložil Peťulka Schovancová
Zdravím, krásná "sika" (také bych se spíše přiklonila ke kříženci, ale raději to nechám na odbornících), ale mohu se zeptat, kde má nějakou poctu??? A hlavně levý bok...:-/ I přes to, že je to krásné zvíře krásné zvíře, bychom zde neměli zveřejňovat takové fotografie... Není to vůbec estetické a dále to znáte sami...Děkuji za pochopení...Jinak LOVU ZDAR!!! Krásná trofej...:)
Zdravím, krásná "sika" (také bych se spíše přiklonila ke kříženci, ale raději to nechám na odbornících), ale mohu se zeptat, kde má nějakou poctu??? A hlavně levý bok...:-/ I přes to, že je to krásné zvíře krásné zvíře, bychom zde neměli zveřejňovat takové fotografie... Není to vůbec estetické a dále to znáte sami...Děkuji za pochopení...Jinak LOVU ZDAR!!! Krásná trofej...:)
7.3.2011 14:16 vložil Jiří Křivánek
Nemůžete vložit foto vypreparované trofeje? Mohlo by to být velmi zajímavé.
Nemůžete vložit foto vypreparované trofeje? Mohlo by to být velmi zajímavé.
7.3.2011 14:14 vložil Jiří Křivánek
Pokud se jedná o Planou u Mariánských lázní, je to v oblasti blízko Konstantinových Lázní, a tak by mohlo jít o vyspělého jedince, který geneticky vyšel právě z čemínské populace, o níž jsen psal v předposledním komentáři. Během diskuse jsem zapomněl popřát - Lovu zdar!
Pokud se jedná o Planou u Mariánských lázní, je to v oblasti blízko Konstantinových Lázní, a tak by mohlo jít o vyspělého jedince, který geneticky vyšel právě z čemínské populace, o níž jsen psal v předposledním komentáři. Během diskuse jsem zapomněl popřát - Lovu zdar!
7.3.2011 08:33 vložil miroslav petrak
dobry den dekuji vsem za gratulace a za prispevky-jelen byl uloven cca 10km od plane u mar.lazni smer tepla se sikama se tady snazime hospodarit tak jak by se mnelo-ja vim ve ctyrech letech by mnel zit-ale.....
dobry den dekuji vsem za gratulace a za prispevky-jelen byl uloven cca 10km od plane u mar.lazni smer tepla se sikama se tady snazime hospodarit tak jak by se mnelo-ja vim ve ctyrech letech by mnel zit-ale.....
7.3.2011 07:16 vložil Honza Becher
1) myslím, že byl prudce jedlej 2) na zdi určitě neudělá ostudu Lovu Zdar!!!
1) myslím, že byl prudce jedlej 2) na zdi určitě neudělá ostudu Lovu Zdar!!!
6.3.2011 23:35 vložil Jiří Křivánek
Zdravím Vás Roberte! Je třeba si uvědomit, že populace siků na našem území nejsou zcela určitě čisté jak z hlediska dybowáků, tak i jelenů lesních. Souhlasím, že nadpočetné výsady jsou abnormální - vždyť i hodnotitelská metoda jejich naměřené hodnoty odečítá. Otázkou ale zůstává, čím je to způsobeno. Čas od času se vyskytne v každé populaci nějaký výjimečný jedinec, ať už rozměrově, nebo z hlediska kvality. Může to být i nadprůměrnými potravními možnostmi - viz např. Vogtovi jeleni na Sněžníku, no a samozřejmě nelze vyloučit i genetické záležitosti. Zarážející je tak vysoká hmotnost na čtyřletého jelena, to mi nejde přes rozum. Zdá se mi starší, ale podle fotky a váhy nebudu rozporovat tvrzení hodnotitelské komise. Ta by to měla vědět nejlépe. Také stále nevíme, odkud sika pochází. Předpokládám, že když je M. Petrák z Plané, tek je uloven někde severovýchodně od Plzně. Ale skutečnost může být jiná. Snad nám to osvětlí.
Zdravím Vás Roberte! Je třeba si uvědomit, že populace siků na našem území nejsou zcela určitě čisté jak z hlediska dybowáků, tak i jelenů lesních. Souhlasím, že nadpočetné výsady jsou abnormální - vždyť i hodnotitelská metoda jejich naměřené hodnoty odečítá. Otázkou ale zůstává, čím je to způsobeno. Čas od času se vyskytne v každé populaci nějaký výjimečný jedinec, ať už rozměrově, nebo z hlediska kvality. Může to být i nadprůměrnými potravními možnostmi - viz např. Vogtovi jeleni na Sněžníku, no a samozřejmě nelze vyloučit i genetické záležitosti. Zarážející je tak vysoká hmotnost na čtyřletého jelena, to mi nejde přes rozum. Zdá se mi starší, ale podle fotky a váhy nebudu rozporovat tvrzení hodnotitelské komise. Ta by to měla vědět nejlépe. Také stále nevíme, odkud sika pochází. Předpokládám, že když je M. Petrák z Plané, tek je uloven někde severovýchodně od Plzně. Ale skutečnost může být jiná. Snad nám to osvětlí.
6.3.2011 22:42 vložil R V
Milane, taky zdravím. Nevím, ale stále jsem přesvědčen o tom, že více výsad na sičím paroží je považováno za abnormalitu a jelikož Japonci, jakožto původci této zvěře, si hodně zakládají na geneticky čisté a neprokřížené populaci, tak si myslím, že ve věku 4 let s takovou váhou, tento jedinec musel tedy mít dáno do vínku něco víc. Je tedy fakt, že to může byt dáno i úživností honitby, ale ta váha je fakt moc, na čtyři roky.
Milane, taky zdravím. Nevím, ale stále jsem přesvědčen o tom, že více výsad na sičím paroží je považováno za abnormalitu a jelikož Japonci, jakožto původci této zvěře, si hodně zakládají na geneticky čisté a neprokřížené populaci, tak si myslím, že ve věku 4 let s takovou váhou, tento jedinec musel tedy mít dáno do vínku něco víc. Je tedy fakt, že to může byt dáno i úživností honitby, ale ta váha je fakt moc, na čtyři roky.
6.3.2011 22:29 vložil David Jirgala
Tak a jsem z toho jelen nebo sika..=))) No matka Příroda nám dává zabrat některými jejími potomky... Ale lovci Lovu Zdar
Tak a jsem z toho jelen nebo sika..=))) No matka Příroda nám dává zabrat některými jejími potomky... Ale lovci Lovu Zdar
6.3.2011 22:16 vložil Jiří Křivánek
Vážení, asi bych nebyl v tvrzení, že jde o křížence tak jednoznačný a nespekuloval bych. K tomu, co je na fotografii, bych se vyjádřil následovně. Pokud se opravdu jedná o čtyřletého jelena, je opravdu výjimečný. Fenotypově je to sika, i hlava je z mého pohledu normální. Patrně ani kraniometrické údaje nebyly v rozporu, takže byl uznán jako sika. V populaci siky v Západočeském kraji se vyskytují dvě, více či méně odlišné linie. A to původní čemínská, která se rozšířila do oblasti při severním okraji Plzně a do oblasti Konstantinových Lázní. Druhá je manětínská, odkud siky expandovaly na Plasy, Teplou a Žluticko. Právě u té čemínské byl již v minulosti prokázán vyšší výskyt jelenů sika s podstatně silnějšími lodyhami, tmavými, perlenými a s menší rozlohou. Dále zde byli zaznamenáni častěji desateráci a dokonce i čtrnácterák. Jelikož není znám přesný původ zvěře, a to ani té, kterou dodávala Hagenbeckova společnost do střední Evropy, je docela možné, že tyto výše uvedené vlastnosti jsou projevem křížení s jelenem Dybowského. Oboustranné koruny mohou být zase jen výjimky, potvrzující pravidlo. Občas se členitější paroží vysloveně "sičího typu" objevuje i jinde (Doupovské hory) a zpravidla vždy jde tento "udělaný typ" paroží, mnohdy i s delšími opěráky. Neřekl bych, tento sika má vysloveně jelenovitý typ paroží. Faktem zůstává, že variabilita parožení je při křížení asi velká a projevuje se různě. Řekl bych ale, že se v parožení při křížení projevuje spíše sika, a to hlavně v první dceřinné generaci. Sikové, kteří mohou být ovlivněni v parožení jelenem lesním, mívají většinou očník nasazený v tupém úhlu k očníku a také bývá výrazně delší - jelenovitý. U siky na obrázku se nasazením ani délkou nevymyká. U siky je naopak křížením ovlivňována zřejmě nejvíce hmotnost. Faktem zůstává, že se průměrná hmotnost sik zvyšuje. Na Doupově již nejsou výjimkou sikové s hmotností 70-90 kg, kteří nemají nejmenší známky křížení a exteriérově jsou typičtí sikové. Záleží zřejmě, jaká je dominance příslušných genů, nutných pro vznik určitého znaku. Jedinou jistotu by nám dala některá z molekulárně genetických metod, např. metoda PCR-RFLP, která spočívá v porovnávání určitých úseků (genů) v mitochondriální DNA jedince daného druhu. Pokud neznáme bližší podrobnosti, je otázka hybrida velmi spekulativní. Přikláním se spíše k názoru, že zde byl předčasně uloven výjimečný jedinec daného druhu. Možná by nám lovec mohl sdělit, v které oblasti byl sika střelen a vložit pro lepší posouzení foto vypreparované trofeje, pokud nebyla dělána s krkem.
Vážení, asi bych nebyl v tvrzení, že jde o křížence tak jednoznačný a nespekuloval bych. K tomu, co je na fotografii, bych se vyjádřil následovně. Pokud se opravdu jedná o čtyřletého jelena, je opravdu výjimečný. Fenotypově je to sika, i hlava je z mého pohledu normální. Patrně ani kraniometrické údaje nebyly v rozporu, takže byl uznán jako sika. V populaci siky v Západočeském kraji se vyskytují dvě, více či méně odlišné linie. A to původní čemínská, která se rozšířila do oblasti při severním okraji Plzně a do oblasti Konstantinových Lázní. Druhá je manětínská, odkud siky expandovaly na Plasy, Teplou a Žluticko. Právě u té čemínské byl již v minulosti prokázán vyšší výskyt jelenů sika s podstatně silnějšími lodyhami, tmavými, perlenými a s menší rozlohou. Dále zde byli zaznamenáni častěji desateráci a dokonce i čtrnácterák. Jelikož není znám přesný původ zvěře, a to ani té, kterou dodávala Hagenbeckova společnost do střední Evropy, je docela možné, že tyto výše uvedené vlastnosti jsou projevem křížení s jelenem Dybowského. Oboustranné koruny mohou být zase jen výjimky, potvrzující pravidlo. Občas se členitější paroží vysloveně "sičího typu" objevuje i jinde (Doupovské hory) a zpravidla vždy jde tento "udělaný typ" paroží, mnohdy i s delšími opěráky. Neřekl bych, tento sika má vysloveně jelenovitý typ paroží. Faktem zůstává, že variabilita parožení je při křížení asi velká a projevuje se různě. Řekl bych ale, že se v parožení při křížení projevuje spíše sika, a to hlavně v první dceřinné generaci. Sikové, kteří mohou být ovlivněni v parožení jelenem lesním, mívají většinou očník nasazený v tupém úhlu k očníku a také bývá výrazně delší - jelenovitý. U siky na obrázku se nasazením ani délkou nevymyká. U siky je naopak křížením ovlivňována zřejmě nejvíce hmotnost. Faktem zůstává, že se průměrná hmotnost sik zvyšuje. Na Doupově již nejsou výjimkou sikové s hmotností 70-90 kg, kteří nemají nejmenší známky křížení a exteriérově jsou typičtí sikové. Záleží zřejmě, jaká je dominance příslušných genů, nutných pro vznik určitého znaku. Jedinou jistotu by nám dala některá z molekulárně genetických metod, např. metoda PCR-RFLP, která spočívá v porovnávání určitých úseků (genů) v mitochondriální DNA jedince daného druhu. Pokud neznáme bližší podrobnosti, je otázka hybrida velmi spekulativní. Přikláním se spíše k názoru, že zde byl předčasně uloven výjimečný jedinec daného druhu. Možná by nám lovec mohl sdělit, v které oblasti byl sika střelen a vložit pro lepší posouzení foto vypreparované trofeje, pokud nebyla dělána s krkem.
6.3.2011 22:05 vložil Václav Pašek
Lovu zdar! To nevím co by nasadil další rok... Neskutečná síla paroží, opěráky zvláštní na siku a ta výkupní váha 70kg se mi zdá dost!
Lovu zdar! To nevím co by nasadil další rok... Neskutečná síla paroží, opěráky zvláštní na siku a ta výkupní váha 70kg se mi zdá dost!
6.3.2011 21:26 vložil Tomáš Volf
Dobrý den, podle velikosti těla a tvaru paroží by jsem se také přikláněl k možnosti, že se může jednat o křížence, ale byla by to pouze spekulace. Doporučoval by jsem se poradit se s Prof. Ing. Luďkem Bartošem, DrSc. Je to podle mého názoru náš největší odborník na problematiku hybridizace mezi těmito druhy. Působí v VÚLHM Úhříněves.
Dobrý den, podle velikosti těla a tvaru paroží by jsem se také přikláněl k možnosti, že se může jednat o křížence, ale byla by to pouze spekulace. Doporučoval by jsem se poradit se s Prof. Ing. Luďkem Bartošem, DrSc. Je to podle mého názoru náš největší odborník na problematiku hybridizace mezi těmito druhy. Působí v VÚLHM Úhříněves.
6.3.2011 19:49 vložil Agent
Ano, proklanim se taky ke krizenci. I ta hmotnost je o dost vetsi.
Ano, proklanim se taky ke krizenci. I ta hmotnost je o dost vetsi.
6.3.2011 19:41 vložil Milan Lukeš
Přiklonil bych se k názoru Roberta a Mirka,opěráky má jako evropák a i hlava prodloužená jako u evropáka a ne krátká jako u siky a i větrník je na siku dost mohutnej...ale je to jen můj názor...v jaké honitbě byl jelen ulovenej?Jinak pozdravuju Roberta..
Přiklonil bych se k názoru Roberta a Mirka,opěráky má jako evropák a i hlava prodloužená jako u evropáka a ne krátká jako u siky a i větrník je na siku dost mohutnej...ale je to jen můj názor...v jaké honitbě byl jelen ulovenej?Jinak pozdravuju Roberta..
6.3.2011 19:17 vložil Potenec Ondřej
Na čtyři roky hodně dobrej sikáč Lovu zdar
Na čtyři roky hodně dobrej sikáč Lovu zdar
6.3.2011 18:53 vložil Vošicky Josef
Blahopřeji hodně dobrá trofej LOVU ZDAR!
Blahopřeji hodně dobrá trofej LOVU ZDAR!
6.3.2011 18:46 vložil miroslav petrak
byl strelen viz datum na fotografii v 7 30 a je to opravdu sikac posuzovalo to vice odborniku i na vystave v lyse na okresni dostal zlato ale v lyse mu ho za nepravidelnost vzali u siky kdyz neni osmak tak je to spatne
byl strelen viz datum na fotografii v 7 30 a je to opravdu sikac posuzovalo to vice odborniku i na vystave v lyse na okresni dostal zlato ale v lyse mu ho za nepravidelnost vzali u siky kdyz neni osmak tak je to spatne
6.3.2011 18:37 vložil Miroslav Vychytil
stím věkem si jistý nejsem a takhle z fotografie to neznat jentak nejde. ale stím jestli je ten sika čístý bych se přiklonil ke kříženci s evropou. ta síla paroží, ty výsady a ještě k tomu jestli se nepletu oboustraně korunovej desaterák u siky neni normální. můžu se zeptat kde byl sika střelen???
stím věkem si jistý nejsem a takhle z fotografie to neznat jentak nejde. ale stím jestli je ten sika čístý bych se přiklonil ke kříženci s evropou. ta síla paroží, ty výsady a ještě k tomu jestli se nepletu oboustraně korunovej desaterák u siky neni normální. můžu se zeptat kde byl sika střelen???
6.3.2011 18:35 vložil R V
No upřímně to asi je šmrnclí, myslím. Odborná literatura udává, že korunová forma paroží u siky neexistuje, ale příroda je příroda. Více koukám na tvar těch opěráků!!! Ty si myslím, že to i dokazujou. Pouze můj názor.
No upřímně to asi je šmrnclí, myslím. Odborná literatura udává, že korunová forma paroží u siky neexistuje, ale příroda je příroda. Více koukám na tvar těch opěráků!!! Ty si myslím, že to i dokazujou. Pouze můj názor.
6.3.2011 18:20 vložil miroslav petrak
ne je to opravdu sikac a na vystave ho ohodnotili na ctyri roky
ne je to opravdu sikac a na vystave ho ohodnotili na ctyri roky
6.3.2011 18:16 vložil miroslav petrak
ne je to opravdu sikac a na vystave ho ohodnotili na ctyri roky
ne je to opravdu sikac a na vystave ho ohodnotili na ctyri roky
6.3.2011 18:14 vložil petr vesely
LOVU ZDAR! Není to kříženec s evropákem? Nic bych za to nedal. Ozvěte se odborníci!
LOVU ZDAR! Není to kříženec s evropákem? Nic bych za to nedal. Ozvěte se odborníci!
6.3.2011 18:12 vložil R V
Spíš pětiletý na čtvrté hlavě, nebylo to takhle???
Spíš pětiletý na čtvrté hlavě, nebylo to takhle???
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.