Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17215)
- úlovky (svět) (2158)
- trofeje (4696)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42963) (2 dnes)
- zvěř v zajetí (3712)
- příroda (39018) (5 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13498)
- zbraně (2567) (1 dnes)
- lidé (4648)
- fotopast (15463)
- myslivecké umění (4816) (1 dnes)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7000)
- ptactvo v přírodě (19981)
- hmyz v přírodě (7014)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15511) (2 dnes)
- myslivecké stavby (3924)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24426)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Můj první Srnec
vloženo: 18.7.2018 00:39
autor: Oldřich Eidelpes
úlovky (svět)
Rakousko Mörzelspitze
vloženo: 24.10.2015 09:14
autor: Hofmeister Jan
trofeje
Srnec k padesátce...
vloženo: 28.6.2014 00:23
autor: František Mlčoch
zvěř v přírodě
V krmelcích si libují
vloženo: 12.2.2020 09:15
autor: Děda z lesa
zbraně
Mistrovské dílo z Brna
vloženo: 5.3.2014 00:22
autor: Andrej Mrlian
fotopast
...
vloženo: 30.5.2014 13:12
autor: Bohumil Koláček
myslivecké umění
Jestřáb na sametu
vloženo: 16.2.2017 14:42
autor: Jiří Netík
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Srneček
váha: 9 kgvěk: 1 let
Myslel jsem ,že se tu roztrhne pytel fotek s ulovenými srnci 1. věkové třídy a zatím jich moc není. A přitom je nejlepší doba k jejich lovu. Paseky ještě nezarostlé, do říje je ještě daleko a tak je větší šance jejich lovu. K obeznání takového srnečka je ideální čas. Možná mnozí mají vyhlédnuté trofejové srnce a tak čekají, ale pro mě je i tento srnec srncem a někdy i když je mladý a nezkušený je těžké ho ulovit. Někdy samozřejmě taky ne a to je věc vrtkavá. Takže posílám tento příspěvek.
Kazatelnu na Burkvíze jsem navštívil snad jednou a tak se vydávám na ni. Během pozorování se neděje nic zvláštního, až nakonec před soumrakem mi vybíhají dva kusy srnčího. Po zhlédnutí pozoruji srnu a srnečka knoflíka. Na střelbu to nevypadá vzhledem k orientaci kazatelny na levé straně směrem k chalupářské osadě. A přesně tam se oba kusy drží až do tmy . Odcházím po setmění s tím , že vím kam se vrátit.
Za tři dny vyrážím a to taky z toho důvodu , že jsem si pořídil tolik “zatracovaný“ bergstutz a jedna z ráží je 5,6x50Magnum . Taky ji chci vyzkoušet v praxi. Zbraň je nádherná s rytými bočními zámky Holland a na střelnici střílela velmi dobře.
Sedím asi hodinku , když spatřím (opět z leva ) dva kusy. Slušný šesterák žene druhý kus, což bude určitě zmiňovaný srneček. Šesterákovi se blýskají výsady v zapajícím slunci a zahání jej zpět do lesa . Teď je otázka zda se odholá ještě vyjít ven z bezpečí lesa , na louku. Ani s tím moc nepočítám a tak pozoruji okolí, co se zde ještě bude dít a jaká zvěř se tu ještě objeví. Z trávy se vyloupl zajíc a hoduje na zelené travičce. Vždy mi bleskne hlavou věta jednoho známého , kterou jsem tu již použil , ale nedá se na ni zapomenout. „ Vždy, keď vidím zajaca, hovno střelím“ . Už to dávno není pravda, ale budu si ji pamatovat, co budu chodit do lesa. Tenkrát jsme se tomu hodně zasmáli.
Je už krátce po osmé a kromě jedné srny , která přichází až pod kazatelnu, je klid. Náhle vidím kus srnčího přímo před sebou a to na louce ve tvaru písmene U , zařezávající se částečně do lesa a částečně do remízku.. Ani jsem nezaregistroval kdy vyšel z lesa , ale stojí při jeho okraji a jistí. Potom popochází a začíná se pastvit. Je to asi sedmdesát metrů a krátká prohlídka mění dalekohled za kulovnici. Musím opatrně , neboť mám návyky na manlicherky s německým napínáčkem a tahle má francouzké napínačky na obou spouštích . Zadní je právě 5,6. Natáhnu jej a pomalu vsunu prst mezi spouště s tím ,že mám už křížek na komoře. Rána vychází téměř stejně se zamířením a to mě překvapilo. Musím myslet pro příště na to, že je dost jemný a nebo ho přitvrdím. Nicméně se srneček láme a zůstává v ohni. Začínám pomalu balit a jsem zvědav na účinek střely.
Po příchodu vzdávám poctu ulovenému srnečkovi a prohlížím si ránu. Sedí těsně za plecí a na nástřelu je velký stříkanec barvy. Po vyvržení je průstřel v oblasti plic bez nějaké větší devastace.
Děkuji Sv . Hubertovi za přízeň a jdu si pro auto k odvozu.
Pro informaci jsem střílel tedy ráží 5.6x50Magnum a střelivo RWS Kegelspitz 4,1g.
vložil: Jiří Fof
vloženo: 15.5.2023 12:34
zobrazeno: 9737x
hodnocení: 10 hlasů
vloženo: 15.5.2023 12:34
zobrazeno: 9737x
hodnocení: 10 hlasů
Komentáře:
16.5.2023 08:46 vložil Petr Hruška
Jinak chlapi nepoužívejte na těchto stránkách po vloženém komentáři šipku zpět, pak se příspěvek násobí. Je potřeba po komentáři přejít (kliknout) na rubriku (fotografie)
Jinak chlapi nepoužívejte na těchto stránkách po vloženém komentáři šipku zpět, pak se příspěvek násobí. Je potřeba po komentáři přejít (kliknout) na rubriku (fotografie)
16.5.2023 08:42 vložil Petr Hruška
Lovu zdar přeji!
Lovu zdar přeji!
16.5.2023 08:19 vložil Milan Jirmann
Pane Malý, Vy jste asi nepochopil můj příspěvek. Já nemám nic proti lovu těchto srnců. Mně se jenom nelíbí lov nepřebarvených a nevytlučených srnců. Nikde také není psané, že když silnou srnu "obskočí" slabý srnec nebo naopak, což se může stát, tak z tohoto spojení budou silná srnčata. Těch faktorů tam je hodně. LOVU ZDAR!!!
Pane Malý, Vy jste asi nepochopil můj příspěvek. Já nemám nic proti lovu těchto srnců. Mně se jenom nelíbí lov nepřebarvených a nevytlučených srnců. Nikde také není psané, že když silnou srnu "obskočí" slabý srnec nebo naopak, což se může stát, tak z tohoto spojení budou silná srnčata. Těch faktorů tam je hodně. LOVU ZDAR!!!
16.5.2023 06:30 vložil Josef Vršan
Lovu zdar
Lovu zdar
16.5.2023 00:25 vložil Zdeněk Urban
Omlouvám se, ale můj příspěvek mi tam nějak skočil 3x...
Omlouvám se, ale můj příspěvek mi tam nějak skočil 3x...
16.5.2023 00:24 vložil Zdeněk Urban
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
16.5.2023 00:24 vložil Zdeněk Urban
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
16.5.2023 00:24 vložil Zdeněk Urban
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
Já souhlasím s Milanem J. Taky se mi příčí lov srnců na přechodu ze zimní do letní srsti, prostě se mi to nelíbí. Sám dodržuju termín lovu srnců postaru od 16.5. Staří myslivci říkali, že srnec se má lovit nejdřív, až rozkvete šípek... Něco na tom určitě je, minimálně to, že kus je přebarvený a paroží je dobarvené, jak se to líbí mně. Ale každý máme jiné návyky a vkus. Jak píše Milan, chovatelské přehlídky nám dokazují, že paličkáči byli, jsou a budou. Otázka druhá je, co by to přineslo, kdybychom je nelovili a tyto srnci lovili nejdřív ve druhé věkové třídě. Spíš si myslím, že z chovatelského hlediska je u srnců první věkové třídy potřeba posuzovat především tělesné proporce a sílu ve zvěřině víc, než co má na hlavě. Ale Jirka Malý má taky pravdu, že lov holé zvěře se hodně podceňuje a holá se šetří, ať je jakákoliv. Logické je, že silná srna dá silné potomky. Všechno má něco do sebe a je potřeba v tom najít rovnováhu, která bude asi v každé honitbě jiná.
15.5.2023 23:20 vložil Drahoš Hikl
Lovu zdar.Dík za popis lovu.
Lovu zdar.Dík za popis lovu.
15.5.2023 23:20 vložil Milan Švanda
Lovu zdar.....
Lovu zdar.....
15.5.2023 22:22 vložil Jiri Horvath
Lovu Zdar!!!Jen tak dál příteli!!
Lovu Zdar!!!Jen tak dál příteli!!
15.5.2023 22:04 vložil Jiří Malý
Chlapi budu tady za černou ovci ale pane Milane Jirmane a další důsledek dlouholetého Ne lovu HOLÉ zvěře a nikdo mi to nevymluví. Myslivost provozuji poctivě kdo mě zná 32 let a pár těch paldů ulovených mám a holé průběrné moc sáhněme si do svědomí.
Chlapi budu tady za černou ovci ale pane Milane Jirmane a další důsledek dlouholetého Ne lovu HOLÉ zvěře a nikdo mi to nevymluví. Myslivost provozuji poctivě kdo mě zná 32 let a pár těch paldů ulovených mám a holé průběrné moc sáhněme si do svědomí.
15.5.2023 20:48 vložil Pavel Haša ml.
Lovu Zdar. Bergstutz je můj sen a 5,6x50R Mag. je vynikající!!! Blahopřeji ke zbrani a k úlovku ještě jednou lovu zdar
Lovu Zdar. Bergstutz je můj sen a 5,6x50R Mag. je vynikající!!! Blahopřeji ke zbrani a k úlovku ještě jednou lovu zdar
15.5.2023 20:09 vložil Milan Jirmann
Chlapi, můj táta dělal myslivost 50 let, já ji dělám 37 let. Neustále se mluví o správném průběrném lovu srnců I. věkové třídy, jak se snažíme a když člověk navštíví chovatelské přehlídky, tak to je pořád stejné. Podle mého se ničeho nedosáhlo. Já osobně nejsem zastáncem lovu nevytlučených a nepřebarvených srnců. Lov srnců se o 14 dní prodloužil a tak logicky tihle srnci nemůžou být přebarvení. Vytloukají někdy po polovině června. To je už po prvních sečích, tráva je nízká a tak dají se dobře obeznat a ulovit. Vytlučená trofej takového ročka na stěně, pak vypadá úplně jinak než "chlupatice" nebo holé bílé kosti. LOVU ZDAR!!!
Chlapi, můj táta dělal myslivost 50 let, já ji dělám 37 let. Neustále se mluví o správném průběrném lovu srnců I. věkové třídy, jak se snažíme a když člověk navštíví chovatelské přehlídky, tak to je pořád stejné. Podle mého se ničeho nedosáhlo. Já osobně nejsem zastáncem lovu nevytlučených a nepřebarvených srnců. Lov srnců se o 14 dní prodloužil a tak logicky tihle srnci nemůžou být přebarvení. Vytloukají někdy po polovině června. To je už po prvních sečích, tráva je nízká a tak dají se dobře obeznat a ulovit. Vytlučená trofej takového ročka na stěně, pak vypadá úplně jinak než "chlupatice" nebo holé bílé kosti. LOVU ZDAR!!!
15.5.2023 19:36 vložil Jiří Cikryt
Proč tam můj příspěvek skočil dvakrát opravdu netuším. Ještě k té ráži 5,6x50 R Mag. - lovím s ní také už několik let a spokojenost. J.
Proč tam můj příspěvek skočil dvakrát opravdu netuším. Ještě k té ráži 5,6x50 R Mag. - lovím s ní také už několik let a spokojenost. J.
15.5.2023 19:09 vložil Jiří Cikryt
Lovu Zdar! Jak píše pan Fof, teď jsou vidět. Až se všechno zvedne a starší srnci je zaženou do krytin, neuvidíme je a neulovíme. Snad až po říji, kdy starší srnci budou zalezlí odpočívat. Byl bych opatrný snad jen v případě parůžků v lýčí na hranici chovnosti, tam se ještě může něco změnit. Takový kus by ale měl i jinak vypadat. To, že tu nejsou fotky, je díky některým rejpalům logické.
Lovu Zdar! Jak píše pan Fof, teď jsou vidět. Až se všechno zvedne a starší srnci je zaženou do krytin, neuvidíme je a neulovíme. Snad až po říji, kdy starší srnci budou zalezlí odpočívat. Byl bych opatrný snad jen v případě parůžků v lýčí na hranici chovnosti, tam se ještě může něco změnit. Takový kus by ale měl i jinak vypadat. To, že tu nejsou fotky, je díky některým rejpalům logické.
15.5.2023 19:09 vložil Zbyněk Oliva
Lovu zdar!
Lovu zdar!
15.5.2023 19:09 vložil Jiří Cikryt
Lovu Zdar! Jak píše pan Fof, teď jsou vidět. Až se všechno zvedne a starší srnci je zaženou do krytin, neuvidíme je a neulovíme. Snad až po říji, kdy starší srnci budou zalezlí odpočívat. Byl bych opatrný snad jen v případě parůžků v lýčí na hranici chovnosti, tam se ještě může něco změnit. Takový kus by ale měl i jinak vypadat. To, že tu nejsou fotky, je díky některým rejpalům logické.
Lovu Zdar! Jak píše pan Fof, teď jsou vidět. Až se všechno zvedne a starší srnci je zaženou do krytin, neuvidíme je a neulovíme. Snad až po říji, kdy starší srnci budou zalezlí odpočívat. Byl bych opatrný snad jen v případě parůžků v lýčí na hranici chovnosti, tam se ještě může něco změnit. Takový kus by ale měl i jinak vypadat. To, že tu nejsou fotky, je díky některým rejpalům logické.
15.5.2023 17:10 vložil Klein Karel
Vzhled srnčete hrůza a děs, taky jste mohl počkat až přelíná!"
Vzhled srnčete hrůza a děs, taky jste mohl počkat až přelíná!"
15.5.2023 16:06 vložil Milan Jirmann
LOVU ZDAR!!! Pane Dvořáku, tak přispějte nějakou tou fotkou nebo jinak, aby to nestálo za starou bačkoru.
LOVU ZDAR!!! Pane Dvořáku, tak přispějte nějakou tou fotkou nebo jinak, aby to nestálo za starou bačkoru.
15.5.2023 13:13 vložil Zbyněk Dvořák
Hemžit se to fotkami nebude, pač už tento web stojí za starou bačkoru....
Hemžit se to fotkami nebude, pač už tento web stojí za starou bačkoru....
15.5.2023 12:38 vložil František Mlčoch
Lovu Zdar
Lovu Zdar
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.