Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17214) (2 dnes)
- úlovky (svět) (2158)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42956) (6 dnes)
- zvěř v zajetí (3712)
- příroda (38998) (6 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13495)
- zbraně (2566)
- lidé (4647)
- fotopast (15456) (3 dnes)
- myslivecké umění (4815)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7000)
- ptactvo v přírodě (19981)
- hmyz v přírodě (7014)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15509) (1 dnes)
- myslivecké stavby (3921)
- sokolnictví (512) (1 dnes)
- ostatní (24425) (1 dnes)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Lovu zdar
vloženo: 14.2.2019 09:47
autor: Michal / admin /
úlovky (svět)
Osmerák
vloženo: 21.2.2012 05:54
autor: Josef Vršan
trofeje
Srnec
vloženo: 18.7.2015 06:18
autor: Josef Vršan
zvěř v přírodě
...
vloženo: 8.1.2013 08:29
autor: Marek Drha
zbraně
Milenky mého mysliveckého dědu č.2
vloženo: 3.4.2013 21:27
autor: František Mlčoch
fotopast
Rys u strženého srnčete.
vloženo: 30.1.2019 22:44
autor: Lubomír Černý
myslivecké umění
Černý rytíř
vloženo: 15.1.2012 09:29
autor: Petr Chloupek
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Po dnešní úspěšné dohledávce
Na lišáka jsem střílel včera navečer u nor. Po brokové ráně ještě odběhl. Mezitím padla tma a dohledávku jsem nechal na druhý den. S pomocí mého MMO Bonyho jsme ho dohledali cca 200m od nory.vložil: Petr Knobloch
vloženo: 24.3.2011 20:01
zobrazeno: 3281x
hodnocení: 39 hlasů
vloženo: 24.3.2011 20:01
zobrazeno: 3281x
hodnocení: 39 hlasů
Komentáře:
27.3.2011 12:25 vložil jiří marek
Petře lovu zdar,teda ty bažanty vám závidím! Jde vidět,že si myslivec,který ví co dělá.Drobné zdar!
Petře lovu zdar,teda ty bažanty vám závidím! Jde vidět,že si myslivec,který ví co dělá.Drobné zdar!
25.3.2011 20:33 vložil Aleš Rycka
Lovu Zdar.Hlavní příčinou úbytku drobné zvěře je škodná a o tom jsem přesvědčen, ne jenom srstnaná, ale i pernatá!A těch lišek se nezastávám, viděli jste vykopané liščata a jejich spižírnu, kterou rodiče zásobují. Já vím,že je to příroda, ale dneska to jinač nejde.
Lovu Zdar.Hlavní příčinou úbytku drobné zvěře je škodná a o tom jsem přesvědčen, ne jenom srstnaná, ale i pernatá!A těch lišek se nezastávám, viděli jste vykopané liščata a jejich spižírnu, kterou rodiče zásobují. Já vím,že je to příroda, ale dneska to jinač nejde.
25.3.2011 19:00 vložil Petr Volš
DD: Danieli, myslíš to vážně, nebo rád diskutuješ "pro formu"? Ty sám máš za zimu přes 20 lišek - kdyby byla polovina "feny".Je to 10 maminek, které dnes také mohli mít liščata. To je blbost, viď? :-)
DD: Danieli, myslíš to vážně, nebo rád diskutuješ "pro formu"? Ty sám máš za zimu přes 20 lišek - kdyby byla polovina "feny".Je to 10 maminek, které dnes také mohli mít liščata. To je blbost, viď? :-)
25.3.2011 14:19 vložil Jiří Lengyel,starší
Domnívám se,že Pan Knobloch udělal naprosto profesionální tečku za touto debatou,snad jenom s mým dovětkem,že i ty lišky by se měly lovit eticky,to znamená myslivecky....
Domnívám se,že Pan Knobloch udělal naprosto profesionální tečku za touto debatou,snad jenom s mým dovětkem,že i ty lišky by se měly lovit eticky,to znamená myslivecky....
25.3.2011 07:30 vložil Petr Knobloch
Nikdo neřekl, že liška je příčinou. Ale v současné době je ,,škodná" spolu s černou v mnoha honitbách hlavním činitelem, který určuje stavy drobné. Např. za dob mého dědy se pořádaly i lesní hony na drobnou, a to s vysokými výřady. Situace v lesích se za těch 40 let nezměnila téměř vůbec, ba naopak, oproti situaci v polních honitbách (velkoplošné hosp., vymizení jakýchkoli krytů atd.) a je v lesích drobná? Není! Krytové podmínky se nezměnily, potravní nabídka např. pro zajíce také moc ne. Tak kde je jádro pudla? Dnes když jdu honitbou, kde lovil můj děda, je zázrak, když za celý den vidím 2 zajíce a to tam je divočáků poměrně minimum. Ta drobná je tam prostě ,,sežraná". Kdysi byl svátek ulovit lišku, jezevce ale i tu černou. Dneska jsou v lesích téměř všechny nory obsazeny vším možným a podle toho to vypadá. Naše polní honitba je obklopena komplexem lesů a lesních honiteb, kde ,,škodnou“ neloví a ta tam má ideální podmínky pro život. Potravní základnou se jí stává právě naše polní honitba s drobnou. Nejsem ortodoxní v názoru na přítomnost ,,škodné“ v přírodě. Ta tam prostě patří je nádherná a být tam musí. Je ale potřeba udělat nějaké rozumné mantinely a v těch se pohybovat.Ale jak bylo řečeno..Je to na sáhodlouhé debaty, které by asi stejně nikam nevedly. Co člověk, to názor a jiná zkušenost.
Nikdo neřekl, že liška je příčinou. Ale v současné době je ,,škodná" spolu s černou v mnoha honitbách hlavním činitelem, který určuje stavy drobné. Např. za dob mého dědy se pořádaly i lesní hony na drobnou, a to s vysokými výřady. Situace v lesích se za těch 40 let nezměnila téměř vůbec, ba naopak, oproti situaci v polních honitbách (velkoplošné hosp., vymizení jakýchkoli krytů atd.) a je v lesích drobná? Není! Krytové podmínky se nezměnily, potravní nabídka např. pro zajíce také moc ne. Tak kde je jádro pudla? Dnes když jdu honitbou, kde lovil můj děda, je zázrak, když za celý den vidím 2 zajíce a to tam je divočáků poměrně minimum. Ta drobná je tam prostě ,,sežraná". Kdysi byl svátek ulovit lišku, jezevce ale i tu černou. Dneska jsou v lesích téměř všechny nory obsazeny vším možným a podle toho to vypadá. Naše polní honitba je obklopena komplexem lesů a lesních honiteb, kde ,,škodnou“ neloví a ta tam má ideální podmínky pro život. Potravní základnou se jí stává právě naše polní honitba s drobnou. Nejsem ortodoxní v názoru na přítomnost ,,škodné“ v přírodě. Ta tam prostě patří je nádherná a být tam musí. Je ale potřeba udělat nějaké rozumné mantinely a v těch se pohybovat.Ale jak bylo řečeno..Je to na sáhodlouhé debaty, které by asi stejně nikam nevedly. Co člověk, to názor a jiná zkušenost.
25.3.2011 02:25 vložil jakub tůma
Lovu zdar.Liška není hlavní příčinou ale dokáže udělat nemalé škody má natom také svůj podíl ale ne jenom liška.Je to téma o kterém by se dalo debatovat do nekonečna.
Lovu zdar.Liška není hlavní příčinou ale dokáže udělat nemalé škody má natom také svůj podíl ale ne jenom liška.Je to téma o kterém by se dalo debatovat do nekonečna.
24.3.2011 23:21 vložil Vojtěch Krátký
Plně souhlasím s panem Donaťákem !!! Liška není hlavní příčinou nízkých stavů drobné.
Plně souhlasím s panem Donaťákem !!! Liška není hlavní příčinou nízkých stavů drobné.
24.3.2011 22:31 vložil David Jirgala
Lovu Zdar
Lovu Zdar
24.3.2011 22:28 vložil Robin Vytisk
gratuluji,lovu zdar
gratuluji,lovu zdar
24.3.2011 22:20 vložil Daniel Donaťák
Nikdo nepopírá ,že liška neuloví drobnou,ale hlavní příčina úbytku drobné je úplně někde jinde. Stačí se pořádně rozhlídnout kolem sebe.
Nikdo nepopírá ,že liška neuloví drobnou,ale hlavní příčina úbytku drobné je úplně někde jinde. Stačí se pořádně rozhlídnout kolem sebe.
24.3.2011 22:08 vložil František Mlčoch
Lovu Zdar,jen si vzpomente na fota v Myslivosti,kolik dokáže natahat stará liška mladým drobné zvěře....Nebo se podte nad noru a počítejte kolik toho nosí.....
Lovu Zdar,jen si vzpomente na fota v Myslivosti,kolik dokáže natahat stará liška mladým drobné zvěře....Nebo se podte nad noru a počítejte kolik toho nosí.....
24.3.2011 21:51 vložil Svatopluk Frode ml.
Lovu zdar kamaráde. Jinak se všim co je víše psáno souhlasím. Každý si musí sám sáhnout do vlastního svědomí co se týká odlovů lišek v tuto dobu.Jinak mohu Petře potvrdit tvojí zkušenost z honitby, podobný model funguje i u nás a to jsme svým způsobem i vstupní brána z Polska.V polních honitbách je lov lišky na jinačí úrovni než v lesních, to je všeobecně známé pravidlo. Navíc co bychom si nalhávali, dost myslivců(lovců) na lišku nevystřelí celý rok, a mají jen spoustu výmluv.
Lovu zdar kamaráde. Jinak se všim co je víše psáno souhlasím. Každý si musí sám sáhnout do vlastního svědomí co se týká odlovů lišek v tuto dobu.Jinak mohu Petře potvrdit tvojí zkušenost z honitby, podobný model funguje i u nás a to jsme svým způsobem i vstupní brána z Polska.V polních honitbách je lov lišky na jinačí úrovni než v lesních, to je všeobecně známé pravidlo. Navíc co bychom si nalhávali, dost myslivců(lovců) na lišku nevystřelí celý rok, a mají jen spoustu výmluv.
24.3.2011 21:47 vložil Roman Trojka
Dane, už i Božena Němcová psala, pokud je to k užitku, či k škodě tak to zabte, ale netrapte... Nemusí být ze všeho užitek... Myslel jsem, že odlovením lišky, nahrazuji toho většího predátora. Takže brzdi s tema hruškama:-) Jinak já každou neprašivou lišku použiji pro výcvik ohařů...
Dane, už i Božena Němcová psala, pokud je to k užitku, či k škodě tak to zabte, ale netrapte... Nemusí být ze všeho užitek... Myslel jsem, že odlovením lišky, nahrazuji toho většího predátora. Takže brzdi s tema hruškama:-) Jinak já každou neprašivou lišku použiji pro výcvik ohařů...
24.3.2011 21:44 vložil Daniel Donaťák
Oprava "zaječku" To psaní na mobilu mě už s..e,ale nemám jinou možnost.
Oprava "zaječku" To psaní na mobilu mě už s..e,ale nemám jinou možnost.
24.3.2011 21:41 vložil Daniel Donaťák
Romane,ale trochu jsi pomíchal hrušky s jabkama. Liška uloví dejme tomu zámečku,ale z důvodu obstarání potravy,kdežto mi ji ulovíme proto,aby jsme ji hodili na hnůj. A to je sakra velký rozdíl.
Romane,ale trochu jsi pomíchal hrušky s jabkama. Liška uloví dejme tomu zámečku,ale z důvodu obstarání potravy,kdežto mi ji ulovíme proto,aby jsme ji hodili na hnůj. A to je sakra velký rozdíl.
24.3.2011 21:39 vložil Petr Knobloch
Samozřejmě, že prapůvod úbytku drobné je úplně jinde. S tím ale už nic moc nenaděláme, krom pokusů o vylepšování prostředí. My například podmínky v honitbě máme dobré (krytové, potravní), přes to se mám daří držet početnější populace drobné z 90% jen díky lovu predátorů (a divočáků). V každé lokalitě je situace rozdílná, někde nemají černou a daří se jim držet drobnou.V čistě polních honitbách(vzdálených od lesních komplexů) zase neškodí jestřáb a výr.. Příkladů je hodně, ale konkrétně v naší honitbě funguje tento model.
Samozřejmě, že prapůvod úbytku drobné je úplně jinde. S tím ale už nic moc nenaděláme, krom pokusů o vylepšování prostředí. My například podmínky v honitbě máme dobré (krytové, potravní), přes to se mám daří držet početnější populace drobné z 90% jen díky lovu predátorů (a divočáků). V každé lokalitě je situace rozdílná, někde nemají černou a daří se jim držet drobnou.V čistě polních honitbách(vzdálených od lesních komplexů) zase neškodí jestřáb a výr.. Příkladů je hodně, ale konkrétně v naší honitbě funguje tento model.
24.3.2011 21:31 vložil Roman Trojka
Lov lišky v tomto období, to je na dlouhou debatu:-) Osobně v době vyvádění liščat lovím pouze norováním mladé a pokud je u nich stará, tak samozřejmě taky... Lov u nory je taky jeden ze způsobů, odlovím fenu a pak pomocí psa liščata. Z lidského pohledu je odlovení matky od mláďat, která jsou na ní životně závislá né zrovna chvályhodný čin... Ale z pohledu přírody to není nic neobvyklého. Liška taky uloví bažantí slípku, nebo kojící zaječku atd. Dá se předpokládat, že i samotná liška v oblastech kde je výskyt větších pradátoru se sama stane snadnější kořisti, jelikož vykazuje větší aktivitu v důsledku obstarávání potravy pro potomstvo... To jsou zákony přírody. Takže je na každém z nás jak se k tomu postaví. Svědomí mi nedovolí střelit nyní lišku a vědět, že někde hlady hynou její mláďata, ale odsuzovat za to nikoho nebudu. Fotka povedená. Lovu zdar!
Lov lišky v tomto období, to je na dlouhou debatu:-) Osobně v době vyvádění liščat lovím pouze norováním mladé a pokud je u nich stará, tak samozřejmě taky... Lov u nory je taky jeden ze způsobů, odlovím fenu a pak pomocí psa liščata. Z lidského pohledu je odlovení matky od mláďat, která jsou na ní životně závislá né zrovna chvályhodný čin... Ale z pohledu přírody to není nic neobvyklého. Liška taky uloví bažantí slípku, nebo kojící zaječku atd. Dá se předpokládat, že i samotná liška v oblastech kde je výskyt větších pradátoru se sama stane snadnější kořisti, jelikož vykazuje větší aktivitu v důsledku obstarávání potravy pro potomstvo... To jsou zákony přírody. Takže je na každém z nás jak se k tomu postaví. Svědomí mi nedovolí střelit nyní lišku a vědět, že někde hlady hynou její mláďata, ale odsuzovat za to nikoho nebudu. Fotka povedená. Lovu zdar!
24.3.2011 21:26 vložil Daniel Donaťák
Lukáši,tady se nejedná o šarvátku,k té se to může strhnout takovými komentáři jako jsi napsal ty. Tady jde čistě o výměnu názoru.
Lukáši,tady se nejedná o šarvátku,k té se to může strhnout takovými komentáři jako jsi napsal ty. Tady jde čistě o výměnu názoru.
24.3.2011 21:21 vložil Daniel Donaťák
No každý máme na to svůj názor. Já třeba ten úbytek drobné nevidím ve "škodné".
No každý máme na to svůj názor. Já třeba ten úbytek drobné nevidím ve "škodné".
24.3.2011 21:17 vložil Lukáš Vápeník
Lovu Zdar!!!! No tak myslivci,zanechte šarvátek.....
Lovu Zdar!!!! No tak myslivci,zanechte šarvátek.....
24.3.2011 21:06 vložil Petr Knobloch
Takovýchto debat jsme vedli už mnoho.. Kdo chce něco dělat pro záchranu drobné, musí lovit celý rok. V období péče o potomstvo dělá liška největší škody na drobné, kdo pečuje, ví.. Máme polní honitbu (1900ha), kde lovíme ročně 60 lišek, 40 kun atd.. A naproti tomu ročně kolem 150 bažantů z čistě divoké populace. Zrovna sedím nad rozepsanou diplomovou prací na téma : ,, Zlepšování životního prostředí pro zvěř"..a jediným reálným závěrem, který mě po 7 letech práce (s políčky, remízky, biopásy..) napadá, bude ve smyslu : Můžeme se snažit sebevíc, ale pokud nebudeme co nejintenzivněji lovit ,,škodnou", bude nám to naprd! A na moji obhajobu: pokud bych ulovil fenu od liščat, mám v kotcích dost norníků na to, abych se postaral o liščata..Jako již několikrát..
Takovýchto debat jsme vedli už mnoho.. Kdo chce něco dělat pro záchranu drobné, musí lovit celý rok. V období péče o potomstvo dělá liška největší škody na drobné, kdo pečuje, ví.. Máme polní honitbu (1900ha), kde lovíme ročně 60 lišek, 40 kun atd.. A naproti tomu ročně kolem 150 bažantů z čistě divoké populace. Zrovna sedím nad rozepsanou diplomovou prací na téma : ,, Zlepšování životního prostředí pro zvěř"..a jediným reálným závěrem, který mě po 7 letech práce (s políčky, remízky, biopásy..) napadá, bude ve smyslu : Můžeme se snažit sebevíc, ale pokud nebudeme co nejintenzivněji lovit ,,škodnou", bude nám to naprd! A na moji obhajobu: pokud bych ulovil fenu od liščat, mám v kotcích dost norníků na to, abych se postaral o liščata..Jako již několikrát..
24.3.2011 20:51 vložil petr vesely
Pěkná fotka a proto bod.
Pěkná fotka a proto bod.
24.3.2011 20:36 vložil Daniel Donaťák
Dle mého názoru,je trochu nezodpovědné v tomto čase střílet na lišku a ještě k tomu u nory. Co kdyby to byla už ocucaná fena? No zákon to nezakazuje,tak musí každý jednat podle svého svědomí.
Dle mého názoru,je trochu nezodpovědné v tomto čase střílet na lišku a ještě k tomu u nory. Co kdyby to byla už ocucaná fena? No zákon to nezakazuje,tak musí každý jednat podle svého svědomí.
24.3.2011 20:02 vložil Fergus
Lovu Zdar,
Lovu Zdar,
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.