ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Říje 2012
Říje 2012
vloženo: 3.2.2013 12:04
autor: Aleš Náhlý

úlovky (svět)

PL 2015
PL 2015
vloženo: 13.2.2016 07:12
autor: Svatoslav Ščudla

trofeje

ÚLOVKY SEZONY 2017
ÚLOVKY SEZONY 2017
vloženo: 15.1.2018 11:19
autor: Petr Waclawek

zvěř v přírodě

Liška v oboře
Liška v oboře
vloženo: 2.6.2020 08:32
autor: Děda z lesa

zbraně

Belgická Lancasterka ráže 20/70,Na žádost Jana Franka
Belgická Lancasterka ráže 20/70,Na žádost Jana Franka
vloženo: 9.5.2013 21:32
autor: František Mlčoch

fotopast

rys
rys
vloženo: 6.2.2019 15:51
autor: Lubomír Černý

myslivecké umění

nuda..
nuda..
vloženo: 12.3.2014 17:44
autor: Marek Horňák
Statistika
  • 236441 fotek (14 dnes)
  • 8126 videí (0 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 9188 inzerátů (1 dnes)
  • 288 diskuzí (0 dnes)
  • 752825 komentářů fotek (14 dnes)
  • 12956 komentářů videí (0 dnes)
  • 3318599 hlasování fotek (69 dnes)
  • 56699 hlasování videí (0 dnes)
  • 38218 registrovaných uživatelů
    2 dnes nových, 15 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Albertovec 2016

8 strelcov, 1.277 ulovených bažantov. Chlapi, všetkým Vám úprimne gratulujem. NH
vložil: NH
vloženo: 8.1.2016 06:52
zobrazeno: 4793x
hodnocení: 12 hlasů



Komentáře:

13.1.2016 20:52 vložil NH
Eurohorn, mne dajte pokoj a do mňa sa nenavážajte. Ja som Vám nič nevyčítal a nevyčítajte ani Vy mne. Neviem odkiaľ viete koľko mám rokov, no vyprosím si, aby ste ma nazývali starým chlapom. Pokiaľ ide o pána Horáčka, chcete byť zjavne jeho obhajcom. Je mi úplne jedno koľko má rokov, no jeho vyhlásenia sú tak suverénne, že mi pripadá ako dostatočne ostrieľaný kozák. Ja som sa obrátil na neho, resp. pána Zemana. Nechajte ma prosím na pokoji, ani ja neriešim Vás. Ďakujem.
13.1.2016 07:37 vložil NH
Prepáčte pán Horáček, nezabudli ste na mňa? Stále sa venujete len pani Ježíkovej. Prosil som Vás v mojom komentári o kontakty na kompetentných odborníkov. Prosím pomôžte mi v tejto veci, zjavne ich poznáte, keď sa na nich odvolávate. Pán Zeman, aj od Vás by som rád vedel, kto je autorom listiny, z ktorej citujete a či ju niekto niekedy uznal za "sväté písmo".
12.1.2016 23:25 vložil Jan Horáček
Milá Anno, tvoje soudy jsou nesprávné. Přesto oceňuji tvůj soucit s mojí maličkostí. Každý jsme nějaký. Já bych se s dovolením zařadil mezi konzervativce, ty zase zjevně patříš mezi "inovátory" za každou cenu. To se dneska hodně nosí. My jsme ale hlavně rádi, že s naší myslivostí nemáš naštěstí mnoho společného. Myslivosti zdar.
12.1.2016 06:02 vložil NH
Pán Horáček, kto sú tí podľa Vás kompetentní odborníci, ktorí disponujú oprávnením schvaľovať zmeny tradícií? Dosť by ma to zaujímalo, aby som ich oslovil s požiadavkou posúdiť či by takáto zmena mohla prejsť ich schvaľovacím konaním. Prosím o kontakty na nich, stačí mená, ja si ich už dohľadám. A len tak mimochodom existuje oficiálna listina obsahujúca zoznam a presný popis poľovníckych zvykov a tradícií? To by som rád vedel z akého dokumentu pán Zeman cituje, keď definuje ako má vyzerať podľa neho výrad spĺňajúci atribúty úcty k ulovenej zveri. LOVU ZDAR!
12.1.2016 00:28 vložil Jan Horáček
Je to kýč (jako prase) a neúcta ke zvěři taktéž. Jak může být ulovená zvěř použita ke skládání rádoby líbivých obrazců, vymyšlených nějakým pseudoumělcem?? Zvěř byla ulovena, aby dala (především) nějaký užitek. Výřad se dělá proto, aby ulovené zvěři byla dána pocta. Použití úlovku jako předmětu ke složení nějaké mozaiky nebo obrazce je zjevná neúcta. Přizpůsobovat tradice nelze. Tradice se buď dodržují nebo mrví. Tradice lze snad zcela výjimečně, velmi odpovědně a kompetentními odborníky opatrně upravit, ne však libovolně přizpůsobovat kdejakým snaživcem s myšlením rádoby moderním, jak se to takřka dnes a denně děje. Myslivosti zdar. P.S.: Jan Zeman to popsal naprosto správně. Avšak vysvětlovat něco Anně Ježíkové, to je jako házet perly sviním. Souhlasím též s eurohornem.
11.1.2016 07:52 vložil NH
Dobrý deň priatelia odsudzujúci tento druh výradu, je zaujímavé sledovať Vaše komentáre. Tým, že som sa poľovačky, z ktorej táto fotka vzišla osobne zúčastnil a na výrade som sa podieľal, rád by som dodal len toľko, že ak by ste sa tejto akcie osobne zúčastnili, vnímali by ste tento výrad úplne z iného uhľa pohľadu. Poľujem od svojich dá sa povedať 3 rokov a prepoľoval som kus sveta, no z hľadiska organizácie poľovačky a dodržiavania tradícií a zvyklostí som doposiaľ nič také ako poskytujú v Albertovci nezažil. Podľa mňa je to z komplexného hľadiska momentálne najlepšia bažantnica v rámci bývalého Československa. Dodržiavajú tu tradície s tým, že ich prispôsobujú novým trendom, čo nepovažujem za odsúdenia hodné. Ak odmietame tento tvar výradu, potom nám môže vadiť aj to, že nastupuje trend, kedy sa diviaky ukladajú na brucho a pravdupovediac takto uložený diviak vyzerá lepšie na boku. Tradície sú ako obyčajové právo a to sa prispôsobuje podmienkam doby. Nevidím nič zlé na tom, že to robí niekto inak ako pred 10, či 40 rokmi. A v žiadnom prípade sa nemôžem stotožniť s názorom, že toto je neúcta k zveri.
10.1.2016 20:15 vložil jan zeman
nejmín desetkrát sem se zučastnil lovu bažantu v bažantnici Amalie takže dovedu si to představit :) a navíc nikdy sem neřekl že je zde porušenej nějakej zákon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!§ jen říkám že tajto není žádná tradice a ucta ke zvěři a jinak už končím protože dohadovat se s ............... nemá fakt cenu
10.1.2016 19:17 vložil jan zeman
ps vím pouze o dvou co je zde dodrženo
10.1.2016 19:15 vložil jan zeman
tak jinak a snad už to pochopíte zveř na výřdu se pokládá na praví bok každej desátek kus se povytáhne zvež je srovnaná v řadách pokud se střelí liška ta je první pak následují kohouti a az po slepičky to vše je v řadách a na pravém boku vše je obstaveno chvojím do tvaru čtverce či obdelníku na rozích hoří ohně v obskáladem chvojí se udělá mezera tak zvaně vrátka aby hlavní lovčí a personál mohli vstoupit do výřadu zvěř se nepřekracuje nadále střelci stojí ke hlavám ulovené zveře vedoucí honu stojí ke hřbetum honci stojí na druhé strane výřadu proti střelcum a trubači proti vedoucím honu a to tak a ted si prosímvás vemte brejle a kouknětese na tu fotku pořádně a řeknětemy co je z toho tady na této fotce dodrženo děkuji a jestli to i ted nepochopíte tak ste natom světe možná delší dobu než já ale rozhodně méně vám to z prominutím myslí
10.1.2016 17:03 vložil jan zeman
ano Anno je to zkopírované ale přsně takhle mě to muj praděda děda strýc učili a vychovávali. a nechci vás do ničeho nutit ale jestli nevíte jak vypada správně podle českých tradic vypadat výřad tak se koukněte po netu je tam toho spousty neříkam že si stím nadali práci že je to stalo hodně usilí příprav atd ale mě se to nelíbí není poznat kde je jaka strana zveř leží pouze na pravém boku jinak nic víc zajímalo by mě jak by řešili třeba lišku či prase to by sme se pak asi pobavyli ale říkam hádat se kvuli tomu už vážně nemá cenu vždyt je sposta vecí u kterejch se mužem radovat a nadtímto se jen povznést ale ja zamě si myslím že je to ostuda protože v bažantnici oborách by to měli dělat tak jak se sluší a patří
10.1.2016 16:45 vložil Jiří Lengyel,starší
Zeman,dobré si občas připomenout jak mají tradiční výřady vypadat i dění kolem a po výřadu 1*
10.1.2016 14:25 vložil jan zeman
jen proty co neví jak vypadá ta správná tradice :)
10.1.2016 14:24 vložil jan zeman
člověk se tu opravdu nenudí ale doknce se i zasměje :D jediné co zde je dodrženo je pravej bok :)Hned na úvod si připomeňme, že účelem výřadu je vzdát důstojně poctu zvěři a slavnostně ukončit lov. Podle toho musíme volit i místo výřadu. Neměl by být na návsích, náměstích, dvorech, na dlažbě, asfaltu. Nejlépe na trávě, na kraji lesa, kde hon skončil, či u lovecké chaty. Může být použita chvoj jako podklad pod zvěř, nebo k orámování celého výřadu, do rohů pak, pokud jsou, malé smrčky. Zvěř se pokládá zprava doleva. Pořadí pokládané zvěře na honech na drobnou: první liška s oháňkou do pravého úhlu od těla, dále následují zajíci, králíci, bažantí kohouti, bažantí slepice, kachny, drobná pernatá, malé šelmy, straky, vrány a další. Pokud je však ulovena spárkatá zvěř, černá na naháňkách, dávají se ulovené lišky až za ně a na konec výřadu zase drobné šelmy. Nevhodné je zvedat černou zvěř na roztažené přední běhy. Každý desátý kus se o polovinu těla povytáhne, zvěř by neměla být na sebe namačkána a mezi řadami je dobré nechat místo na projití. Největší chybou a bohužel současně i nejčastější, je překračování řad zvěře. Je to paradox: myslivec připravuje výřad k poctě zvěře a přitom ji potupí překračováním. Někteří honci na znamení své profesionální vyzrálosti dokonce i házejí se zvěří, pernatou nosí za stojáky a plováky, ne za hlavu! Dojem ze sebekrásnějšího honu pokazí hrubé zacházení s úlovky, a to nejen překračování řad. Přesto jako host bych nedokázal pokárat provinilce, ale kdokoliv by to učinil, určitě bych ho podpořil. Rozhodně to však musí učinit myslivecký hospodář, protože tyto vážné prohřešky jsou především jeho špatnou vizitkou. Na výřadu jsou přítomni všichni účastníci honu, odcházet předčasně je neslušné. Všichni jsou na nástup řádně ustrojeni a se zbraněmi. Rodinný doprovod se opět nestaví mezi střelce, ale buď mezi honce, nebo opodál. A nyní k tomu problému, který nám stále komplikují asi čtyři různé verze uváděné v učebnicích: jak se staví účastníci honu k výřadu. V praxi pak vidíme u výřadů mnoho chyb, některé jsou dokonce zdokumentovány vašimi fotografiemi, zaslanými do našeho časopisu Myslivost. Jen namátkou – v č. 4/2009 na str. 92 je fotografie lovkyň u jejich výřadu a ony nestojí u hlav zvěře, ale zcela na opačné straně! V č. 2 z letošního roku na str. 102 a 103 jsou další důkazy o chybách na výřadech. Na jednom snímku byly lišky položeny před úlovky černé zvěře. Na druhé fotografii nazvané Menší naháňka (správně nátlačka) je výřad bezesporu úspěšného lovu, avšak honci stojí tam, kde by měli stát vedoucí honu a ti stojí tam, kde by měli stát honci. A navíc je nám vnuceno předpokládat, že byl uloven jenom jeden druh zvěře spárkaté a jen jedno pohlaví, protože všechna zvěř je zhuštěna jen v jedné řadě, doslova jeden kus na druhém. Střelci musí stát vždy proti hlavám zvěře, zatímco vedoucí honu proti hřbetům a honci proti běhům (stojáčkům), tedy na druhé straně proti střelcům. Aby výřad by obstoupen, jak nám praví tradice našich předků, pak pro trubače zbývá místo proti vedoucím honu. Při takovém seskupení všichni vyslechnou se vší vážností, v pozoru, s obnaženou hlavou, počet úlovků podle jednotlivých druhů, poděkování za kázeň a možná drobné výtky nedostatků. Honci budou určitě vždy oceněni za honbu v těžkém terénu. Klobouky na hlavy putují až po závěrečném zvolání Lovu zdar! A po skončení troubení. Nikdo by neměl během ceremoniálu telefonovat, to je nutno odsoudit, stejně tak, když si někdo sám bere zvěř z výřadu. Každý počká co je mu podáno. Dohořívající ohně bývají symbolem konce hezkého dne stráveného s dobrými přáteli v přírodě. Neodmítneme pozvání k účasti na poslední leči, se kterou jsme samozřejmě počítali, protože jsme nepřijeli si jenom zastřílet a pro zvěřinu. Z neúčasti na poslední leči nás může omluvit jen nějaká vážná nepředvídaná událost. O ní v některém dalším pokračování.
10.1.2016 12:13 vložil Milan Flora
Už je to tu zas. Snobárna a kýč. Za prachy od pár vyvolených se někteří kolegové dokáží i po...
10.1.2016 07:35 vložil Josef Vyskočil
Karle nebuď naivní tohle nikdo nedělá proto, aby zvelebil českou myslivost tady je na prvním místě peněženka hosta je to čistokrevná komerce, která už z principu má pramálo společného s jakoukoli myslivostí natož s tou naší, prostě si přejí pyramidu tak jim ji postavíme. Já proti tomu s principu nic nemám každý se nějak živý, ale vadí mě když to zde někdo předkládá jako vzor české myslivosti což je naprostá ale naprostá hovadina.
9.1.2016 22:45 vložil Karel myslivec
Prostý hubertusoZHlovec nikdy nemůže pochopit že i takto uspořádaný výřad je ke zvêři uctivý. Navlečme si huberťák po dědovi, ohrnuté gumofilčáky, na hlavu klobouk ve tvaru dámského přirození nacpeme větve mrtvolám do každèho tělesného otvoru jak velí tradice a lovu zdar!!! To je ta správná lidová... Ale že někdo celý rok lítá okolo kuřat, chová se k hostům šlušně, ctí tradice v podobě signálů a ústrojí aby zvelebil českou myslivost a dostal ji do povědomí zahraničních lovců jako národní dědictví je všem jedno. Radši se pohádáme jak kdo ty bažanty nacházel z vlečky na zem, hlavně když to nemá tvar.
9.1.2016 15:26 vložil jan zeman
zamě veké mínus !!!!! jinak no koment protože plejtvat si tady plíce a nervy fakt nemá cenu!!! a jestli vám to nedošlo tak je sem ta fotka daná schválně protože se ví že se utoho rozpoutá peklo
9.1.2016 14:30 vložil jiří petrželka
Lovu zdar! Za mě nevšední,krásné a pracné. Pamatuji si pro koho ty revíry byly přístupné...jen pro straníky a nebo řezníky a zelináře. Tím se nechci dotknout poctivých lidí na lesních závodech a jejich chovatelské činnosti. Naštěstí je Vám pomalu konec i s těmi nepovedenými komunistickými stejnokroji.
9.1.2016 14:05 vložil Erika Doležalová
Tak styl výřadu mi až tak nevadí (ikdyž to není zrovna můj šálek kávy), spíš mě zaráží ten počet střelců : počet bažantů - v průměru 160 kusů na jednoho, to mi nepřipadá jako lov, ale spíš střelecké závody.. Ale proti gustu..
9.1.2016 11:11 vložil Josef Vyskočil
Takovéto výřady jsou naprostým důkazem neúcty ku zvěři !!!!! A vy Ježíková Anno jděte už do prdele, propagujte si to na Vašich forech.
9.1.2016 08:21 vložil Karel Macháček
Podle mysliveckých tradic stojí střelci u hlav ulovené zvěře.Na tomto výřadu ulovené zvěře si asi může každý účastník honu stoupnout jak chce. Souhlasím s panem Platilem.
8.1.2016 22:24 vložil Karel myslivec
Jo jo, lepší kohouti z bedny zabití 3 vteřiny potom co je z ní někdo vyhodil ale položení důstojně na pravý bok a v řadách, aby se dalo spočítat jestli nám náhodou jeden neuletěl, když už nás stál ty prachy že? Kurva vždyť k tomu Albertovci to patří už léta, ale to pana Platila a další na kurzu naučili. Holt není to ta pravá lidová myslivost na kterou jsme všichni tak hrdí.
8.1.2016 21:42 vložil Tomáš Polášek
Můžu se jen,čistě ze zvědavosti zeptat,co se Vám na tomhle stylu výřadu nelíbí? :)
8.1.2016 20:07 vložil Martin Platil
Takto uspořádaný výřad je hnus, velebnosti.
8.1.2016 09:33 vložil jiří janek
Konečně trocha komerční myslivosti,co takhle kosočtverec z divokých prasat.
8.1.2016 07:44 vložil Vladimír Koštejn
1***

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.