Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17236)
- úlovky (svět) (2160)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42969)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39073) (3 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13512) (2 dnes)
- zbraně (2567)
- lidé (4662)
- fotopast (15497) (6 dnes)
- myslivecké umění (4827) (1 dnes)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7010)
- ptactvo v přírodě (20007)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15512)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24449) (2 dnes)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Daniel z Bielej Skaly
vloženo: 31.1.2012 20:38
autor: Richard Heger
úlovky (svět)
Rakousko Mörzelspitze
vloženo: 24.10.2015 09:14
autor: Hofmeister Jan
trofeje
Nebezpečná parta v revíru
vloženo: 16.1.2018 09:04
autor: eduard lukáš
zvěř v přírodě
Kus
vloženo: 12.5.2019 09:14
autor: Děda z lesa
zbraně
Rytina schránky CZ 557,moje práce.
vloženo: 14.4.2020 20:21
autor: Stanislav Satoria
fotopast
hlad,je hlad !
vloženo: 26.12.2019 11:29
autor: pali1
myslivecké umění
sv.Hubert
vloženo: 23.4.2020 13:24
autor: Carpin
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Srnci I. VT
věk: 1 letPo více jak týdnu jsem se včera večer dostal do honitby. Obeznal jsem pár srnců, i nějaké ročky. Byť jsou na hranici průběrnosti, nechtěl jsem lovit. V honitbě jsou jistě horší, říkal jsem si. To jsem netušil, co mě čeká ráno... Při večerní šoulačce obeznávám dva velmi slabé ročky. Zkusil jsem je ještě našoulat, ale už bylo příliš šero a srnečci zatahovali do lesa. Chvilku jsem postál, abych je nezradil a pak se vydal k autu. Ranní program je jasný.. Ve čtyři ráno zvoní budík a já pomalu vstávám. Před pátou už sedím na posedu. Od nedaleké přehrady se zvedá mlhavý opar, který zahaluje celé pole přede mnou. Občas foukne větříček a opar se proředí. To vždy dalekohledem přejedu pole před sebou. Za zády začíná vycházet slunce a ptáci se probouzejí z nočního ticha. Najednou se na padesát metrů objevují dvě siluety. Po krátkém potvrzení mého odhadu, že se jedná o slabé dva ročky, pokládám dalekohled a beru flintu... V periferním vidění ale vidím pohyb. To "pan domácí" srnec šesterák odhání dalšího slabého ročka. Nevěřím vlastním očím. Tři slabí srnečci přímo předem mnou. Třetí srneček doběhne k těm dvěma dalším a společně paství... Čekám na ideální postavení jednoho ze srnců.. Po několika vteřinách se srnec otáčí naširoko a ticho probouzejícího se rána přeruší výstřel. Srnec se zlomil v ohni a odkazuje. Okamžitě přebíjím a mířím na druhého srnce a ránem zní druhý výstřel. I tato střela zasáhla přesně svůj cíl a rovněž tento srnec se láme v ohni. Třetí srneček odbíhá k lesu, kde zastavuje v krytu porostního pláště. Vidím ho, ale přes větve střílet nechci... Srneček se však otáčí a dělá zpět do pole několik kroků a jistí směrem k dvěma zhaslým srncům. Ranní lov uzavírá třetí výstřel... Vidím zaznačení a vyražení vpřed. Po několika skocích však srnec zpomaluje, zastavuje a padá... Jdu z kazatelny dolů pro auto. Stáhnu ulovenou zvěř k sobě, dám poslední hryz a při smeknutém klobouku si přehrávám tento ranní zážitek.... Lovu Zdar!
vložil: František Havran
vloženo: 15.5.2021 21:52
zobrazeno: 9908x
hodnocení: 17 hlasů
vloženo: 15.5.2021 21:52
zobrazeno: 9908x
hodnocení: 17 hlasů
Komentáře:
18.5.2021 22:39 vložil František Havran
Tak foto posečeného srnce do komentáře nevložím, páč to nejde :-(
Tak foto posečeného srnce do komentáře nevložím, páč to nejde :-(
18.5.2021 22:11 vložil František Havran
Nechci se hádat, ale zrovna nedávno jsem četl dobrý článek, kde se psalo, že není přímo prokázána korelace dat mezi hmotností a sílou trofeje (nejen u srnčí zvěře, ale markantní je to například u zvěře dančí)... Osobně jsem ulovil vytlučeného 5 cm špičáka, který měl na hlavě parůžky "cigaretky" a to měl 16 kg, což si myslím, že je na ročka hodně. Třeba vloni jsem ulovil srnce s váhou 23 Kg, pučnice jak nitky a na hlavě skoro nic (3 roky). A naopak předloni jsem ulovil čtyřletého srnce, jehož trofej dosáhla na stříbro. Byl sice vyhublý a váhu měl jenom 13 Kg, ale v plné síle nemohl mít ani zdaleka 20 kg. Byl prostě drobný. I lebku měl malou. Ale pučnice na ní ohromně silné a na nich objemné paroží... Pokud máte srnčí kus na 30 metrů, tak se dá poznat mnohé. Na 200 metrů se dá poznat, že je to srnec. Proto lovím nevytlučené srnce do cca 5 cm. Ti co mají klem 10 cm, tak ty přebírám. Dva takové jsem třeba pustil. Jsou v honitbě horší a uvidíme, až vytlučou, jestli budou mít tenké nebo objemné paroží. A jednoznačně si stojím za vlastní zkušeností, že takto špatně "založení" srnci z toho v dalším životě mnoho nevyprodukuje. Nevím jak u Vás, ale to, že je dvouletý srnec šesterák, jak píšete, to není (aspoň u nás) žádné bingo. To je vcelku normální věc a dá se říct standard. Bingo je, když je šesterák roček... Vložím Vám fotku ročního chovného srnce (ještě nevyměněný chrup), kterého nám vloni posekli družstevníci v jetelině. To byl kvalitní srnec, s množstvím hmoty a ohromnými pučnicemi, kterého je škoda. Bavit se o tom, jestli má roček 3 nebo 4 cm je naprosto nemístné a zcestné.. Vstupuje tam tolik proměnných, že kdybychom chtěli dělat průběrný lov na 100%, tak bychom museli udělat rozbor genetické informace. Střílet podle váhy je totiž naprosto stejná hloupost. To, že se srnče narodilo dříve neznamená, že z něho vyroste druhý Julínek. To je jedna, zdaleka nikoliv jediná predispozice...
Nechci se hádat, ale zrovna nedávno jsem četl dobrý článek, kde se psalo, že není přímo prokázána korelace dat mezi hmotností a sílou trofeje (nejen u srnčí zvěře, ale markantní je to například u zvěře dančí)... Osobně jsem ulovil vytlučeného 5 cm špičáka, který měl na hlavě parůžky "cigaretky" a to měl 16 kg, což si myslím, že je na ročka hodně. Třeba vloni jsem ulovil srnce s váhou 23 Kg, pučnice jak nitky a na hlavě skoro nic (3 roky). A naopak předloni jsem ulovil čtyřletého srnce, jehož trofej dosáhla na stříbro. Byl sice vyhublý a váhu měl jenom 13 Kg, ale v plné síle nemohl mít ani zdaleka 20 kg. Byl prostě drobný. I lebku měl malou. Ale pučnice na ní ohromně silné a na nich objemné paroží... Pokud máte srnčí kus na 30 metrů, tak se dá poznat mnohé. Na 200 metrů se dá poznat, že je to srnec. Proto lovím nevytlučené srnce do cca 5 cm. Ti co mají klem 10 cm, tak ty přebírám. Dva takové jsem třeba pustil. Jsou v honitbě horší a uvidíme, až vytlučou, jestli budou mít tenké nebo objemné paroží. A jednoznačně si stojím za vlastní zkušeností, že takto špatně "založení" srnci z toho v dalším životě mnoho nevyprodukuje. Nevím jak u Vás, ale to, že je dvouletý srnec šesterák, jak píšete, to není (aspoň u nás) žádné bingo. To je vcelku normální věc a dá se říct standard. Bingo je, když je šesterák roček... Vložím Vám fotku ročního chovného srnce (ještě nevyměněný chrup), kterého nám vloni posekli družstevníci v jetelině. To byl kvalitní srnec, s množstvím hmoty a ohromnými pučnicemi, kterého je škoda. Bavit se o tom, jestli má roček 3 nebo 4 cm je naprosto nemístné a zcestné.. Vstupuje tam tolik proměnných, že kdybychom chtěli dělat průběrný lov na 100%, tak bychom museli udělat rozbor genetické informace. Střílet podle váhy je totiž naprosto stejná hloupost. To, že se srnče narodilo dříve neznamená, že z něho vyroste druhý Julínek. To je jedna, zdaleka nikoliv jediná predispozice...
18.5.2021 20:49 vložil PavelF
Pane Havran, já zde nemluvím vůbec o panu Schererovi, pan Scherer má úžasné pokusy, přednášky atd. ale jako vědce bych ho rozhodně nenazýval. Je to spíš na úrovni vyšší hobby. Já zde mluvím o vědeckém zkoumání lidí, kteří jsou profesory na různých vysokých školách atd atd a ne jen tyto odborníky. Musíte zapátrat i do zahraničí. Pokud v honitbě bude silnější srnec, roček nikdy srnu pokládat nebude. A jak už jsem psal... Kam se posunul náš úchvatný chov srnčí zvěře, lovem těchto srnců? Poukazujete na slabé pučnice.. rád bych viděl, jak poznáte u nevytlučeného srnce, jaké má pučnice.. a naposledy, průběrný odlov srnců a ne jen srnců, se odvíjí od mnoha faktorů.. Je třeba dobře posoudit velikost/hmotnost daného kusu, to je u mě třeba prvořadé, co se týče těchto srnečků... koukat jen na to, co má na hlavě nebo nemá... to je holý nesmysl.
Pane Havran, já zde nemluvím vůbec o panu Schererovi, pan Scherer má úžasné pokusy, přednášky atd. ale jako vědce bych ho rozhodně nenazýval. Je to spíš na úrovni vyšší hobby. Já zde mluvím o vědeckém zkoumání lidí, kteří jsou profesory na různých vysokých školách atd atd a ne jen tyto odborníky. Musíte zapátrat i do zahraničí. Pokud v honitbě bude silnější srnec, roček nikdy srnu pokládat nebude. A jak už jsem psal... Kam se posunul náš úchvatný chov srnčí zvěře, lovem těchto srnců? Poukazujete na slabé pučnice.. rád bych viděl, jak poznáte u nevytlučeného srnce, jaké má pučnice.. a naposledy, průběrný odlov srnců a ne jen srnců, se odvíjí od mnoha faktorů.. Je třeba dobře posoudit velikost/hmotnost daného kusu, to je u mě třeba prvořadé, co se týče těchto srnečků... koukat jen na to, co má na hlavě nebo nemá... to je holý nesmysl.
18.5.2021 16:04 vložil Václav Bujáček
Lovu zdar.
Lovu zdar.
17.5.2021 23:30 vložil František Havran
PavelF - no, dovolím si částečně nesouhlasit. Několikrát jsem viděl (a to i v různých honitbách) ročního srnce pokládat v říji srnu. Rozhodně bych netvrdil, že se tento srnec nemůže dostat do říje. Může, a dokonce naprosto snadno.. Druhou věcí je, že takovíto srnci zpravidla nemají silné pučnice. Na slabých pučnicích velké paroží nenaroste. Byla by škoda ulovit srnce s objemnými pučnicemi. Ale na těch většinou vyrůstá již v prvním roce silnější paroží. Proto radši ulovím srnečka, co má 10 cm parůžky jak nitka, než 7cm, co je má silnější a perlené... Já si vědeckých studií pana Scherera opravdu vážím a smekám klobouk před tím, co ten pán vypozoroval a dokázal. Ale bohužel, nejsme u korýtka v ohrádce, ale v přírodě. Lze aplikovat obecné biologické věci. Ale rozhodně nelze srovnávat srnce, který musí běhat před pejskaři, běžkaři, odolávat konkurenční a kompetiční zvěři a na druhou stranu srnce, který je v klidu své ohrádky, kde dostane každý den nasypanou krmnou směs s vitamíny a minerály na parožení, kterou mu nikdo jiný nesežere... To je jako srovnávat lak dva roky starého auta, které jezdí v lese a lak stejně starého auta, které stojí celou dobu jako výstavní kus v autosalonu. Stejné všechno, ale podmínky naprosto jiné....
PavelF - no, dovolím si částečně nesouhlasit. Několikrát jsem viděl (a to i v různých honitbách) ročního srnce pokládat v říji srnu. Rozhodně bych netvrdil, že se tento srnec nemůže dostat do říje. Může, a dokonce naprosto snadno.. Druhou věcí je, že takovíto srnci zpravidla nemají silné pučnice. Na slabých pučnicích velké paroží nenaroste. Byla by škoda ulovit srnce s objemnými pučnicemi. Ale na těch většinou vyrůstá již v prvním roce silnější paroží. Proto radši ulovím srnečka, co má 10 cm parůžky jak nitka, než 7cm, co je má silnější a perlené... Já si vědeckých studií pana Scherera opravdu vážím a smekám klobouk před tím, co ten pán vypozoroval a dokázal. Ale bohužel, nejsme u korýtka v ohrádce, ale v přírodě. Lze aplikovat obecné biologické věci. Ale rozhodně nelze srovnávat srnce, který musí běhat před pejskaři, běžkaři, odolávat konkurenční a kompetiční zvěři a na druhou stranu srnce, který je v klidu své ohrádky, kde dostane každý den nasypanou krmnou směs s vitamíny a minerály na parožení, kterou mu nikdo jiný nesežere... To je jako srovnávat lak dva roky starého auta, které jezdí v lese a lak stejně starého auta, které stojí celou dobu jako výstavní kus v autosalonu. Stejné všechno, ale podmínky naprosto jiné....
17.5.2021 23:12 vložil PavelF
Tady je zase odborníků a keců ohledně nepřebarvených srnců. Lovci LOVU ZDAR. Několik z Vás tu píše, že se vzděláváte atd. a kolik z Vás ví, že takový srnec se do říje vůbec nedostane a lov těchto srnců postrádá logiku. Já sám bych ho ulovil, ale už dávno se ví, že tento srnec se do říje absolutně nemá šanci dostat a naopak, příští rok může udělat šesteráka, kolik z Vás tohle ví? Dokázáno vědeckou studií. My se tu snažíme dlouhé roky o jakýsi chov, lovem těchto srnců a přitom je posun na nule... Zamyslete se nad tím kdo jak chcete.. Ale POUZE lovem těchto slabých srnců, chov srnčí zvěře nikam neposunete.. Na to je třeba xy navazujících faktorů a to se v 90% honitbách neděje. A hoši.. Pro mě je horší vidět, že tu někdo píšete paličkáŘ... vždycky to byl a bude jen palikáČČČ!!!
Tady je zase odborníků a keců ohledně nepřebarvených srnců. Lovci LOVU ZDAR. Několik z Vás tu píše, že se vzděláváte atd. a kolik z Vás ví, že takový srnec se do říje vůbec nedostane a lov těchto srnců postrádá logiku. Já sám bych ho ulovil, ale už dávno se ví, že tento srnec se do říje absolutně nemá šanci dostat a naopak, příští rok může udělat šesteráka, kolik z Vás tohle ví? Dokázáno vědeckou studií. My se tu snažíme dlouhé roky o jakýsi chov, lovem těchto srnců a přitom je posun na nule... Zamyslete se nad tím kdo jak chcete.. Ale POUZE lovem těchto slabých srnců, chov srnčí zvěře nikam neposunete.. Na to je třeba xy navazujících faktorů a to se v 90% honitbách neděje. A hoši.. Pro mě je horší vidět, že tu někdo píšete paličkáŘ... vždycky to byl a bude jen palikáČČČ!!!
17.5.2021 14:37 vložil Jiří Malý
Ron Gordon Petr Škrabka František Havran Václav Palata myslim si že věcná diskuze každý se na to kouká trochu jinak má trochu jiný názor a bylo by to spíše na osobní diskuzi, já nejsem také už žádný myslivecký zelenáč, myslivost provozuji 30 let srnčí je moji nejzamilovanější zvěří,snažím se stále vzdělávat a někdy si člověk myslí co toho už neví a pak ho určitá věc překvapí, pana Scherera čtu je to určitě zajímavé a poučné jeho poznatky, ale ohrada je ohrada a venku je venku, a jinak si vážím každé trofeje i toho nejmenšího paličkáře, mám je vlastnoručně uvařené vybělené a pověšené přeji Vám všem v chovu a lovu krásné srnčí zvěře mnoho úspěcnhů lovu zdar
Ron Gordon Petr Škrabka František Havran Václav Palata myslim si že věcná diskuze každý se na to kouká trochu jinak má trochu jiný názor a bylo by to spíše na osobní diskuzi, já nejsem také už žádný myslivecký zelenáč, myslivost provozuji 30 let srnčí je moji nejzamilovanější zvěří,snažím se stále vzdělávat a někdy si člověk myslí co toho už neví a pak ho určitá věc překvapí, pana Scherera čtu je to určitě zajímavé a poučné jeho poznatky, ale ohrada je ohrada a venku je venku, a jinak si vážím každé trofeje i toho nejmenšího paličkáře, mám je vlastnoručně uvařené vybělené a pověšené přeji Vám všem v chovu a lovu krásné srnčí zvěře mnoho úspěcnhů lovu zdar
17.5.2021 08:37 vložil Václav Palata
Nechtěl jsem reagovat, ale musím. Pane Škrabka, nevím, kde jste nabyl dojmu, že zrovna Vás mám na mysli, co se závisti týče...Měl jsem na mysli spíše jiné vydařené pisálky, ne jen v této diskusi. Těch "70" čekaných bylo použito čistě obrazně. Nic ve zlém. Choďte si na srnce třeba na 120 čekaných. Není dobré být přehnaně chytlavý. A bez urážky...někdy to také bývá tak, že potrefená husa se nejdříve ozve. Myslivosti zdar!
Nechtěl jsem reagovat, ale musím. Pane Škrabka, nevím, kde jste nabyl dojmu, že zrovna Vás mám na mysli, co se závisti týče...Měl jsem na mysli spíše jiné vydařené pisálky, ne jen v této diskusi. Těch "70" čekaných bylo použito čistě obrazně. Nic ve zlém. Choďte si na srnce třeba na 120 čekaných. Není dobré být přehnaně chytlavý. A bez urážky...někdy to také bývá tak, že potrefená husa se nejdříve ozve. Myslivosti zdar!
17.5.2021 08:01 vložil Petr Škrabka
Vážený pane Palata, to je normální diskuse, ovšem právě kvůli lidem jako jste vy, kteří označí okamžitě všechny za závistivé, je vždy diskuse v háji. Lovec vysvětlil proč to dělá, a někteří proč by to neudělali. Pane Havran, vám děkuji za normální diskusi, ale jak psal kolega, někdo to má tak někdo jinak. I já mám nalovených stovky kusů zvěře, a prostě si lov víc užívám po svém. Přeji vám, ať se vám nadále daří získávat plody vaší lovecké snahy. Lovu Zdar!
Vážený pane Palata, to je normální diskuse, ovšem právě kvůli lidem jako jste vy, kteří označí okamžitě všechny za závistivé, je vždy diskuse v háji. Lovec vysvětlil proč to dělá, a někteří proč by to neudělali. Pane Havran, vám děkuji za normální diskusi, ale jak psal kolega, někdo to má tak někdo jinak. I já mám nalovených stovky kusů zvěře, a prostě si lov víc užívám po svém. Přeji vám, ať se vám nadále daří získávat plody vaší lovecké snahy. Lovu Zdar!
17.5.2021 06:57 vložil Václav Palata
Omlouvám se za vložení příspěvku dvakrát...Admin možná odstraní...
Omlouvám se za vložení příspěvku dvakrát...Admin možná odstraní...
17.5.2021 06:56 vložil Václav Palata
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
17.5.2021 06:56 vložil Václav Palata
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
17.5.2021 06:56 vložil Václav Palata
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
Zdravím. Opravdu mě fascinuje kvůli čemu se tady strhne vždycky taková debata ať už se jedná o lov čehokoli. Ano, někdy zcela oprávněně, ovšem v tomto případě zcela zbytečně! Nestačilo by jen upřímné LOVU ZDAR? Takoví srnci nemají v chovu co dělat a pokud je příležitost a Diana stojí při nás, není na co čekat a co řešit. 70 čekaných na jednoho ročka je krásné, ale raději tento čas věnuji rodině, i když jsem vždy moc rád, jak se dostanu ven. Pan Havran měl prostě lovecké štěstí a tohle všechno k myslivosti patří. U nás jak se takoví ročci nestřelí, tak se klidně může stát, že už o něj nezavadíte. Je třeba využít každé nabízené příležitosti. Znám jednoho myslivce, který by Vám záviděl i střelenou kočku a za tu by Vás pomluvil, že by na Vás nezůstala nit suchá. Takové z mysliveckého kolektivu nekompromisně vylučovat! Pane Havran, upřímné LOVU ZDAR a závistivým blbounům ZMAR!
16.5.2021 23:18 vložil Ron Gordon
Pane Malý, těžko můžeme z fota hodnotit z jakých srnčat tito paličkáři vyrostli a pokud to byly opravdu slabá srnčata, nebyl problém je ulovit dříve - celoročně lze lovit srnčí do dvou let věku. Tady se spíš lovilo poté, jak se projevili při nasazování parůžku. Vzhledem k tomu, že nám lovec nesdělil váhu ulovených kusů, nemůžeme hodnotit jaká to byla srnčata. Nezřídka se stává, že pohledově slabší srneček má nasazeno lepší paroží než jeho hmotnější vrstevník. Mezi parožím a váhou není vždy přímá úměra, pokud sledujete zde vkládané ulovené srnce tak jste si určitě všiml, že někteří dobří srnci mají uváděnou váhu 14-15 kg, zatím co podstatně slabší trofeje mají hmotnost 18-20 kg.
Pane Malý, těžko můžeme z fota hodnotit z jakých srnčat tito paličkáři vyrostli a pokud to byly opravdu slabá srnčata, nebyl problém je ulovit dříve - celoročně lze lovit srnčí do dvou let věku. Tady se spíš lovilo poté, jak se projevili při nasazování parůžku. Vzhledem k tomu, že nám lovec nesdělil váhu ulovených kusů, nemůžeme hodnotit jaká to byla srnčata. Nezřídka se stává, že pohledově slabší srneček má nasazeno lepší paroží než jeho hmotnější vrstevník. Mezi parožím a váhou není vždy přímá úměra, pokud sledujete zde vkládané ulovené srnce tak jste si určitě všiml, že někteří dobří srnci mají uváděnou váhu 14-15 kg, zatím co podstatně slabší trofeje mají hmotnost 18-20 kg.
16.5.2021 23:07 vložil František Havran
Já jsem naprosto v klidu a pohodě. Jen mě zajímá otázka, v čem je lepší s lovem čekat do léta.....Lovíme každoročně 8-12 ročků a to lovíme i špičáky do 10 cm. Třeba vloni byl problém vybrat. Všichni ročci měli nasazeného vysokého špičáka, nebo šesteráka. Poslední tři ročky jsem lovil já až na konci léta po říji a to jsem je ještě našoulal kousek od hranice. Chodili z lesa od sousedů... Jinak prostě nebyli a to nás chodilo ven spousta..... Letos jich je víc než poslední roky. Jednak letošní zima byla tvrdší a sníh pokryla ledovka, takže neočekávám takové trofeje, protože zvěř musela podstatně více energie investovat do přežití. A ono to není jak u pana Scherera, kde má srnec každý den v korýtku oves s podpůrnými granulemi a v jeslích seno. Druhou věcí je, že nám loni spoustu kusů posbírala cesta, tak už se pak neulovila srnčata, co by možná byla potřeba ulovit.... Ale stejně je to loterie. Jeden rok o knoflíkáče nezavadíte, druhý rok je to zvěřinec. Pokaždé jinak. Letos prostě mám štěstí. Nic víc... A čeho jsem dosáhl lovem teď? Toho, že tito srnci už se neschovají a nebudou příští rok v chovu. To je jisté. A vím, že když tito tři neutečou, tak budeme chovat na tom lepším, co tam zbylo... Průběrný lov beru skutečně částečně jako povinnost. Ale to bychom měli všichni. Ne v tom duchu, že "už zase je sobota, tak musím jít něco střelit". Ale měli bychom to brát jako povinnost v tom smyslu, že pokud chci (a doufám že všichni chceme) v chovu něčeho dosáhnout, je zapotřebí zavčas a bez výhrad eliminovat vysoce průběrné jedince. A to nejen parohatou, ale hlavně i holou zvěř. Nemá smysl "vyhlásit knoflíkáčům válku" a potom nelovit holou. Ale to už snad každý ví... A nebojte, i já si lov užívám. Ale už mám pár set kusů uloveno a tak nějak se na to dívám z jiného úhlu pohledu... Každoročně lovíme medailové srnce. A věřte, že kvůli tomu, že přijdou od sousedů, to není...
Já jsem naprosto v klidu a pohodě. Jen mě zajímá otázka, v čem je lepší s lovem čekat do léta.....Lovíme každoročně 8-12 ročků a to lovíme i špičáky do 10 cm. Třeba vloni byl problém vybrat. Všichni ročci měli nasazeného vysokého špičáka, nebo šesteráka. Poslední tři ročky jsem lovil já až na konci léta po říji a to jsem je ještě našoulal kousek od hranice. Chodili z lesa od sousedů... Jinak prostě nebyli a to nás chodilo ven spousta..... Letos jich je víc než poslední roky. Jednak letošní zima byla tvrdší a sníh pokryla ledovka, takže neočekávám takové trofeje, protože zvěř musela podstatně více energie investovat do přežití. A ono to není jak u pana Scherera, kde má srnec každý den v korýtku oves s podpůrnými granulemi a v jeslích seno. Druhou věcí je, že nám loni spoustu kusů posbírala cesta, tak už se pak neulovila srnčata, co by možná byla potřeba ulovit.... Ale stejně je to loterie. Jeden rok o knoflíkáče nezavadíte, druhý rok je to zvěřinec. Pokaždé jinak. Letos prostě mám štěstí. Nic víc... A čeho jsem dosáhl lovem teď? Toho, že tito srnci už se neschovají a nebudou příští rok v chovu. To je jisté. A vím, že když tito tři neutečou, tak budeme chovat na tom lepším, co tam zbylo... Průběrný lov beru skutečně částečně jako povinnost. Ale to bychom měli všichni. Ne v tom duchu, že "už zase je sobota, tak musím jít něco střelit". Ale měli bychom to brát jako povinnost v tom smyslu, že pokud chci (a doufám že všichni chceme) v chovu něčeho dosáhnout, je zapotřebí zavčas a bez výhrad eliminovat vysoce průběrné jedince. A to nejen parohatou, ale hlavně i holou zvěř. Nemá smysl "vyhlásit knoflíkáčům válku" a potom nelovit holou. Ale to už snad každý ví... A nebojte, i já si lov užívám. Ale už mám pár set kusů uloveno a tak nějak se na to dívám z jiného úhlu pohledu... Každoročně lovíme medailové srnce. A věřte, že kvůli tomu, že přijdou od sousedů, to není...
16.5.2021 22:10 vložil Petr Škrabka
Pane Havran, v pohodě jde o diskusi. Čemu, jste prospěl nyní tomu, že bylo odloveno pět průběrných ročků? Co by se stalo, kdyby žili o měsíc nebo dva déle? Už spoustu let se víc a víc loví především průběr, a pořád se ničeho nedosáhlo. Pokud ve vašem spolku každoročně lovíte tolik průběrných srnečků o něčem to svědčí. Vidím, že lov berete, spíše jako povinnost , zatím co já si lov užívám. LZ
Pane Havran, v pohodě jde o diskusi. Čemu, jste prospěl nyní tomu, že bylo odloveno pět průběrných ročků? Co by se stalo, kdyby žili o měsíc nebo dva déle? Už spoustu let se víc a víc loví především průběr, a pořád se ničeho nedosáhlo. Pokud ve vašem spolku každoročně lovíte tolik průběrných srnečků o něčem to svědčí. Vidím, že lov berete, spíše jako povinnost , zatím co já si lov užívám. LZ
16.5.2021 22:01 vložil HAV SOJ JEŽ
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Chybí pokora ke zvěři, plnohodnotný souboj jehož výsledkem je trofej byť miniaturního paroží. skutečný myslivec se těší z paličkáče stejně jako ze šesteráka. Tyhle lebky ve většině případů končí v garáži nebo popelnici. Ale jak píšu, Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Toť názor můj.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Chybí pokora ke zvěři, plnohodnotný souboj jehož výsledkem je trofej byť miniaturního paroží. skutečný myslivec se těší z paličkáče stejně jako ze šesteráka. Tyhle lebky ve většině případů končí v garáži nebo popelnici. Ale jak píšu, Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Toť názor můj.
16.5.2021 20:04 vložil Blanka Klatovská
Lovu zdar.
Lovu zdar.
16.5.2021 19:51 vložil František Havran
Lovu Zdar.... Pana Škrabky bych se rád zeptal pelíškovskou otázkou - A komu tím prospějete? Slušně se ptám. Racionálně mi zkuste vysvětlit, proč mít na srnce 70 čekaných? V čem je to lepší, prospěšnější, či snad dokonce myslivečtější? Přeci proto byla doba lovu posunuta, aby se snáze lovily jedničky. Ne kvůli trofejovým srncům. Ti mají do léta čas... Hned od začátku září se mají lovit slabá srnčata a slabé srny (ano, vím, že je posunutá doba lovu na 1. srpen) a ne rychle plnit plán lovu jedniček srnců. Potom se totiž běhá na Silvestra s flintou venku a dohání se plán holé. A jak se loví holá v zimní srsti ví každý, kdo chodí s flintou do lesa.... Když vidím a můžu, lovím. A popravdě je mi jedno, jestli jeden a nebo pět kusů. Tady jde o průběrný lov. Ne o to, hrát si na největšího myslivce ze všech...
Lovu Zdar.... Pana Škrabky bych se rád zeptal pelíškovskou otázkou - A komu tím prospějete? Slušně se ptám. Racionálně mi zkuste vysvětlit, proč mít na srnce 70 čekaných? V čem je to lepší, prospěšnější, či snad dokonce myslivečtější? Přeci proto byla doba lovu posunuta, aby se snáze lovily jedničky. Ne kvůli trofejovým srncům. Ti mají do léta čas... Hned od začátku září se mají lovit slabá srnčata a slabé srny (ano, vím, že je posunutá doba lovu na 1. srpen) a ne rychle plnit plán lovu jedniček srnců. Potom se totiž běhá na Silvestra s flintou venku a dohání se plán holé. A jak se loví holá v zimní srsti ví každý, kdo chodí s flintou do lesa.... Když vidím a můžu, lovím. A popravdě je mi jedno, jestli jeden a nebo pět kusů. Tady jde o průběrný lov. Ne o to, hrát si na největšího myslivce ze všech...
16.5.2021 13:50 vložil Jiří Malý
Každý má právo na svůj názor nikomu to neberu,ale u takových slabých paličkářů je myslím jedno jestli je nepřebarvený a nevytlučený, hlavně že je z honitby pryč, proč tam jsou třeba v takovém množství to už je zase na jinou debatu.
Každý má právo na svůj názor nikomu to neberu,ale u takových slabých paličkářů je myslím jedno jestli je nepřebarvený a nevytlučený, hlavně že je z honitby pryč, proč tam jsou třeba v takovém množství to už je zase na jinou debatu.
16.5.2021 13:02 vložil Vladimír Kal
Lovu zdar, jinak souhlasím s panem Hendrychem.
Lovu zdar, jinak souhlasím s panem Hendrychem.
16.5.2021 12:59 vložil Petr Škrabka
Lovu Zdar! Střelit 5 nevytlučenych, nepřebarvených srnečků za dvě čekané není můj šálek kávy. Lovec nejspíš dobře ví, proč to dělá. Ale určitě u mě neobstojí názor, že by je pak už nenašel, prostě to chce chodit,sedat a sedat. Mám na ročka i 70 čekanych a podařilo se. Přijde mi že v dnešní uspěchané době, se spěchá i při lovu. Jinak pane Hendrych zkušenosti z lovů vám žádná trilogie nenahradí. Jelikož se teprve chystáte na lov prvního srnce,chce to víc než číst...
Lovu Zdar! Střelit 5 nevytlučenych, nepřebarvených srnečků za dvě čekané není můj šálek kávy. Lovec nejspíš dobře ví, proč to dělá. Ale určitě u mě neobstojí názor, že by je pak už nenašel, prostě to chce chodit,sedat a sedat. Mám na ročka i 70 čekanych a podařilo se. Přijde mi že v dnešní uspěchané době, se spěchá i při lovu. Jinak pane Hendrych zkušenosti z lovů vám žádná trilogie nenahradí. Jelikož se teprve chystáte na lov prvního srnce,chce to víc než číst...
16.5.2021 12:32 vložil Aleš Hendrych
Lovu zdar 3x!!!To už chce pořádnou porci štěstí.A podle toho jak čtu co zde vidím za názory,tak někteří by si měli opravdu přečíst trilogii od pana Scherera.Ještě jednou lovu zdar!!!
Lovu zdar 3x!!!To už chce pořádnou porci štěstí.A podle toho jak čtu co zde vidím za názory,tak někteří by si měli opravdu přečíst trilogii od pana Scherera.Ještě jednou lovu zdar!!!
16.5.2021 11:56 vložil Jiří Malý
Pro Ron Gordon tak určitě tito paličkáři nevyrostli z žádných silných srnčat, tak mohli být uloveni již na podzim.
Pro Ron Gordon tak určitě tito paličkáři nevyrostli z žádných silných srnčat, tak mohli být uloveni již na podzim.
16.5.2021 11:51 vložil Jiří Netík
Lovu zdar!
Lovu zdar!
16.5.2021 11:26 vložil Ron Gordon
Lovci Lovu zdar ! Na pana Malého skromný dotaz: Z čeho vyvozujete Vámi uváděný zanedbaný podzimní odstřel srnčat ?
Lovci Lovu zdar ! Na pana Malého skromný dotaz: Z čeho vyvozujete Vámi uváděný zanedbaný podzimní odstřel srnčat ?
16.5.2021 10:08 vložil Zbyněk Oliva
Lovu zdar!
Lovu zdar!
16.5.2021 08:59 vložil Milan Jirmann
LOVU ZDAR!!!
LOVU ZDAR!!!
16.5.2021 08:57 vložil Jiří Malý
Lovu zdar pane Havran, nic lepšího jste nemohl udělat, možná Vás někdo sepsuje, že jste je postřílel jako zajíce, ale takový srnci nemají v revíru co dělat a kdoví kde budou za 14 dní až se do nic domácí pán pustí natvrdo a pak si je hledej, byla příležitost tak jste lovil, ale zase trochu z druhé strany mince, malinko zanedbaný podzimní odstřel srnčat, jinak by tam nebyli, ale napravil jste to tak ještě jednou třikrát lovu zdar.
Lovu zdar pane Havran, nic lepšího jste nemohl udělat, možná Vás někdo sepsuje, že jste je postřílel jako zajíce, ale takový srnci nemají v revíru co dělat a kdoví kde budou za 14 dní až se do nic domácí pán pustí natvrdo a pak si je hledej, byla příležitost tak jste lovil, ale zase trochu z druhé strany mince, malinko zanedbaný podzimní odstřel srnčat, jinak by tam nebyli, ale napravil jste to tak ještě jednou třikrát lovu zdar.
16.5.2021 06:33 vložil Josef Vršan
Lovu zdar
Lovu zdar
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.