ZMRZLINA ŠTARNOV  |   NAFTA ŠTARNOV  |   VEJCE ŠTARNOV  |   MAKRELA ŠTARNOV  |   MYSLIVOST a LOVECTVÍ
15 let s Vámi
Diskuze Nástěnka Články Fotky Videa Odkazy Kalendář Myslivecký obchůdek Inzerce
Vyhledávání


Přihlášení
Nejlepší fotografie
Fotografie
Fotografie desetiletí

úlovky (ČR, SR)

Vzpomínka 2009
Vzpomínka 2009
vloženo: 16.10.2012 18:53
autor: Zdeněk Hudeček

úlovky (svět)

Splněný sen.
Splněný sen.
vloženo: 14.9.2015 08:36
autor: Martin Vaculík

trofeje

Detail včerejšího  srnce.
Detail včerejšího srnce.
vloženo: 30.5.2016 00:27
autor: Milan Ječný

zvěř v přírodě

Selátko
Selátko
vloženo: 3.5.2016 08:54
autor: Děda z lesa

zbraně

"Pažba pro Barona von Grünbach"
"Pažba pro Barona von Grünbach"
vloženo: 5.1.2018 08:04
autor: jirka krbeček

fotopast

...
...
vloženo: 22.10.2016 19:37
autor: Jindřich Mach

myslivecké umění

Pod lonsku urodu srncu
Pod lonsku urodu srncu
vloženo: 29.1.2018 07:12
autor: martin pavka
Statistika
  • 236561 fotek (10 dnes)
  • 8135 videí (0 dnes)
  • 332 odkazů (0 dnes)
  • 9191 inzerátů (3 dnes)
  • 288 diskuzí (0 dnes)
  • 753034 komentářů fotek (0 dnes)
  • 12960 komentářů videí (0 dnes)
  • 3319645 hlasování fotek (56 dnes)
  • 56721 hlasování videí (0 dnes)
  • 38254 registrovaných uživatelů
    1 dnes nových, 15 online

Připomínky a názory
Fotografie
« novější fotostarší foto »

Lesožrout obecný

není vybíraví,živí se jakoukoli dřevinou,škodlivý,nemá dobu lovu a je na žádost LČR celoročně hájený.
vložil: Dušan Čechovský
vloženo: 7.3.2012 22:17
zobrazeno: 2515x
hodnocení: 1 hlasů



Komentáře:

10.3.2012 08:50 vložil michal velecký
Děkuji panu Havranovi,že tu některým osvětlil základní neznalosti a uvedl debatu na správnou rovinu.
10.3.2012 01:34 vložil Milan Flora
Pokrok nikdo nezastaví," všicni mají pravdu", je to jenom na lidech, podívejte se jen na naše pola, je tam težká technika, která jak si dobře pamatujeme byla zazlívána všem zemědělcům komoušům před 17 listopadem 1989, najednou vyjely do polí ještě větší traktory (hovada)jako byly Škodovky (největší stroje v té době ), prý mačkaly půdu ?!? A co dneska se děje v lese, už je to tady !!! Na poli už není zajíce, díky takovému pokroku a v lese už nebude živáčka,krom černé ( možná) v rámci pokroku..., je mě z toho na zvr...
9.3.2012 22:13 vložil František Havran
Roberte,lesy nemůžou stát do nekonečna, obnovovat se musí... Ale pokud je hektarová holina nezalesněná, druhá se přiřazovat nesmí. Může se přiřadit až po zajištění kultury (stromky odrostlé vlivu zvěři a buřeně, 80 % minimálních počtů z vyhlášky, stromky mají trvalý výškový přírůst atd.prostě cca 2 metry vysoká hustá mlazina)... Stejná rada - pokud se tak neděje, pošlete stížnost na ORP a bude velmi, velmi a velmi tučná pokuta. Můžete napsat třeba jen dopis, že máte podezření na porušení zákona o lesích 289/1995 a je povinností daného úřadu, jet toto prozkoumat !!!.. Já si myslím, že se to pravděpodobně neděje,že třeba dělají přirozenou obnovu a stromky "vylezou z buřeně" za rok, dva... Ale neviděl jsem to tam, takže nechci říkat, že to tak je, nebo není. Poslat ten dopis, na tom není nic špatného, právě naopak!
9.3.2012 19:38 vložil R V
No nevím jestli píšu kraviny, ale pořád mám oči na správném místě a fakt vidím dobře. Píšete to hezky a jsem rád, že mi někdo vysvětlil, jak má vypadat paseka!!! Ovšem , myslím, problém je asi ten, že udělaj paseku a příští rok vedle tuté, kde nejsou ještě ani stromečky, se kácí další a další!!! A víte jak u nás kdysi neprůhledné lesy vypadají??? Vidím skrz na skrz!!!
9.3.2012 19:18 vložil Jakub Grundman
Pokrok v mechanizaci jistě nezastavíme,Jak píše František, nelze tento typ mechanizace zatracovat. Politika LČR je taková jaká je, za málo času hodně muziky.Lesařinu dělám přes dvacet let, a musíme se všichni srovnat s momentální vládnoucí silou a neuprosnou situací na tuzemském trhu. Porosty ČR jsou též vhodné pro práci této mechanizace,ale podotýkám v dobrých rukách a zdravé mysli. To,že v lesnickém cechu dělá spousta lidí ,co tam vůbec dělat nemá je jedna věc ,ale, to nelze jen tak dobře změnit. Znám poměrně dobře politiku LČR a VLS, také jsem měl tu čest být v zaměstnaneckém poměru a dnešní LČR může jen tiše závidět VLS jejich odbornost a zdravý rozum. Pravé dogma této záležitosti neleží na tom,že tento stroj bere lidem práci,což se dá těžko vyvracet,ale je to postaveno z ekonomického pohledu. Kdyby pro dřevaře byly připraveny náležité podmíny(peníze),za prací ve stížených podmínkách(kalamitní holiny,....atd),tak také budou názory jiné. V těchto typech mechanizace vidím zdravý úmysl, ale mnohdy špatné použití a zacházení.
9.3.2012 14:02 vložil Petr Bábík
Práce nám těžařům to sebere spousty a hlavně té pěkné pak nás posílají na bordely kde se mašina nedostane nebo je jinak omezena. A co se týče studijí o škodách a ruzných postupech tak bych doporučil některé od profesora Ulricha z brněnské univerzity.
9.3.2012 11:35 vložil mader tomaš
Fando je to na dlouhé povídáni u lahvinky a něčeho dobrého k zakousnutí :)) ale dnešní doba je uspěchaná a hlavně o penízkách bohužel
9.3.2012 09:07 vložil František Havran
Tome,nepíšu ??? tak si to přečti ještě jednou a pořádně : hlavně věty: Ne však do všech porostů je vhodný. Jsou porosty, které by zasloužily citlivý výběr hajného. Sebekriticky musím uznat, že odbornost NĚKTERÝCH hajných je ale malá,takže se tam radši pošle mašina, která to uělá sama... Že devastuje nálet, to je poloviční pravda, protože silné harvestory dovedou i velký smrk chytnout a posunout si ho ve vzduchu, bez kontaktu s půdou. Záleží na tom, kdo je majitelem a jaký harvestor tam pošle a taky na tom,jak je sepsaná smlouva. Stačí tam do ní napsat, že majitel nese hmotnou odpovědnost za škody na okolním a následném porostu a pomalu nepoznáte, že tam traktor byl..... Píšu to. Vím o tomto problému. Horší je spíše když probírková mašina jde do mýťáku, Tam potom kmen tahá po zemi, protože ho neuzvedene, různě musí nadjíždět a potom v lese vypadá skutečně jako po přejezdu tanků - ale to vyplývá z věty kterou jsem psal : Ne do šech porostů je vhodný.....
9.3.2012 07:49 vložil mader tomaš
Pro Fandu: máš ve spoustu věcech pravdu jsem v lese od mala mám lesárnu i také to vykonávám nejsem proti těmto mašinám ale nepíšeš už o správném zařazení mašin do lokalit jako když probírková dělá mytní ůmyslnou a pod a pak nasledné škody na půdě ty koleje!!! ukázal bych ti zatlačenou zeminu min 50cm ale to vyvážečka podle mě to jsou pomocníci ale musí se to umět využit a v naší republice se vše točí ohledně peněz takže za málo hodně musiky a to je špatně
8.3.2012 22:57 vložil František Havran
Předem píšu, že nejsem zaměstnanec LČR, VLS, ani jiného "gigantu", aby se zas patrol a podobní jedinci nezačali vztekat, že si hájím nějakou ideologii...Musíte si uvědomit jednu věc, pokrok zastavit nejde a to co tahle mašina udělá například v kalamitách je neskutečné. 1.- jednoznačně sníží riziko úrazu. Když vidím jak těžaři skáčou v polomu mezi napruženými kmeny, tak mě jímá hrůza a pár "ustřelených" hlav, ruk, přelomených noh atp. už jsem viděl. 2. - Rychle zpracuje dřevo, takže se dá prodat za rozumné peníze a nemnoží se kůrovec, co je při kalamitě kurevský problém (obrázek z tater, kde je smrk původní a pod jedním lapačem byla metr vysoká hromada kůrovců - vozili to v pytlích na kolečkách na oheň !!!). 3.- Ušetří monoho času. Těžař v mýtním porostu smrku udělá 20 - 30 m3 za den. HV desetkrát tolik. Zdaleka ne všechny porosty se hodí pro těžbu, takže těžařů bude vždycky potřeba. A vůbec není pravda, že "žere všechno" zkuste operátora poslat do listnatého porostu a bude se na Vás dívat, jak na debila. Ne však do všech porostů je vhodný. Jsou porosty, které by zasloužily citlivý výběr hajného. Sebekriticky musím uznat, že odbornost NĚKTERÝCH hajných je ale malá,takže se tam radši pošle mašina, která to uělá sama... Že devastuje nálet, to je poloviční pravda, protože silné harvestory dovedou i velký smrk chytnout a posunout si ho ve vzduchu, bez kontaktu s půdou. Záleží na tom, kdo je majitelem a jaký harvestor tam pošle a taky na tom,jak je sepsaná smlouva. Stačí tam do ní napsat, že majitel nese hmotnou odpovědnost za škody na okolním a následném porostu a pomalu nepoznáte, že tam traktor byl... To že pak v lese zůstane bordel, je vizitkou zpracovatelské firmy, ALE: Někde vyvážečka sbírá klest, který se vozí do bioplynek a spolužák, který je hajným u VLS říkal, že tak čistý les neměl nikdy. Tipuju, že to takhle dopadne v budoucnu na mnoha místech, protože bioplynky žerou moc materiálu. Nadáváte že se zvedá podíl kukuřice a není drobná, ale snadno využitelný zdroj biomasy nechcete. Dejte si dopořádku, co vlastně chcete... Robert Voith : Máte pro své tvrzení oprávnění? Holina z ÚMYSLNÉ TĚŽBY má povolený 1 hektar a šířkou nesmí překračovat 2 výšky těženého porostu, u Hosp. způsobu násečného 1 ha a šířka holiny nesmí překročit 1 výšku těženého porostu. Na stanovištích HS 13 a 19 - borová stanoviště a lužní lesy je na vyjímku povolena 2 ha holina - bez omezení šířky, protože obnova je poměrně jednoduchá v těchto oblastech..Pouze KALAMITNÍ HOLINA - nahodilá těžba (kůrovec, vítr, sníh, houby -pevník - po loupání od spárkaté, václavka, kořenovník, různé "choroše") má neomezenou velikost a je vázána pouze na postižené místo, aby se stromy zpracovaly a nemnožil se ještě více kůrovec. Pokud se u Vás děje jinak, oznamte to na Obec s rozšířenou působností a odvolejte se na zákon 289/1995 sb - parametry holin. Pokuta bude velmi, velmi tučná. Jinak tady nepište kraviny...A na zalesňovací práce se většinou vypisuje nový tendr, pro jinou firmu, která má v popisu - zalesňovací činnost. Na to jsou peníze z vykáceného porostu, aby se zalesnilo. A nezalesnit - to si dnes nikdo nedovolí. Každý hajný je rád za místo a za druhé - to jsou takové pokuty, že to nikomu za to nestojí (poznámka pro rýpaly : dá se požádat o odklad - pokud pracuju s přirozenou obnovou). Asi tak, co se týká HV.... Co se týká koncepce "myslivosti" u LČR, tak s tou nesouhlasím, stejně jako mnoho z Vás. Pravda že siku bych radši viděl za plotem a místo něho měl evropáka, je to přece jen naše zvěř a škody od evropáka nejsou tak velké jak od siky. Měly by se LČR inspirovat přezimovacími obůrkami , jako mají někde u VLS. Otázka křížení je řešena v jiné diskuzi a je to další z důvodů, proč "japonce" nemám rád...
8.3.2012 22:37 vložil Roman Skřejpek
Každý tu kus své pravdy má a vývoj jde ku předu kroky mílovými.I práce v lese se mění a to že přišel někdo o práci je pro chásku která tu vládne až to poslední co jí zajímá.Na dřevaře zůstalo opravdu jen to nejhorší a za ceny hodně hodně mizerné.Ono hnus je to v celé zemi a ne jen v lese.Dnes na TV 500000 nezaměstnaných ale to lidí kteří opravdu práci ztratili a ktomu 500000 Rómú kteří ovšem nikdy nepracovali a pracovat nikdy nebudou a soc.dávky se jim nekrátí a hold na ně nic neplatí.Toť diskriminace po Česku
8.3.2012 20:43 vložil R V
Mě osobně by zajímalo kdo LČR vůbec dovolí vykácet najednou dvouhektarovou i více plochu??? Možná se mýlím, ale potom to tam vypadá jak ekologická katastrofa, páč to trvá i několik let, než to zalesní!!! A jestli vúbec zalesní!!! Taky ten tendr múže být příští rok nějaké jiné akciovky a je po zalesnění...
8.3.2012 19:22 vložil Václav Syrový
Tak můj názor je takový,že tyto potvory nám těžařům berou dosti práce. Zářným příkladem je tento rok,kdy se muselo třičtvrtě roční těžby vytěžit za první kvartál a pak zbytek.Na to se pozvali tyto monstra a my máme po hehe. :-( Jinak nesouhlasim s tim,že by devastovali zmlazení. Záleží na tom,kdo ten harvík vlastní. Nějaký čas jsem mu předkacoval a nepadlo na mysl,že by někam zajížděl a devastoval. Hezky klíny,kalač a už se rubalo ven ze zmlazení na linky a tam už si to chroustala mechanizace. Horší je vyvžečka,která udělá koleje,ale i ty by měli po sobě zahladit,ale opět záleží na firmě která to provádí a jak na to dbá,aby zaměstnaci to dodržovali a samozřejmě na hajnym. Osobně bych tydle monstra poslal do kytek a rozjel opět manipuláky,těžbu v sortimentaci dvou výřezů a práce by byla pro více lidí a bylo by fajn zas v lese. Jako ve filmu Kurva hoši .... :D
8.3.2012 19:14 vložil Dušan Čechovský
No co se dá dělat.Pokrok nikdo nezastaví.Já myslím že taky hodně záleží na tom kdo v procesoru sedí.V naší honitbě těží pravidelně každý rok a zase taková pohroma to není.
8.3.2012 15:33 vložil Milan Flora
Takové potvory patří na Sibiř a né do našich lesů, je to jen mamon LČR jak dostat ze zdravých lesů, co tady ještě zbyly co nejvíc prachů... a po zásahu takových potvor v lese je z lesa pěknej mrzák na dlouhou dobu (např. kde bylo borůvčí už pár let není a nebude). Zkáza pro les, žně pro LČR..., nejen můj názor...
8.3.2012 14:34 vložil Tomáš D.
Stačí si jen uvědomit fakt, že na pokrytí roční těžby v ČR by postačilo asi 13 harvestorových uzlů. Dneska má však harvestor kde kdo a celkově je to prostě humus co se v tom lesnictví děje..
8.3.2012 14:24 vložil Jan Novák
Ten bordel v lese a hlavně ty cesty po těchto lesožroutech a vyvážečkách.Hnus...
8.3.2012 12:58 vložil petr schneider
proč špatný názor všem jde jen o prachy kdysi to vše šlo teď to nejde všichni křičí škody kdysi se tolik nekřičelo a spíš se pracovalo lesům ČR jde jen o jedno všichni ví o co .. A že ty mechanické obludy zničí plno mladých stromků to je pravda u nás v revíru byl krásný nálet smrků začali tam těžit a vše je pryč zničené..A to nemluvím že dík těm strojům ne jeden člověk přišel o práci..Kdysi ty škody jak jim lesy říkají od vysoké byli také jenže staří a dobří lesáci věděli že to je příroda..jen mi moderní lidi si myslíme že můžeme všude a všemu poroučet jsme naivní..JAK MŮŽE NĚKDO OD STOLU VYPOČÍTAT ŽE TA A TA HONITBA UŽIVÍ TOLIK A TOLIK KUSŮ ZVĚŘE . já osobně nemám zájem v budoucnu s vím dětem chodit ukazovat jelena do zoo nebo do obor..
8.3.2012 09:55 vložil Ladislav Janíček
špatnej názor...projeďte si půl republiky a pak si uděláte jinej názor jestli teda rozumite lesnictví.
8.3.2012 09:54 vložil Ladislav Janíček
špatnej názor...projeďte si půl republiky a pak si uděláte jinej názor jestli teda rozumite lesnictví.
8.3.2012 09:42 vložil petr schneider
Omlouvám se mělo tam být..... jak na mlazinách vysoká.......nevím že se mi to tak přeházelo a chybí slovo pardon
8.3.2012 09:34 vložil petr schneider
svatá pravda a ještě jeho stavy nejsou normování.. a nehledě na to že udělá svým pohybem daleko větší škody na jak vysoké jenže to lesy neřeší.. včera jsem se byl projít v lese kde vysoká je a byla je tam plno náletu spousta mladých smrčků a daří se jim a dobře i s přítomnosti zvěře.. de vidět že si příroda poradí,jen lidi si myslí že ne. A proto kdysi vymysleli slovo škody aby si obhájili svou hrabivost po bohatství... JEN MŮJ NÁZOR NIC VÍC

Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.