Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Vzpomínka na dančí říji 2022
vloženo: 15.10.2024 13:03
autor: Petr Rolinc
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17231)
- úlovky (svět) (2159)
- trofeje (4695)
- historie (3858)
- zvěř v přírodě (42968)
- zvěř v zajetí (3713)
- příroda (39058) (3 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13506) (1 dnes)
- zbraně (2567)
- lidé (4654) (1 dnes)
- fotopast (15482)
- myslivecké umění (4823)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7006)
- ptactvo v přírodě (19993)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15512)
- myslivecké stavby (3925)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24441) (1 dnes)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Životní kňour..
vloženo: 3.12.2013 17:50
autor: Martin Sokol
úlovky (svět)
Kyrgyzstán 2018
vloženo: 18.3.2019 22:34
autor: Petr Korbel
trofeje
Nejsilnější jelen p.Váchala
vloženo: 16.2.2017 08:57
autor: Děda z lesa
zvěř v přírodě
Kvartet
vloženo: 3.2.2014 21:17
autor: Svatopluk Šedivý
zbraně
K jubileu
vloženo: 10.4.2014 22:35
autor: Karel Obrtál
fotopast
Odpolední návštěva
vloženo: 17.4.2014 11:38
autor: Honza
myslivecké umění
srnček
vloženo: 18.3.2014 19:48
autor: Marek Horňák
Statistika
Připomínky a názory
Fotografie
« novější foto | starší foto » |
Lončačka
Dne 8.1.2012 jsem se v odpoledních hodinách vydal do naší honitby. Chybělo dolovit několik kusů vysoké holé. Vešel jsem do bukového nárostu, kde se normálně vysoká vyskytovala. V tom najednou uslyším zašustění a před sebou vidím několik prasat. Všechny zhruba stejně staré a tak mířím na nejbližší samostatně stojící a střílím. Po ráně se všechny rozutekly. Že bych minul? Jdu na nástřel, prověřuju ho a nacházím barvu. Prohledávám okolí ale prase nikde. Volám kamarádovi a ten mi přiváží svého barváře. Jelikož jsem s tímhle psem měl několik úspěšných dosledů rozhoduju se prase dohledat sám. Pes - barvář se ihned opřel do řemenu a jdeme. Stopy vedou z kopce dolů a tak si říkám, že to bude dobrý. Po třech kilometrech ztrácím optimismus ale barva je pořád tak musím jít. Po dalším kilometru přicházíme k houštině. Pes zvedá hlavu ze stopy a začíná hlásit před sebou. Pouštím ho z řemenu a v momentě je pryč. Za chvilku slyším hlasité hlašení na jednom místě. Je už tma. A tak nabírám odvahu a s malou baterkou a nabitou kulovnicí vcházím do houštiny s nadějí, že je tam lončačka už zhaslá. Nebyla. Naštěstí se vydala jiným směrem, než jsem šel já. Za chvíli již neslyším hlásit psa. Vymotal jsem se celý mokrý a unavený z houštiny a vidím, že přijíždí auto. Kamarád - majitel psa. Popisuji mu situaci a hledáme místo, odkud lončačka se psem v patách opustila houštinu. Místo nacházíme a pouštíme se po stopách. Za chvilku se vrací pes. Naštvaný, že mu prase uteklo. Je na něm vidět chuť do práce a tak se rozhoduju pokračovat a kamarád se vrací k autu a snaží se nám někde nadjet. Mezitím mi ovšem pes mizí a já jdu pouze po pobarvené stopě. Najednou uslyším hlášení. Seberu zbývající síly a snažím se dojít k tomuto místu. Jenže lončačka na nic nečekala a znovu mizí aníž by mi dala šanci se přiblížit na dostřel. Teď už toho ale mám plné zuby. Zoufale se dál pouštím po pobarvené stopě, když v tom zahlédnu něco v barvě. To něco jsem vyhodnotil jako kousek střev. Už jsem si jistý, že to je na měkko. přicházím na cestu, kde mě čeká kamarád se a kde také přešlo prase. Situaci mu popisuju, ukazuju mu kousek střívka a rozhodujem se pokračovat v dosledu ráno. Taky toho mám po asi šesti kilometrech už plné zuby. Do rána jsem toho moc nenaspal. Ráno zjišťuji, že jemně nasněžilo a mám strach jak bude pes reagovat.Naštěstí se pes chytil a pokračujeme tam, kde jsme večer předešlého dne skončili. Přicházíme ke smrkové houštině. Říkám si, tady bude....nic...další houština...zase nic....navíc se stopa točí do kopce...neuvěřitelné...co teď?...pokračuju dál do kopce a k mému překvapení...opět buková houština...a prase zase nikde...další kopeček, houštinka a najednou už jí vidím. Na začátku houštinky leží již zhaslá lončačka....konečně..pes se do něho pouští a škube ho o stošest. Lončačku pokládám na pravý bok, dávám jí poslední hryz a sobě úlomek. Lončačku fotím (bohužel na mobil) a vyvrhuju. Scházím z kopce dolů a volám kamarádovi o úspěchu. Posílám mi pomoc v podobě dalšího kamaráda, který mi pomáhá lončačku stáhnout z kopce a naložit. Váha lončačky po vyvržení byla 70 kg. Lovena zbraní ZG 47 7*57. Střelena na měkko za plecka. Na fotografii je patrný výstřel. Děkuju kamarádovi za pomoc, psovi za skvělou práci a hlavně našim patronům Dianě a Hubertovi. Byl to zážitek, na který nikdy nezapomenu. Lovu zdar!!!vložil: Martin Křížek
vloženo: 24.1.2012 00:08
zobrazeno: 4820x
hodnocení: 12 hlasů
vloženo: 24.1.2012 00:08
zobrazeno: 4820x
hodnocení: 12 hlasů
Komentáře:
27.1.2012 13:36 vložil Žaneta Stiborová
Samice prasete divokého dospívá v 8 měsíci života jestli je to u vás jinak tak omluva.
Samice prasete divokého dospívá v 8 měsíci života jestli je to u vás jinak tak omluva.
27.1.2012 13:17 vložil Martin Žák
Přeji Lovu zdar.
Přeji Lovu zdar.
26.1.2012 17:16 vložil Jiří Slavík
Lovu zdar stanou se podstatne horsi veci.
Lovu zdar stanou se podstatne horsi veci.
26.1.2012 16:49 vložil Radek Chadim
Kdo má problémy s vysokými stavy černé zvěře, ten už jistě zjistil, že lovem selat a lončáků se to NIKDY nespraví, akorát bude pořád co lovit a stavy budou pořád spíše mírně stoupat. V těchto oblastech už je potřeba přistoupit k mezi myslivci nepopulární záležitosti a šáhnout do bachyň, ale nejlépe od srpna do prosince. Lončáky je také lepší lovit maximálně do prosince, protože další rok už to bude tříletý kus, vodit bude skoro jistě, obzvlášť když má 90 kg jako tento kus z fotografïe, a s tím nastupují i další "komplikace" - legislativní, lovecké i etické.
Kdo má problémy s vysokými stavy černé zvěře, ten už jistě zjistil, že lovem selat a lončáků se to NIKDY nespraví, akorát bude pořád co lovit a stavy budou pořád spíše mírně stoupat. V těchto oblastech už je potřeba přistoupit k mezi myslivci nepopulární záležitosti a šáhnout do bachyň, ale nejlépe od srpna do prosince. Lončáky je také lepší lovit maximálně do prosince, protože další rok už to bude tříletý kus, vodit bude skoro jistě, obzvlášť když má 90 kg jako tento kus z fotografïe, a s tím nastupují i další "komplikace" - legislativní, lovecké i etické.
26.1.2012 13:53 vložil Jan Novák
Neříkám, že se to nemůže stát střelit lončačku. V této roční době už na tak velký a černý kus nestřílím. To, že se kus nezapaří taky není pravda, zvláště na tomto sněhu.
Neříkám, že se to nemůže stát střelit lončačku. V této roční době už na tak velký a černý kus nestřílím. To, že se kus nezapaří taky není pravda, zvláště na tomto sněhu.
26.1.2012 11:18 vložil Vlastimil Koňařík
Docela by mě zajímalo, kolik z Vás co tady rozumujete by věnovalo tolik času a úsilí dosledu poraněné zvěře. Většina z Vás by ji prohlásila za nedohledatelnou. To, že lončačka byla postřelená na měko Martin zjistil až po několika kilometrech. Kdyby to věděl hned, tak by pravděpodobně postupoval jinak. Martina znám a můžu konstatovat, že je to zodpovědný myslivec. Stavy černé zvěře jsou časovaná bomba. Souhlasím s redukcí převážně v selatech a lončácích. Dále by mě zajímalo, jestli Ti co Martina kritizují za odlov lončačky dne 8.1., by byli zemědělci v oblasti s přemnoženou černou zvěří, která by jim způsobovala velké škody na plodinách, zda by ji ulovili či nikoli. Nakonec chci Martina pochválit za vytrvalost při dosledu a popřát mu Lovu zdar !
Docela by mě zajímalo, kolik z Vás co tady rozumujete by věnovalo tolik času a úsilí dosledu poraněné zvěře. Většina z Vás by ji prohlásila za nedohledatelnou. To, že lončačka byla postřelená na měko Martin zjistil až po několika kilometrech. Kdyby to věděl hned, tak by pravděpodobně postupoval jinak. Martina znám a můžu konstatovat, že je to zodpovědný myslivec. Stavy černé zvěře jsou časovaná bomba. Souhlasím s redukcí převážně v selatech a lončácích. Dále by mě zajímalo, jestli Ti co Martina kritizují za odlov lončačky dne 8.1., by byli zemědělci v oblasti s přemnoženou černou zvěří, která by jim způsobovala velké škody na plodinách, zda by ji ulovili či nikoli. Nakonec chci Martina pochválit za vytrvalost při dosledu a popřát mu Lovu zdar !
26.1.2012 00:00 vložil Martin Křížek
Kde jste se učila mslivost slečno/paní Stiborová ???1 To by mě zajímalo???
Kde jste se učila mslivost slečno/paní Stiborová ???1 To by mě zajímalo???
25.1.2012 17:18 vložil Žaneta Stiborová
Je to škoda nechapu jen proč a kdo vám nakukal že lončák by neměl mít selata.
Je to škoda nechapu jen proč a kdo vám nakukal že lončák by neměl mít selata.
25.1.2012 16:02 vložil Michael Brož
Lovu zdar!
Lovu zdar!
25.1.2012 08:03 vložil xy
Vážení přátelé, po přečtení všech příspěvků musím souhlasit s názorem ing. Petra Ziegrossera, kterou prezentoval na Libereckém semináři o černé zvěři v r. 2004. Tady máte odkaz: http://www.profimysl.cz/web/archiv/2004/s2004.htm Vlastně se potvrzují jeho slova o nemožnosti dosáhnout radikální snížení stavů. Stejně jako někteří z Vás volají po předkládání spodních čelistí u divočáků, by stejné mělo platit i u ostatní spárkaté zvěře. Možná že ten, kdo tak silně kritizuje odstřel silné lončačky, sám střelí silnou laň, srnu, nebo jiný druh spárkaté koncem doby lovu a nic se neděje. Horší by bylo, kdyby střílel do tlupy se selaty. Mám osobní názor, že pokud střelím samičí kus zvěře který nevodí, musím počítat s tím že je nejspíš plná, jenom nevím jak dlouho.Ale to většinou znáte už někdy i u selat.Jinak bod za úspěšný dosled. Doufám, že si příště dáš víc pozor a nebudeš riskovat zranění psa v noci.
Vážení přátelé, po přečtení všech příspěvků musím souhlasit s názorem ing. Petra Ziegrossera, kterou prezentoval na Libereckém semináři o černé zvěři v r. 2004. Tady máte odkaz: http://www.profimysl.cz/web/archiv/2004/s2004.htm Vlastně se potvrzují jeho slova o nemožnosti dosáhnout radikální snížení stavů. Stejně jako někteří z Vás volají po předkládání spodních čelistí u divočáků, by stejné mělo platit i u ostatní spárkaté zvěře. Možná že ten, kdo tak silně kritizuje odstřel silné lončačky, sám střelí silnou laň, srnu, nebo jiný druh spárkaté koncem doby lovu a nic se neděje. Horší by bylo, kdyby střílel do tlupy se selaty. Mám osobní názor, že pokud střelím samičí kus zvěře který nevodí, musím počítat s tím že je nejspíš plná, jenom nevím jak dlouho.Ale to většinou znáte už někdy i u selat.Jinak bod za úspěšný dosled. Doufám, že si příště dáš víc pozor a nebudeš riskovat zranění psa v noci.
25.1.2012 00:25 vložil Radek Chadim
Michal Hrdlička: taky už jsem viděl lončáka, co měl 100 kg, ale běžné to v žádném případě není a to i v poměrně úživných revírech. A kolik divočáků, co se na naháňkách uloví jako 70 kg lončáci jsou už minimálně tříletí, řekl bych dost - taková je moje zkušenost. Z hlediska myslivecké osvěty by bylo zajímavé předkládat u lončáků čelisti na přehlídku trofejí k určení věku, to bysme se asi divili :-) a taky mnozí poučili, bohužel by to za stávající legislativy bylo i tak trochu o papíry. Určování velikosti (nemluvě o věku) u stejně velkých kusů není vážně žádná legrace, ale 90ti kilový divočák, to už je pěkný drobeček :-), to se se seletem 30-50 kg, nyní k lovu mnohem vhodnějším, nedá za světla zaměnit, nebo jo? A je rozdíl ulovit plnou lončačku v říjnu a v lednu, protože v říjnu měla chrutí posunuté do srpna, zatímco v lednu měla chrutí ve "správnou dobu" v listopadu, což je vždy z chovatelských i loveckých důvodů lepší.
Michal Hrdlička: taky už jsem viděl lončáka, co měl 100 kg, ale běžné to v žádném případě není a to i v poměrně úživných revírech. A kolik divočáků, co se na naháňkách uloví jako 70 kg lončáci jsou už minimálně tříletí, řekl bych dost - taková je moje zkušenost. Z hlediska myslivecké osvěty by bylo zajímavé předkládat u lončáků čelisti na přehlídku trofejí k určení věku, to bysme se asi divili :-) a taky mnozí poučili, bohužel by to za stávající legislativy bylo i tak trochu o papíry. Určování velikosti (nemluvě o věku) u stejně velkých kusů není vážně žádná legrace, ale 90ti kilový divočák, to už je pěkný drobeček :-), to se se seletem 30-50 kg, nyní k lovu mnohem vhodnějším, nedá za světla zaměnit, nebo jo? A je rozdíl ulovit plnou lončačku v říjnu a v lednu, protože v říjnu měla chrutí posunuté do srpna, zatímco v lednu měla chrutí ve "správnou dobu" v listopadu, což je vždy z chovatelských i loveckých důvodů lepší.
24.1.2012 22:42 vložil Jenda Kopřiva
Především Lovu zdar.Pánové to by ty prasata musela mít na sobě napsáno,já jsem kňourek a já baška,tak je jasné co by jsme si vybraly.Pokud mi přijde samotné prase v jakém koly ročním období považuji toto prase za bachyňu a nestřílím.Pokud je v rudlu více různě velkých kusů tak je to prakticky jednoduché.Horší je to v tom to případě kde jsou všechna stejně velká a je málo času na přečtení tak je to hop nebo trop ale je třeba s tím počítat.Já jsem zásadně proti odstřelu vodících bachyňí.Tady ten to případ se může stát klidně i v říjnu a jak by jste reagovaly?Jak se říká,kdo nic nedělá,nic nepokazí ale s odpuštěním to pořádně nasere.Lovu lesu
Především Lovu zdar.Pánové to by ty prasata musela mít na sobě napsáno,já jsem kňourek a já baška,tak je jasné co by jsme si vybraly.Pokud mi přijde samotné prase v jakém koly ročním období považuji toto prase za bachyňu a nestřílím.Pokud je v rudlu více různě velkých kusů tak je to prakticky jednoduché.Horší je to v tom to případě kde jsou všechna stejně velká a je málo času na přečtení tak je to hop nebo trop ale je třeba s tím počítat.Já jsem zásadně proti odstřelu vodících bachyňí.Tady ten to případ se může stát klidně i v říjnu a jak by jste reagovaly?Jak se říká,kdo nic nedělá,nic nepokazí ale s odpuštěním to pořádně nasere.Lovu lesu
24.1.2012 21:10 vložil Michal Hrdlička
Lovu zdar.Pokud byli prasata stejně velká tak se těžko porovnává velikost,jeli lovec trochu nezkušenější.Já s tím mám někdy problém i po ulovení 91ks černé zvěře.Ačkoliv to bylo ve dne.Je jí škoda,ale stalo se.Jinak jsem zde četl o zapaření v zimě a s tím nesouhlasím,jelikož v zimě je větší šance na zapaření než v teplejších dnech.Protože se tělo rychleji ochlazuje od země a nestačí odvětrávat.Pak také nevím jak chcete lovit lončačky v létě, jelikož většina má selata a třeba v takovém obilí je určitě nepoznáte.A některé bachyně které o selata přišli nebo šli do chrutí později jsou také buď plné nebo mají selata v zálehu.A v polích jen málokdy obeznáte,natož v noci.Já osobně si myslím,že to bychom černou ve věku lončáka pak nemohli střílet vůbec.Jinak pane Chadim tak se klidně přijeďte podívat na takto velké lončačky.Jelikož míváme kolem 500-1000ha kukuřice v kuse a to samé pšenice tak mají úživnost a mají z čeho dosahovat takovýchto hmotností.Nemůžeme srovnávat pohorské a horské honitby,kde dospělé kusy dosahují váhy již od 60kg a další honitby kde jsem byl svědkem i toho že lončák měl 100kg vyvržený.
Lovu zdar.Pokud byli prasata stejně velká tak se těžko porovnává velikost,jeli lovec trochu nezkušenější.Já s tím mám někdy problém i po ulovení 91ks černé zvěře.Ačkoliv to bylo ve dne.Je jí škoda,ale stalo se.Jinak jsem zde četl o zapaření v zimě a s tím nesouhlasím,jelikož v zimě je větší šance na zapaření než v teplejších dnech.Protože se tělo rychleji ochlazuje od země a nestačí odvětrávat.Pak také nevím jak chcete lovit lončačky v létě, jelikož většina má selata a třeba v takovém obilí je určitě nepoznáte.A některé bachyně které o selata přišli nebo šli do chrutí později jsou také buď plné nebo mají selata v zálehu.A v polích jen málokdy obeznáte,natož v noci.Já osobně si myslím,že to bychom černou ve věku lončáka pak nemohli střílet vůbec.Jinak pane Chadim tak se klidně přijeďte podívat na takto velké lončačky.Jelikož míváme kolem 500-1000ha kukuřice v kuse a to samé pšenice tak mají úživnost a mají z čeho dosahovat takovýchto hmotností.Nemůžeme srovnávat pohorské a horské honitby,kde dospělé kusy dosahují váhy již od 60kg a další honitby kde jsem byl svědkem i toho že lončák měl 100kg vyvržený.
24.1.2012 21:06 vložil Michal Hrdlička
Lovu zdar.Pokud byli prasata stejně velká tak se těžko porovnává velikost,jeli lovec trochu nezkušenější.Já s tím mám někdy problém i po ulovení 91ks černé zvěře.Ačkoliv to bylo ve dne.Je jí škoda,ale stalo se.Jinak jsem zde četl o zapaření v zimě a s tím nesouhlasím,jelikož v zimě je větší šance na zapaření než v teplejších dnech.Protože se tělo rychleji ochlazuje od země a nestačí odvětrávat.Pak také nevím jak chcete lovit lončačky v létě, jelikož většina má selata a třeba v takovém obilí je určitě nepoznáte.A některé bachyně které o selata přišli nebo šli do chrutí později jsou také buď plné nebo mají selata v zálehu.A v polích jen málokdy obeznáte,natož v noci.Já osobně si myslím,že to bychom černou ve věku lončáka pak nemohli střílet vůbec.Jinak pane Chadim tak se klidně přijeďte podívat na takto velké lončačky.Jelikož míváme kolem 500-1000ha kukuřice v kuse a to samé pšenice tak mají úživnost a mají z čeho dosahovat takovýchto hmotností.Nemůžeme srovnávat pohorské a horské honitby,kde dospělé kusy dosahují váhy již od 60kg a další honitby kde jsem byl svědkem i toho že lončák měl 100kg vyvržený.
Lovu zdar.Pokud byli prasata stejně velká tak se těžko porovnává velikost,jeli lovec trochu nezkušenější.Já s tím mám někdy problém i po ulovení 91ks černé zvěře.Ačkoliv to bylo ve dne.Je jí škoda,ale stalo se.Jinak jsem zde četl o zapaření v zimě a s tím nesouhlasím,jelikož v zimě je větší šance na zapaření než v teplejších dnech.Protože se tělo rychleji ochlazuje od země a nestačí odvětrávat.Pak také nevím jak chcete lovit lončačky v létě, jelikož většina má selata a třeba v takovém obilí je určitě nepoznáte.A některé bachyně které o selata přišli nebo šli do chrutí později jsou také buď plné nebo mají selata v zálehu.A v polích jen málokdy obeznáte,natož v noci.Já osobně si myslím,že to bychom černou ve věku lončáka pak nemohli střílet vůbec.Jinak pane Chadim tak se klidně přijeďte podívat na takto velké lončačky.Jelikož míváme kolem 500-1000ha kukuřice v kuse a to samé pšenice tak mají úživnost a mají z čeho dosahovat takovýchto hmotností.Nemůžeme srovnávat pohorské a horské honitby,kde dospělé kusy dosahují váhy již od 60kg a další honitby kde jsem byl svědkem i toho že lončák měl 100kg vyvržený.
24.1.2012 20:54 vložil Ivan Procházka
Jsi velmi pohotoví střelec,jenom žasnu ,jak úžasně rychle dokážeš určit věk lovené zvěře.,LOVU ZDAR,
Jsi velmi pohotoví střelec,jenom žasnu ,jak úžasně rychle dokážeš určit věk lovené zvěře.,LOVU ZDAR,
24.1.2012 16:32 vložil Radek Chadim
Bez ohledu na věk uloveného divočáka, tak v této době, když z houštiny vyjede 90 kg prase, klidně na něj zmáčknout, to chce opravdu silnej žaludek. Ono je něco jiného ulovit 40 kg sele, co má v sobě selata, to se opravdu může stát každému kdykoliv v roce, ale u takovéto bachyně vzhledem k její vyspělosti už muselo být takřka stoprocentně jisté, že v sobě selata mít bude. A ještě jestli mají u vás běžně bachyně lončačky ve stáří +-22 měsíců 90 kg, tak to vám gratuluji k extra úživnému revíru :-).
Bez ohledu na věk uloveného divočáka, tak v této době, když z houštiny vyjede 90 kg prase, klidně na něj zmáčknout, to chce opravdu silnej žaludek. Ono je něco jiného ulovit 40 kg sele, co má v sobě selata, to se opravdu může stát každému kdykoliv v roce, ale u takovéto bachyně vzhledem k její vyspělosti už muselo být takřka stoprocentně jisté, že v sobě selata mít bude. A ještě jestli mají u vás běžně bachyně lončačky ve stáří +-22 měsíců 90 kg, tak to vám gratuluji k extra úživnému revíru :-).
24.1.2012 16:27 vložil Laďa Novotný
No jo no stane se, ale nedělal bych z toho takový humbug dějou se daleko horší věci, akorát obdivuju autora, že to sem dal tady nemohl nic jiného čekat i to už trošičku svědčí o povaze.
No jo no stane se, ale nedělal bych z toho takový humbug dějou se daleko horší věci, akorát obdivuju autora, že to sem dal tady nemohl nic jiného čekat i to už trošičku svědčí o povaze.
24.1.2012 16:02 vložil František Stehlík
Martine, teď už ránu nevezmeš zpět a věřím ,že kdyby jsi věděl ,že se jedná o bachynku v pokročilém stavu tak by jsi nestiskl spoušť . Páni myslivci jen ruku na srdíčko a popravdě, kdy jste věděli na 100% nač střílíte a jestli to je bachynka a nebo kňourek ? Na to jste přišli až když jste ke kusu přišli a to jestli má plody na to by jste museli být jasnovědci a nebo s rentgenovým viděním. Jinak pokud tomu skutečně tak rozumíte ,tak by jste měli vědět i to že skutečné chrutí vždy probíhalo prosinec-leden a ne aby už byly bachynky plné a nebo aby už dokonce vodily.Tady je něco jiného špatně a Martin za to nemůže. Já mu také bokem vycinkal a věřte ,že mu také z toho není dobře. Buďme kamarádi a nikdy neříkejme nikdy! Lovu lesu!
Martine, teď už ránu nevezmeš zpět a věřím ,že kdyby jsi věděl ,že se jedná o bachynku v pokročilém stavu tak by jsi nestiskl spoušť . Páni myslivci jen ruku na srdíčko a popravdě, kdy jste věděli na 100% nač střílíte a jestli to je bachynka a nebo kňourek ? Na to jste přišli až když jste ke kusu přišli a to jestli má plody na to by jste museli být jasnovědci a nebo s rentgenovým viděním. Jinak pokud tomu skutečně tak rozumíte ,tak by jste měli vědět i to že skutečné chrutí vždy probíhalo prosinec-leden a ne aby už byly bachynky plné a nebo aby už dokonce vodily.Tady je něco jiného špatně a Martin za to nemůže. Já mu také bokem vycinkal a věřte ,že mu také z toho není dobře. Buďme kamarádi a nikdy neříkejme nikdy! Lovu lesu!
24.1.2012 15:49 vložil Arnošt Bárta
Lovu zdar k prasátku. Když je dobrý pes, tak je to k nezaplacení. Aspoň p.Křížek z těch komentářů vidíte, že je někdy lepší nepsat žádný průběh lovu a nebo sem raději nic nedávat. Méně je někdy více.
Lovu zdar k prasátku. Když je dobrý pes, tak je to k nezaplacení. Aspoň p.Křížek z těch komentářů vidíte, že je někdy lepší nepsat žádný průběh lovu a nebo sem raději nic nedávat. Méně je někdy více.
24.1.2012 15:49 vložil Vojtěch Molnár
Lovci předně Lovu Zdar! Nechci se autora nikterak zastávat, ale mám z toho takové smíšené pocity. Nehumání to určitě je nemyslivecké bezpochyb také, ale při dnešní invazi a nárustu černé zvěře to stejně jednou bude na mísě. Semenný rok navíc bez sněhové pokrývky černé zvěři náramě svědčí. V lese už dnes není problém potkat bachynku o hmotnosti cca 40 kg s 5 selaty. Na nahánce se mi podařilo ulovit sele a mělo v sobě 2 plody. Je pravda, že dospělá zvěř v revírech je pomálu. Černá zvěř tady u nás v podstatě nemá přirozeného predátora tedy pouze jen a jen člověka a jak je vidět ten na regulaci stavů nestačí. Úbýtek drobné a srnčí je alarmující a určitě v něm černá hraje velkou roli. Věřím, že lovec úmyslně tuhle bašku neulovil,... Ale jak zde bylo psáno podemnou kdo nic nedělá nic nezkazí...věřím, že každý znás se ustřelil a kdo je bez viny at hodí kamenem!
Lovci předně Lovu Zdar! Nechci se autora nikterak zastávat, ale mám z toho takové smíšené pocity. Nehumání to určitě je nemyslivecké bezpochyb také, ale při dnešní invazi a nárustu černé zvěře to stejně jednou bude na mísě. Semenný rok navíc bez sněhové pokrývky černé zvěři náramě svědčí. V lese už dnes není problém potkat bachynku o hmotnosti cca 40 kg s 5 selaty. Na nahánce se mi podařilo ulovit sele a mělo v sobě 2 plody. Je pravda, že dospělá zvěř v revírech je pomálu. Černá zvěř tady u nás v podstatě nemá přirozeného predátora tedy pouze jen a jen člověka a jak je vidět ten na regulaci stavů nestačí. Úbýtek drobné a srnčí je alarmující a určitě v něm černá hraje velkou roli. Věřím, že lovec úmyslně tuhle bašku neulovil,... Ale jak zde bylo psáno podemnou kdo nic nedělá nic nezkazí...věřím, že každý znás se ustřelil a kdo je bez viny at hodí kamenem!
24.1.2012 15:46 vložil aleš vedra
Pane Křížek-desítky dosledu ještě nemám ale mám jich tolik abych už měl náké zkušenosti a dovedl danou situaci vyhodnotit,navíc v tomhle počasí nemusí být zase tak velká pravděpodobnost zapaření kusu.A rána na běh ta je prakticky nedosledovatelná.Pokud zvěř barví a neleží v první houštině nebo do 200.metru nechám dosled na ráno,většinou pak takoví dosled je mnohem kratší,jednoduší popřípadě se i lépe dostřeluje. Nemyslím to nijak zle.
Pane Křížek-desítky dosledu ještě nemám ale mám jich tolik abych už měl náké zkušenosti a dovedl danou situaci vyhodnotit,navíc v tomhle počasí nemusí být zase tak velká pravděpodobnost zapaření kusu.A rána na běh ta je prakticky nedosledovatelná.Pokud zvěř barví a neleží v první houštině nebo do 200.metru nechám dosled na ráno,většinou pak takoví dosled je mnohem kratší,jednoduší popřípadě se i lépe dostřeluje. Nemyslím to nijak zle.
24.1.2012 15:19 vložil Martin Křížek
Pane Vedra...po válce je každý generál....pokud bych si byl jistý ranou na měkko tak bych dosled jistě nechal na další den....asi tak...ale na nástřelu ani dál nebylo nic, co by mě o tom přesvědčilo...nevím teda kolik dosledů máte za sebou a určitě vás nechci nijak urazit....ale dosled postřeleného prasete na běh druhý den je věc skoro nemožná....to vím zase ze svojí zkušenosti....
Pane Vedra...po válce je každý generál....pokud bych si byl jistý ranou na měkko tak bych dosled jistě nechal na další den....asi tak...ale na nástřelu ani dál nebylo nic, co by mě o tom přesvědčilo...nevím teda kolik dosledů máte za sebou a určitě vás nechci nijak urazit....ale dosled postřeleného prasete na běh druhý den je věc skoro nemožná....to vím zase ze svojí zkušenosti....
24.1.2012 15:08 vložil Jakub Grundman
Lovu Lesu Zdar k dosledu!!! Jinak Martine,lončačka vyvržená o hmotnosti 70kg není úplně nereálné číslo. V žívé hmotnosti určitě 100kg.Psal jste,že se před Vámi objevilo několik prasat stejného stáří, předpokládejmě,že stejné hmotnosti, to je také reálné,tak proto jste 100% viděl,že to nejsou malá prasata. V zimě, pokud regulovat stavy,tak volit odstřel černé zvěře v selatech. Na lončáky je dost času v letním a podzimním období. Je velice smutný pohled na střelenou plnou bachyni,ať jsou stavy černé zvěře špatné či dobré!!!
Lovu Lesu Zdar k dosledu!!! Jinak Martine,lončačka vyvržená o hmotnosti 70kg není úplně nereálné číslo. V žívé hmotnosti určitě 100kg.Psal jste,že se před Vámi objevilo několik prasat stejného stáří, předpokládejmě,že stejné hmotnosti, to je také reálné,tak proto jste 100% viděl,že to nejsou malá prasata. V zimě, pokud regulovat stavy,tak volit odstřel černé zvěře v selatech. Na lončáky je dost času v letním a podzimním období. Je velice smutný pohled na střelenou plnou bachyni,ať jsou stavy černé zvěře špatné či dobré!!!
24.1.2012 14:58 vložil aleš vedra
I kdyby mi napřed ukázala chrup tak bych na ni rozhodně v tuto dobu nezmáčkl,nehledě na to že živá váha musela být určitě o 20.kg větší a tam už je velká pravděpodobnost staršího kusu! A co se týče dosledu tak si myslím že po nějakých 500.metrech i dřív (vzhledem blížící se tmě) jste měli dosled nechat na ráno.Prase by jistě v prvním zálehu zhaslo a ne ho zbytečně štvát před sebou když byla malá pravděpodobnost dostřelené rány!Lovu zdar.
I kdyby mi napřed ukázala chrup tak bych na ni rozhodně v tuto dobu nezmáčkl,nehledě na to že živá váha musela být určitě o 20.kg větší a tam už je velká pravděpodobnost staršího kusu! A co se týče dosledu tak si myslím že po nějakých 500.metrech i dřív (vzhledem blížící se tmě) jste měli dosled nechat na ráno.Prase by jistě v prvním zálehu zhaslo a ne ho zbytečně štvát před sebou když byla malá pravděpodobnost dostřelené rány!Lovu zdar.
24.1.2012 14:21 vložil Martin Křížek
Už to nebudu komentovat... Ulovil jsem lončačku....že měla v sobě selata tak měla...situace s prasatama je taková jaká je....kdyby se tady někteří chlubili spíše lončákama a selatama než kapitálními kňoury tak by to pak asi taky jinak vypadalo. Prasat každý rok přibývá a jedním z mnoha důvodů je malá přítomnost právě dospělých kusů. Rozmnožují se i lončačky což by v normalně fungující populaci nešlo. Kdybych střelil bachyni tak bych si v prvé řadě naliskal a určitě bych se s ní tady nechlubil...víc k tomu nemám co dodat....
Už to nebudu komentovat... Ulovil jsem lončačku....že měla v sobě selata tak měla...situace s prasatama je taková jaká je....kdyby se tady někteří chlubili spíše lončákama a selatama než kapitálními kňoury tak by to pak asi taky jinak vypadalo. Prasat každý rok přibývá a jedním z mnoha důvodů je malá přítomnost právě dospělých kusů. Rozmnožují se i lončačky což by v normalně fungující populaci nešlo. Kdybych střelil bachyni tak bych si v prvé řadě naliskal a určitě bych se s ní tady nechlubil...víc k tomu nemám co dodat....
24.1.2012 13:52 vložil Karel Černý
Přesně jak píše p. Urbánek, podle mě nejni s čím se chlubit.....
Přesně jak píše p. Urbánek, podle mě nejni s čím se chlubit.....
24.1.2012 13:46 vložil Martin Křížek
To jsem se upsal...a omlouvám se za to. Laň u tohoto koloucha byla ulovena již dříve. Ten druhý kus co šel s kolouchem byla šmola a né laň. Ještě jednou se omlouvám. Všiml jsem si toho až teď...
To jsem se upsal...a omlouvám se za to. Laň u tohoto koloucha byla ulovena již dříve. Ten druhý kus co šel s kolouchem byla šmola a né laň. Ještě jednou se omlouvám. Všiml jsem si toho až teď...
24.1.2012 13:17 vložil Erika Doležalová
Lovu zdar a bod za zodpovědný dosled, ale nedá mi to.. Martine, tady tvrdíte, že u vysoké se ke konci odlovu snažíte lovit kolouchy nebo šmoly a vzápětí u následující fotky píšete, že jste po ulovení koloucha druhou ranou minul LAŇ....??
Lovu zdar a bod za zodpovědný dosled, ale nedá mi to.. Martine, tady tvrdíte, že u vysoké se ke konci odlovu snažíte lovit kolouchy nebo šmoly a vzápětí u následující fotky píšete, že jste po ulovení koloucha druhou ranou minul LAŇ....??
24.1.2012 13:06 vložil Martin Křížek
Já se tím nechlubím...jen nechci nikomu lhát..ano přiznávám...radši bych střelil sele než lončačku...ale stalo se...spíše mi šlo o ten příběh a dosled...ale už jsem si zvykl na to, že se tu objevuje spoustu rádoby odborníků.....kdo nic nedělá nic nepokazí....příště asi hodím jen foto a piště si co chcete...
Já se tím nechlubím...jen nechci nikomu lhát..ano přiznávám...radši bych střelil sele než lončačku...ale stalo se...spíše mi šlo o ten příběh a dosled...ale už jsem si zvykl na to, že se tu objevuje spoustu rádoby odborníků.....kdo nic nedělá nic nepokazí....příště asi hodím jen foto a piště si co chcete...
24.1.2012 12:56 vložil Martin Křížek
V loňském roce plném bukvic není loňčačka této váhy nic neobvyklého. Kdybych věděl, že se budu hádat s odborníkama na fotky tak bych vyfotil chrup. Jasné, že jí do dvou let moc nechybí ale pánové....opravdu bych někdy chtěl být takovými odborníky přes fotografie jako jste vy...
V loňském roce plném bukvic není loňčačka této váhy nic neobvyklého. Kdybych věděl, že se budu hádat s odborníkama na fotky tak bych vyfotil chrup. Jasné, že jí do dvou let moc nechybí ale pánové....opravdu bych někdy chtěl být takovými odborníky přes fotografie jako jste vy...
Chcete-li hlasovat nebo napsat komentář k této fotce, musíte být přihlášeni.