Vyhledávání
Přihlášení
Nejlepší fotografie
Kňour
vloženo: 8.12.2024 15:10
autor: Jan Randýsek
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2012
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2013
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2014
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2015
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2016
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2017
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2018
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2019
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2020
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2021
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2022
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2023
NEJLEPŠÍ FOTOGRAFIE 2024
Fotografie
- úlovky (ČR, SR) (17257) (1 dnes)
- úlovky (svět) (2200)
- trofeje (4696)
- historie (3856)
- zvěř v přírodě (42991)
- zvěř v zajetí (3715)
- příroda (39188) (2 dnes)
- lovecké výstavy (1538)
- lovecký pes (13528) (1 dnes)
- zbraně (2571) (1 dnes)
- lidé (4669)
- fotopast (15561) (4 dnes)
- myslivecké umění (4837)
- myslivecký interiér (457)
- shozy (jelení, srnčí atd.) (7032)
- ptactvo v přírodě (20063) (2 dnes)
- hmyz v přírodě (7015)
- obojživelníci a plazi (1341)
- květiny a houby (15524)
- myslivecké stavby (3928)
- sokolnictví (512)
- ostatní (24516) (3 dnes)
Fotografie desetiletí
úlovky (ČR, SR)
Tři jednou ranou
vloženo: 6.3.2016 11:52
autor: Milda Hájek
úlovky (svět)
Jelen
vloženo: 15.9.2015 12:34
autor: Radim Hlaváček
trofeje
Životní srnec...
vloženo: 19.9.2016 11:23
autor: Jaroslav Davídek
zvěř v přírodě
Daněk
vloženo: 13.11.2016 08:53
autor: Děda z lesa
zbraně
Belgičanka s vyhazováky
vloženo: 10.7.2017 21:30
autor: Jiří Netík
fotopast
čuník
vloženo: 8.6.2013 08:13
autor: micinka
myslivecké umění
diana
vloženo: 23.4.2018 12:05
autor: Ondřej Trlifaj
Statistika
Připomínky a názory
Články
Myslivci přezbrojují: Místo kulovnic samopaly
Jižní Čechy - Někteří myslivci modernizují arzenál. Na lov si pořídili zbraně, které vznikají úpravou vyřazených armádních samopalů. Nedají na ně dopustit především mladí lovci. Starší členové mysliveckých jednot je spíše odmítají a považují je za módní vlnu, která brzy opadne. Podle odhadu jednotlivých spolků teď upravené samopaly vlastní zhruba každý třicátý myslivec.Myslivec Jiří Kümmel z Dubného upravenou zbraň nosí na naháňku. Je podle něj spolehlivá a nepotřebuje velkou údržbu. Navíc mu nepřekáží - je krátká, měří jen 80 centimetrů. "Vývoj je vývoj, dříve se střílelo z kuší, dnes se střílí s takovýmito zbraněmi," konstatuje.
Zbraň mu upravili přímo ve zbrojovce. Tam z bývalých vojenských samopalů odstraňují některé části, aby nemohly vypálit celé dávky, ale jen jednotlivé výstřely. Nabít se dá jen třemi náboji.
O nově upravené zbraně je velký zájem. "Loni jsme prodali dva tisíce kusů, z toho tisíc v Česku," říká mluvčí České zbrojovky Hana Smilková. Nákupní povolení vydává policie. "Registrujeme zvýšený zájem o upravené samopaly, mohou se používat, když lidé dodrží zákonná opatření," upřesňuje mluvčí jihočeské policie Lenka Holická.
Podle starších myslivců samopaly do arzenálu loveckých zbraní nepatří. "Starší je nechtějí, je to módní vlna, která se přežene," domnívá se myslivec Jan Zasadil.
Samopal vzor 58 patřil od 60. let do výzbroje Československé lidové armády. Vojáci tzv. univerzální zbraň pěchoty používali se zásobníkem na třicet nábojů.
vložil Michal / admin / 11.2.2014 08:02
FOTOGALERIE:Komentáře:
15.5.2016 23:05 vložil Vladimír Kořán
Dobrý den, mám svoji SA 58 (mám malý zásobník na 5 nábojů) a moc se mi líbí ta přestavba na loveckou verzi. Neříkám, že s ní půjdu hned na naháňku, ale chtěl bych si ji takto předělat. Máte někdo kontakt na autora této pažby nebo majitele nebo víte o někom, kdo by svedl tuto pažbu vyrobit? Děkuji Vláďa
Dobrý den, mám svoji SA 58 (mám malý zásobník na 5 nábojů) a moc se mi líbí ta přestavba na loveckou verzi. Neříkám, že s ní půjdu hned na naháňku, ale chtěl bych si ji takto předělat. Máte někdo kontakt na autora této pažby nebo majitele nebo víte o někom, kdo by svedl tuto pažbu vyrobit? Děkuji Vláďa
2.3.2016 11:30 vložil Vlasta Hadr
Pánové rad se přidám k vašemu tlachání o používání v myslivosti SA-58 v provedení poloautomat na 3 náboje je to dnešní trend a zákon to umožnuje již dávno před tím bylo k vidění u zahraničních lovců používání tohoto způsobu upravených zbraní koukali jsme na to divně a za další pokud si pamatuji tak kulové poloautomaty byli k dostání í u nás.Konečně jsem viděl předělaný SA-58 na loveckou verzi až mi spadla brada na první pohled bylo těžko poznat původ flinty nádherně udělaná krátká naháňková flintička.
Pánové rad se přidám k vašemu tlachání o používání v myslivosti SA-58 v provedení poloautomat na 3 náboje je to dnešní trend a zákon to umožnuje již dávno před tím bylo k vidění u zahraničních lovců používání tohoto způsobu upravených zbraní koukali jsme na to divně a za další pokud si pamatuji tak kulové poloautomaty byli k dostání í u nás.Konečně jsem viděl předělaný SA-58 na loveckou verzi až mi spadla brada na první pohled bylo těžko poznat původ flinty nádherně udělaná krátká naháňková flintička.
2.6.2015 09:06 vložil Venca Mařík
Můj názor je: Klasika je klasika at si každý myslí co chce.....
Můj názor je: Klasika je klasika at si každý myslí co chce.....
14.9.2014 09:52 vložil Zbyněk Navara
Nemyslím si že je to na škodu. Podívejte se například na cenu. Za nějaký starý vergl člověk dá 15000 a tohle stojí kolem 10000, nemluvě o ceně nábojů. Další výhodou je délka zbraně a její případná manipulace. Osobně sem začínal s myslivostí před pěti lety, a můžu Vám říct, že mít zbroják i lov. lístek, ale nemít zbraň není hezkej pocit. Obzvlášť, když jsem se tak akorát mohl dívat. Když sem si našetřil něco a hledal, všude byly flinty drahý jako hrom. Pak sem našel ksk. Koupil sem ji a i u nás sem se setkal s odporem typu: Deš na manévry???!!!! Co stím tady budeš dělat?!!!!!Cos tím chceš střílet?!!!!!!! Jsem s kskčkem maximálně spokojený i přes brblání starších, že to má původ v samopalu a že je to neetické, atd. Ba naopak začínajícím myslivcům bych jí vřele doporučil. A za ty prach není co řešit.
Nemyslím si že je to na škodu. Podívejte se například na cenu. Za nějaký starý vergl člověk dá 15000 a tohle stojí kolem 10000, nemluvě o ceně nábojů. Další výhodou je délka zbraně a její případná manipulace. Osobně sem začínal s myslivostí před pěti lety, a můžu Vám říct, že mít zbroják i lov. lístek, ale nemít zbraň není hezkej pocit. Obzvlášť, když jsem se tak akorát mohl dívat. Když sem si našetřil něco a hledal, všude byly flinty drahý jako hrom. Pak sem našel ksk. Koupil sem ji a i u nás sem se setkal s odporem typu: Deš na manévry???!!!! Co stím tady budeš dělat?!!!!!Cos tím chceš střílet?!!!!!!! Jsem s kskčkem maximálně spokojený i přes brblání starších, že to má původ v samopalu a že je to neetické, atd. Ba naopak začínajícím myslivcům bych jí vřele doporučil. A za ty prach není co řešit.
11.7.2014 22:13 vložil Pavol Švaral
Neviem ako u Vás, ale na slovensku, by sa to asi považovalo za nepoľovícke. Je pravda, že zbraň nie o nič iná ako každá iná, ale tak ako nepoľovnícke je prísť na poľovačku v maskáčoch, tak isto je podľa mňa nepoľovnícke prísť so samopaľom. Poľovníctvo je predsa len kus kultúry a obrovský kus histórie a mali by sme si zvyky a tradície ucievať vzhľadom k tým, ktorý boli našimi predchodcami. Asi by ani oni neboli nadšený zo somopaľov v revíry. Ale je to všetko len vecou pohľadu. My čo sme pevne spojený s poľovníckymi zvykmi máme svoj názor. Asi v tomto je ten problém, nie v samotnej zbrani.
Neviem ako u Vás, ale na slovensku, by sa to asi považovalo za nepoľovícke. Je pravda, že zbraň nie o nič iná ako každá iná, ale tak ako nepoľovnícke je prísť na poľovačku v maskáčoch, tak isto je podľa mňa nepoľovnícke prísť so samopaľom. Poľovníctvo je predsa len kus kultúry a obrovský kus histórie a mali by sme si zvyky a tradície ucievať vzhľadom k tým, ktorý boli našimi predchodcami. Asi by ani oni neboli nadšený zo somopaľov v revíry. Ale je to všetko len vecou pohľadu. My čo sme pevne spojený s poľovníckymi zvykmi máme svoj názor. Asi v tomto je ten problém, nie v samotnej zbrani.
11.7.2014 22:10 vložil Pavol Švaral
Neviem ako u Vás, ale na slovensku, by sa to asi považovalo za nepoľovícke. Je pravda, že zbraň nie o nič iná ako každá iná, ale tak ako nepoľovnícke je prísť na poľovačku v maskáčoch, tak isto je podľa mňa nepoľovnícke prísť so samopaľom. Poľovníctvo je predsa len kus kultúry a obrovský kus histórie a mali by sme si zvyky a tradície ucievať vzhľadom k tým, ktorý boli našimi predchodcami. Asi by ani oni neboli nadšený zo somopaľov v revíry. Ale je to všetko len vecou pohľadu. My čo sme pevne spojený s poľovníckymi zvykmi máme svoj názor. Asi v tomto je ten problém, nie v samotnej zbrani.
Neviem ako u Vás, ale na slovensku, by sa to asi považovalo za nepoľovícke. Je pravda, že zbraň nie o nič iná ako každá iná, ale tak ako nepoľovnícke je prísť na poľovačku v maskáčoch, tak isto je podľa mňa nepoľovnícke prísť so samopaľom. Poľovníctvo je predsa len kus kultúry a obrovský kus histórie a mali by sme si zvyky a tradície ucievať vzhľadom k tým, ktorý boli našimi predchodcami. Asi by ani oni neboli nadšený zo somopaľov v revíry. Ale je to všetko len vecou pohľadu. My čo sme pevne spojený s poľovníckymi zvykmi máme svoj názor. Asi v tomto je ten problém, nie v samotnej zbrani.
8.5.2014 23:03 vložil Pavel Novotný
Ještě k tomu vkusu, i ten má své hranice. Nepředpokládám, že byste si v dnešní době na sebe třeba vzal fialové sako a bílé ponožky, zřejmě tušíte, že by na Vás ostatní koukali jako na ...., do jisté míry to souvisí s inteligencí. V případě této zbraně na naháňce to máte obdobné, lidé s určitým IQ+ by si to prostě nevzali.
Ještě k tomu vkusu, i ten má své hranice. Nepředpokládám, že byste si v dnešní době na sebe třeba vzal fialové sako a bílé ponožky, zřejmě tušíte, že by na Vás ostatní koukali jako na ...., do jisté míry to souvisí s inteligencí. V případě této zbraně na naháňce to máte obdobné, lidé s určitým IQ+ by si to prostě nevzali.
8.5.2014 22:41 vložil Pavel Novotný
Ale no tak pane Marný, o čem se tu bavíme, jistě že obecně vznikly střelné zbraně především pro vojenské účely, to se s Vámi nikdo nepře. Já mám namysli tuto konkrétní zbraň Sa vz.58, ta byla zkonstruována jako vojenská zbraň a pak se z ní stala zbraň "civilní". Máte řadu zbraní, které byly konstruovány jako civilní, ryze pro lovecké účely. Nikdo tu nerozporuje, že je to poloautomatická zbraň, to tu přeci nikdo neřeší. Ovšem netuším, co s tím má co společného, jak je kdo a jakou zbraní úspěšný na naháňce, resp. kdo si jakou zbraň může pořídit. S ohledem na to, že jste to "převedl" na peníze, tak z toho dedukuji, že pravděpodobně trpíte nějakým komplexem nedoceněnosti. Koneckonců, jak kdo střílí to není o penězích, ale o šikovnosti i ten "vyfešákovaný extra lovec" si může pořídit kulový dvoják, či kulový troják a bude střílet se stejnou frekvencí, jak vy s tou 58.
Ale no tak pane Marný, o čem se tu bavíme, jistě že obecně vznikly střelné zbraně především pro vojenské účely, to se s Vámi nikdo nepře. Já mám namysli tuto konkrétní zbraň Sa vz.58, ta byla zkonstruována jako vojenská zbraň a pak se z ní stala zbraň "civilní". Máte řadu zbraní, které byly konstruovány jako civilní, ryze pro lovecké účely. Nikdo tu nerozporuje, že je to poloautomatická zbraň, to tu přeci nikdo neřeší. Ovšem netuším, co s tím má co společného, jak je kdo a jakou zbraní úspěšný na naháňce, resp. kdo si jakou zbraň může pořídit. S ohledem na to, že jste to "převedl" na peníze, tak z toho dedukuji, že pravděpodobně trpíte nějakým komplexem nedoceněnosti. Koneckonců, jak kdo střílí to není o penězích, ale o šikovnosti i ten "vyfešákovaný extra lovec" si může pořídit kulový dvoják, či kulový troják a bude střílet se stejnou frekvencí, jak vy s tou 58.
8.5.2014 21:23 vložil Tomáš Marný
Pane Novotný, všechny ,,civilní" zbraně používané pro lov či sport jsou původně vojenské, ať se nám to líbí nebo ne. A otázka vkusu je dost diskutabilní.. Spíš se ztotožňuji s názorem, že prostě některým vadí, že na naháňce je někdo s takovou puškou v ceně pár tisíc úspěšnější, než vyfešákovaný extra lovec s puškou za 100 tisíc..
Pane Novotný, všechny ,,civilní" zbraně používané pro lov či sport jsou původně vojenské, ať se nám to líbí nebo ne. A otázka vkusu je dost diskutabilní.. Spíš se ztotožňuji s názorem, že prostě některým vadí, že na naháňce je někdo s takovou puškou v ceně pár tisíc úspěšnější, než vyfešákovaný extra lovec s puškou za 100 tisíc..
8.5.2014 11:50 vložil Pavel Novotný
To máte tak, pane Marný, mně osobně vadí původní určení zbraně vz.58 - ryze vojenské. Nemá cenu omílat stále dokola konstrukci Mauser, prostě nic spolehlivějšího v opakovací kulovnici nikdo dosud nevymyslel, proto se i logicky používá pro civilní sektor. Zrovna tak je i zavádějící srovnávat to s užíváním optického zaměřovače na zbrani, to by sneslo spíš se srovnáním s event. používáním noktovizorů, než s tím, zda někdo používá původem určenou vojenskou zbraň. Jelikož má alternativu - "nevojenskou zbraň". Tato debata je spíš o vkusu. Buď ho někdo má nebo ne :D
To máte tak, pane Marný, mně osobně vadí původní určení zbraně vz.58 - ryze vojenské. Nemá cenu omílat stále dokola konstrukci Mauser, prostě nic spolehlivějšího v opakovací kulovnici nikdo dosud nevymyslel, proto se i logicky používá pro civilní sektor. Zrovna tak je i zavádějící srovnávat to s užíváním optického zaměřovače na zbrani, to by sneslo spíš se srovnáním s event. používáním noktovizorů, než s tím, zda někdo používá původem určenou vojenskou zbraň. Jelikož má alternativu - "nevojenskou zbraň". Tato debata je spíš o vkusu. Buď ho někdo má nebo ne :D
7.5.2014 21:16 vložil Tomáš Marný
Pánové myslivci, ruku na srdce, to co vy nazýváte ,,tradiční lovecká zbraň" není nic jiného než vojenská puška, v našich zeměpisných šířkách nejčastěji konstrukce Mauser. Takže pohoršování se nad ,,nemysliveckostí" samonabíjecích kulovnic je směšné.. Kolik z vás střílí přes klasická miřidla? Nikdo.. Vidíte.. A můj děda (byl hraběcí hajný) když viděl puškohled na flintě tak by ho vzal čert.. Je to prostě jen vývoj, se kterým sice můžete nesouhlasit, ale pokud se nehodláte vrátit k oštěpu a kuši, tak ho musíte respektovat tak, jak se staří myslivci museli smířit třeba s těmi puškohledy.
Pánové myslivci, ruku na srdce, to co vy nazýváte ,,tradiční lovecká zbraň" není nic jiného než vojenská puška, v našich zeměpisných šířkách nejčastěji konstrukce Mauser. Takže pohoršování se nad ,,nemysliveckostí" samonabíjecích kulovnic je směšné.. Kolik z vás střílí přes klasická miřidla? Nikdo.. Vidíte.. A můj děda (byl hraběcí hajný) když viděl puškohled na flintě tak by ho vzal čert.. Je to prostě jen vývoj, se kterým sice můžete nesouhlasit, ale pokud se nehodláte vrátit k oštěpu a kuši, tak ho musíte respektovat tak, jak se staří myslivci museli smířit třeba s těmi puškohledy.
6.5.2014 10:14 vložil Pavel Novotný
Každému, co jeho jest, aneb lidová myslivost v praxi. Vývoj jde jistě dopředu, souhlasím, že je samozřejmě každého věc, co v rámci "povoleného" používá, ale podle mého názoru, užívání této zbraně k myslivosti/lovu, jen jasně vypovídá o charakteru uživatele. V jiných státech by vás s tím hnali, včetně Afriky.
Každému, co jeho jest, aneb lidová myslivost v praxi. Vývoj jde jistě dopředu, souhlasím, že je samozřejmě každého věc, co v rámci "povoleného" používá, ale podle mého názoru, užívání této zbraně k myslivosti/lovu, jen jasně vypovídá o charakteru uživatele. V jiných státech by vás s tím hnali, včetně Afriky.
30.4.2014 12:03 vložil
Pane Křovák, já s Vámi naprosto souhlasím, já jsem nepsal nic, co by bylo špatné při střelbě na lidi v případě konfliktu, to už je Vaše dílo. Ano sturmgewehr, tedy útočná puška či samopal by se měly někde za určitých podmínek používat bez skrupulí....
Pane Křovák, já s Vámi naprosto souhlasím, já jsem nepsal nic, co by bylo špatné při střelbě na lidi v případě konfliktu, to už je Vaše dílo. Ano sturmgewehr, tedy útočná puška či samopal by se měly někde za určitých podmínek používat bez skrupulí....
13.4.2014 16:37 vložil křovák
Pane eurohorn, "střílet i na lidi" se vojáci učí proto, že je to jejich práce - s některými lidmi to po dobrém nejde. A Sa58 opravdu není samopal, ale útočná puška. Samopal je zbraň s možností střelby dávkou a to pistolovým střelivem - např. český "Škorpion", německý HK MP5, izraelský UZI... Zatímco útočná puška také může střílet dávkou, ale puškové střelivo - což je případ právě Sa58. To, že tomu kdosi kdysi za krále klacka dal název Samopal, je neznalost, která zdomácněla. Stejně, jako když někdo střele říká "kulka". Myslivce ovšem považuji co se týče zbraní a munice za odbornou veřejnost, takže tohle asi všichni ví i bez mých rad:-).
Pane eurohorn, "střílet i na lidi" se vojáci učí proto, že je to jejich práce - s některými lidmi to po dobrém nejde. A Sa58 opravdu není samopal, ale útočná puška. Samopal je zbraň s možností střelby dávkou a to pistolovým střelivem - např. český "Škorpion", německý HK MP5, izraelský UZI... Zatímco útočná puška také může střílet dávkou, ale puškové střelivo - což je případ právě Sa58. To, že tomu kdosi kdysi za krále klacka dal název Samopal, je neznalost, která zdomácněla. Stejně, jako když někdo střele říká "kulka". Myslivce ovšem považuji co se týče zbraní a munice za odbornou veřejnost, takže tohle asi všichni ví i bez mých rad:-).
28.3.2014 19:45 vložil Karel Kříž
Opravuji- dočetl jsem se že se nestřílí dávkou ale to je jedno. můj názor je stejný.
Opravuji- dočetl jsem se že se nestřílí dávkou ale to je jedno. můj názor je stejný.
28.3.2014 19:42 vložil Karel Kříž
Jsem teprve na lesnické škole v prvním ročníku. Ale muj názor je, že tohle už opravdu není myslivost ale vojna. A vůči zvěři je to nefér. Napálit do divočáká několika kulovou dávku to už není lov ale vražda. A bylo by dobré vrátit se k té dobré staré myslivosti, kterou určitě mnozí z nás podporují. KK
Jsem teprve na lesnické škole v prvním ročníku. Ale muj názor je, že tohle už opravdu není myslivost ale vojna. A vůči zvěři je to nefér. Napálit do divočáká několika kulovou dávku to už není lov ale vražda. A bylo by dobré vrátit se k té dobré staré myslivosti, kterou určitě mnozí z nás podporují. KK
15.3.2014 10:47 vložil Kuba
Muj nazor. NE. Myslivec - vojak
Muj nazor. NE. Myslivec - vojak
28.2.2014 20:12 vložil Václav Cibulka
Ještě dodávám, že zbraň, jako je na fotografii, bych nikdy nepoužil na myslivost, ta opravdu patří na střelnici. Mám na mysli pistolovou rukověť. V tom jsem konzervativní.
Ještě dodávám, že zbraň, jako je na fotografii, bych nikdy nepoužil na myslivost, ta opravdu patří na střelnici. Mám na mysli pistolovou rukověť. V tom jsem konzervativní.
28.2.2014 20:01 vložil Václav Cibulka
Vlastním karabinu KSK, jak ji nazvala Zbrojovka Holice, a jsem s ní velice spokojen. Pažbu mi vyřezal pan Bureček, a rytinou ozdobil pan Krbeček z Olomouce. Na weaver liště používám při šoulačce nebo čekané puškohled, na naháňku kolimátor. Je to stále vz. 58, a o to my šlo, bezporuchový, na střelnici náboj za 3,50 Kč, na lov 8, nebo 15, případně 25 Kč, výběr záleží na každém. Úlovky od 70 kg lončáka, po komorové ráně odběhl 30 m, selata v ohni, srnčí v ohni, liška na místě. Na 8 naháňkách jsem se nesetkal s negativním ohlasem. Ale je to jen a jen můj názor a můj vkus. A na závěr dodávám, nestřílím na zvěř na vzdálenost větší než 100 m a černá do 70 kg. Lovu Lesu Zdar
Vlastním karabinu KSK, jak ji nazvala Zbrojovka Holice, a jsem s ní velice spokojen. Pažbu mi vyřezal pan Bureček, a rytinou ozdobil pan Krbeček z Olomouce. Na weaver liště používám při šoulačce nebo čekané puškohled, na naháňku kolimátor. Je to stále vz. 58, a o to my šlo, bezporuchový, na střelnici náboj za 3,50 Kč, na lov 8, nebo 15, případně 25 Kč, výběr záleží na každém. Úlovky od 70 kg lončáka, po komorové ráně odběhl 30 m, selata v ohni, srnčí v ohni, liška na místě. Na 8 naháňkách jsem se nesetkal s negativním ohlasem. Ale je to jen a jen můj názor a můj vkus. A na závěr dodávám, nestřílím na zvěř na vzdálenost větší než 100 m a černá do 70 kg. Lovu Lesu Zdar
27.2.2014 12:28 vložil Martin Diewock
Dobrý den jsem taky mladý myslivec ale tohle bych si nikdy nekoupil jde mi i o to jak zbraň vypadá ale každému podle jeho gusta myslím že jde jen o názor a pohled na věc.A pane Golec pokud si pamatuji z vojny tak u SA vz.58 se nejedná o samopal ale o útočnou samonabíjecí automatickou pušku což je rozdíl.A dávkou se střílelo na vojně běžně.Aspoň nás to učily.Nashledanou
Dobrý den jsem taky mladý myslivec ale tohle bych si nikdy nekoupil jde mi i o to jak zbraň vypadá ale každému podle jeho gusta myslím že jde jen o názor a pohled na věc.A pane Golec pokud si pamatuji z vojny tak u SA vz.58 se nejedná o samopal ale o útočnou samonabíjecí automatickou pušku což je rozdíl.A dávkou se střílelo na vojně běžně.Aspoň nás to učily.Nashledanou
26.2.2014 19:19 vložil
Pane Golec, na vojně jsem byl téměř před 50ti lety...a zapomněl jsem už, na kolik nábojů byl zásobník. Děkuji za připomenutí. Víte, za nás, se střílelo krátkou i dlouhou dávkou běžně, a kdo měl tu smůlu, že sloužil jako pohraničník, byl cvičen střílet i na lidi! A zde, vím co píšu.
Pane Golec, na vojně jsem byl téměř před 50ti lety...a zapomněl jsem už, na kolik nábojů byl zásobník. Děkuji za připomenutí. Víte, za nás, se střílelo krátkou i dlouhou dávkou běžně, a kdo měl tu smůlu, že sloužil jako pohraničník, byl cvičen střílet i na lidi! A zde, vím co píšu.
17.2.2014 22:32 vložil Antonín Golec
Myslím, že eurohorn nebyl na vojně, neboť by věděl, že základní zásobník je na 30ran. Dále že se samopalem vz. 58 je dávka nesmysl. Kdo byl na vojně a střílel dávkami, ví o čem mluvím. Legálně automat 2+1 s nábojem 7,62x39, to je jen pokus pro chudé, mladé nezkušené, takže souhlasím s moderní vlnou, která pomine. Dokonce i automaty s 308W mění za 30-06spr., kde je to akorát. Nevím jak u Vás, ale u nás prasat pomalu ubývá, je to vidět i na naháňkách, takže automaty budou na obtíž. Možná ještě s nočním viděním na hromadě, aby toho "stihl co nejvíc".
Myslím, že eurohorn nebyl na vojně, neboť by věděl, že základní zásobník je na 30ran. Dále že se samopalem vz. 58 je dávka nesmysl. Kdo byl na vojně a střílel dávkami, ví o čem mluvím. Legálně automat 2+1 s nábojem 7,62x39, to je jen pokus pro chudé, mladé nezkušené, takže souhlasím s moderní vlnou, která pomine. Dokonce i automaty s 308W mění za 30-06spr., kde je to akorát. Nevím jak u Vás, ale u nás prasat pomalu ubývá, je to vidět i na naháňkách, takže automaty budou na obtíž. Možná ještě s nočním viděním na hromadě, aby toho "stihl co nejvíc".
14.2.2014 17:46 vložil
Dobrý puškař z toho obratem dokáže udělat zbraň se zásobníkem na 25 ran, ba dokonce i možnost volby krátké či dlouhé dávky...-:))) Bude dobře, když tady bude mezi lidmi takových zbraní, až začnou sociální represe a nepokoje, především díky Kocábovi a Džamile...!
Dobrý puškař z toho obratem dokáže udělat zbraň se zásobníkem na 25 ran, ba dokonce i možnost volby krátké či dlouhé dávky...-:))) Bude dobře, když tady bude mezi lidmi takových zbraní, až začnou sociální represe a nepokoje, především díky Kocábovi a Džamile...!
Chcete-li napsat komentář k tomuto článku, musíte být přihlášeni.